محمدی پور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رشت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: وحدت حوزه ودانشگاه گمشده ای است که باید آن را بیابیم تامجموعه نظام آموزشی وعلمی و فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرارگیرد، گفت: در ابتدا باید به این امر پرداخت که آیا مگر بین این دو اختلافی ست که ما بگوییم وحدت بین این دوباید اتفاق بیفتد؟ وحدت باشد، چه نفع و فایده ای به حال دانشگاه و مملکت دارد؟ راهکار برای وحدت آفرینی بین این دو چیست؟
وی افزود: بازخوانی تاریخ ما را به این می رساند، که از دوران رضاخان هجمه های غرب در همه عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی کشور وجود داشته و هنوز ادامه دارد.
دانشجوی فعال دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: ازهمان زمان که در خیابان ها راه را بر روحانیون متشرع میبستند،عمامه ازسرشان برمیداشتنند و هر رسانه جمعی که در دستشان بود، درآن به روحانیون فحاشی میکردند، به این دلیل بود که آنها را درکنار و یا در جمع دانشجویان و جوانان میدیدند.
محمدی با بیان این که دانشگاه و حوزه دو بال علم وعمل یک پرواز را تشکیل میدهند، گفت: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه به معنی وحدت درهدف است و در یک مسیرعمل کردن، یعنی تولیدات علمی این دو مرکز همسو باشد و بر اساس همین جامعه اسلامی مدیریت شود
وی تصریح کرد: یک زمانی دانشگاه وحوزه اتاق فکردولت بودند، اما حالا ؟! دشمن همین رامیخواهد که باجدایی بین این دو، نفوذ کند و همان شیوه حکومت امپریالیستی ولیبرالی و در نهایت یک کلام سکولاریته خود را پیاده کند.
دانشجوی فعال دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: امام چه نقطه عطفی را میدیدند که به نسل حاضر وآینده خودشان فرمودند که لحظه ای غفلت نکنند، دانشگاهیان وروحانیون بایکدیگربپیوندند(پیوند دوستی وتفاهم).
محمدی پور افزود: وقتی استعمارگران نقشه های فتوحات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خود را مطرح کردند به یک مانع عمده برخوردکردند وآن اعتقادات دینی ملت هابود؛ این بود که وحدت حوزه و دانشگاه ازسوی امام (ره) مطرح شد.
وی با اشاره به این که ما دانشجویان باید با تدوین طرح جامع، وحدت این دو قطب موثر را مستحکم تر کنیم، گفت: رحیم پورازغدی در جایی اشاره کرد که طرح جامع ما برای نیم قرن آینده حکومت وجامعه باید معلوم باشد و سیر علوم تحقیقات موضوعات ومطالعات حوزه ودانشگاه باید بر این اساس جهت پید اکند.
دانشجوی فعال دانشگاه آزاد لاهیجان تصریح کرد: حوزه ودانشگاه متاسفانه با همه ظرفیت خود پای کار نیامده اند به طوری که میتوان گفت، کمتر از 15 یا20 درصدظرفیت دانشگاه وحوزه درمسیرحل مشکلات حکومت وجامعه فعال شده است.
محمدی پور افزود: اصلاح سیستم آموزشی وجهت گیری به سمت سیستم کیفی محور یک دیگر از کارهایی است که دانشجویان میتوانند در راستای هر چه نزدیک تر شدن دو قطب علمی حوزه و دانشگاه انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: فقط اختصاص چند واحد معارف اسلامی به غنی سازی محتوای علوم دانشگاهی کمک نمیکند، بعد از انقلاب اسلامی چند نفر در سطح علمی استاد مطهری پرورش یافته اند؟کمبود استاد مجرب موجب بد فهمی دین دربین دانشجویان شده است واین خود باعث عدم تفاهم بین این دوگروه میشود.
دانشجوی فعال دانشگاه آزاد لاهیجان افزود: درحالیکه ما خود میدانیم اسلام دین عقل است و برای همه جهالت ها ادله قوی دارد.
محمدی پورگفت: اسلام برای همه اندیشه های بشری دیدگاه علمی دارد،که همت مضاعف میطلبد برای استخراج این همه توانایی اسلام عظیم الشان.
وی در ادامه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ریختن طرح هایی با آرایش تشکیلاتی برای افزایش تفاهم و صمیمیت بین این دو قطب علمی کشور عنوان کرد.