به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از زاهدان، موسی بهلولی، سرپرست دانشگاه زابل در جلسه شورای دانشگاه با محوریت تبیین نقش و رسالت دانشگاه در توسعه منطقه موضوعات و محورهای متعدد را در جهتگیری حرکت دانشگاه برای تاثیرگذاری بیشتر در منطقه مطرح کرد.
وی بر جلب اعتماد و مشارکت مردم برای سرمایهگذاری بلندمدت، محوریت اتاقهای فکر، دیپلماسی علمی، اقتصاد دانشبنیان، القای دیدگاه توسعهمحور و توسعه پایدار به مسئولان اجرایی حتی در موضوعات علمی و اجتماعی برونمرزی، ایجاد رشتههای علمی جدید منطبق با علم روز دنیا، توسعه دورههای پسادکتری در صنایع، بازسازی و بهینهسازی درونی دانشگاه، کارآفرینی در حوزههای مختلف حتی در علوم انسانی تاکید کرد.
سرپرست دانشگاه زابل به موضوع اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد دانشبنیان مطرح و توسعه روابط علمی با موسسات داخل و خارج کشور به شکلی کاربردی و فراتر از تفاهمنامهها اشاره کرد.
بهلولی نقش انتخابات را به عنوان موضوعی بسیار مهم در ایجاد نشاط و مشارکت اجتماعی مطرح کرد و به تشویق دانشگاهیان و غیردانشگاهیان به مشارکت هر چه بیشتر با دیدگاه باز و منطقی پرداخت.
وی افزود: راه حل بسیاری از مشکلات را در ایجاد، توسعه و راهبری اتاقهای فکر است که جلب اعتماد مردم و جامعه به نقش محوری دانشگاه در توسعه پایدار منطقه را بسیار پراهمیت خواهد بود.
سرپرست دانشگاه زابل تصریح کرد: توجه به نظم و انضباط اداری و سازمانی و همچنین مسئولیت شناسی و مسئولیتپذیری به عنوان ملزومات پیشرفت و رفع مشکلات درون دانشگاهی است.
بهلولی ضمن تاکید بر بررسی و تعیین سطح توانمندی افراد و اعضای هیأت علمی هر دانشکده در راستای تاسیس و توسعه شرکتهای دانشبنیان، موضوعات دیگر مانند ارزیابی توانمندی برای جذب دانشجویان از کشورهای همجوار را نیز مورد بحث قرار داد.
در ادامه بر راهبردهای متنوع مشتمل بر توسعه فعالیتهای فوقبرنامه و نیز توجه به اجرای کامل مواد آموزشی و نظارت بر پوشش کامل سرفصل درسی به عنوان پاسخ اصولی به اعتماد خانواده دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه زابل توسط سرپرست دانشگاه تاکید کرد.
در همین راستا فعالیتهای برون دانشگاهی با عنوان جهاد علمی دانشجویان، نیز در راستای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان و هم تاثیر علمی بر منطقه، به عنوان یک پیشنهاد جدید معرفی شد.
جمعبندی مباحثات و تبادل نظر اعضا نیز با محوریت کاربردی کردن توانمندیهای علمی دانشگاه به شکل نقد دانشگاهی بر فرایندهای منطقهای، کارآفرینی و ارائه راهکارهای علمی و اصولی برای رفع مشکلات و مباحث فنی در خصوص بازسازی و بازآرایی فرایندهای درون دانشگاهی بود.