کد خبر:۴۵۹۹۳۸
عضو کمیته مرکزی طرح تحول دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

طرح تحول آموزشی، می‌تواند مقدمه تحول نظام سلامت کشور باشد

عضو کمیته مرکزی طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسته اخلاق حرفه‌ای از جمله ضروری‌ترین بسته‌های طرح تحول در نظام آموزش محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پرویزرضا میرلطفی، عضو کمیته مرکزی طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صبح امروز در کمیته آموزش دانشگاه گفت: طرح تحول در آموزش می‌تواند مقدمه‌ای برای تحول زیرساختی در حوزه تعلیم، تعلم و درمان در نظام سلامت کشور باشد.

 

وی ادامه داد: در این مسیر بسته‌هایی برای اجرا پیش‌بینی شده است که یکی از بسته‌های مهم بسته اخلاق حرفه ای است.

 

عضو کمیته مرکزی طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر جایگاه ویژه این بسته که از جمله ضروری‌ترین بسته‌های تحول در آموزش پزشکی است، تصریح کرد: در حوزه اخلاق جامعه پزشکی واژه ethics بکار می‌رود واژه‌ای که تداعی کننده مفاهیمی همچون ارتباط مناسب، حمایت، مراقبت، مسئولیت‌پذیری وهمکاری حقوق گیرندگان خدمت است.

 

میرلطفی تاکید کرد: باید به این نکته اساسی توجه کرد که این کدها زمانی ارزشمند هستند که با اصولی انسانی و عقلانی توام شوند.

 

وی ادامه داد: با آغاز بکار کمیته‌های اجرای طرح تحول در آموزش، خوشبختانه اقداماتی درخصوص بازمعانی مفاهیم و ایجاد راهکارهایی برای یک اقدام مناسب در شیوه‌های آموزشی صورت گرفته است.

 

عضو کمیته مرکزی طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت: براساس دستورالعمل اجرای بسته اخلاق حرفه‌ای، باید سندی راهبردی بر مبنای اسناد بالادستی همچون سیاست های کلان نظام، اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند چشم انداز ایران 1404 تهیه شود.

 

میرلطفی بیان داشت: اجرای کامل و منطقی این بسته کلیت و اساس حوزه درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، طراحی ابزار و اجرای مطالعات پیمایشی ارزش‌ها، ایجاد ساختار مناسب برای رصد و پایش وضعیت ارزش‌ها و مبانی اخلاقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که برنامه‌های آتی دانشگاه باید در راستای این اهداف اجرا شود.

 

عضو کمیته مرکزی طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین طراحی و اجرای مدل بومی برنامه‌های درسی مبتنی بر ارزش، طراحی و استقرار نظام پایش و ارتقاء ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای در نظام آموزش پزشکی کشور، تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت برنامه آموزشی هر رشته، تدریج و توسعه زیر ساخت‌های اخلاق حرفه‌ای را محورهای متعدد این بسته عنوان کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار