به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی محمد زارع، مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسیجو روز گذشته در افتتاحیه نسخه تجاری موتور جستجوی پارسی جو گفت: این بخش یکی از فعالیت ها و اهداف مهم ما بوده است که پس از هفت سال توانستیم در ماه جاری نسخه پنجم آن را رونمایی کنیم.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که ایران رتبه پنجم در بازدید از موتورهای جستجوی گوگل دارد و روزانه بیش از 100 میلیون جستجو در گوگل را دارد که در این راستا باید فعالیت های مهمی انجام شود که موتور جستجوی پارسی جو نیز یکی از این فعالیت هااست.
مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو خاطرنشان کرد: شناخت زبان و فرهنگ بومی، ارائه سرویس بومی متناسب نیاز جامعه و دولت الکترونیک و اینترانت داخلی از مهمترین مزیتهای موتورهای جستجو گر بومی است که این موتور با ۱۵ سرویس متنوع درصدد ارائه خدمات مطلوب به کاربران فارسی زبان است.
زارع بیدکی گفت: اضافه شدن سرویس اندروید خبر (خبرجو)، سرویس مکان محور (کافه کجا)، آسانترین سرویس دانلود کشور، سرویس بازار، سرویس جامع آب و هوا و همچنین تغییرات ظاهری این جویشگر ملی را از جمله ویژگیهای نسخه پنجم جستجوگر پارسی جو است.
وی افزود: سرویس مکان محور (کافه کجا) امکان ثبت، بررسی و پیشنهاد مکانهای تجاری و تفریحی را برای کاربران فراهم میکند به طوری که افراد با بررسی نظرها و تجربیات سایر کاربران در استفاده از محصولات و خدمات صاحبان مشاغل قادر خواهند بود انتخابهای بهتری داشته باشند.
وی بیان کرد: کاربران این جویشگر با استفاده از سرویسهای دانلود و بازار، قادر خواهند بود تا موارد مورد نظر خود را در اغلب سایتهای معتبر و یا فروشگاه آنلاین ایرانی جستجو و مشاهده کنند.
مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو در پایان گفت: مرورگرهای استفاده شده برای دسترسی به این جویشگر به نحوی است که حدود نیمی از کاربران با مرورگر فایرفاکس، ۲۳ درصد کاربران با کروم و ۲۰ درصد کاربران هم با اینترنت اکسپلورر تواستند از خدمات این جویشگر بومی در شش ماهه اول امسال استفاده کنند.
لازم به ذکر است، موتور جستجوی ملی توسط دانشگاه یزد ایجاد شده است و توسط وزیر ارتباطات نسخه پیشین آن نیز افتتاح شده بود.