انگليس كنفرانس بين المللي درباره افغانستان برگزار مي كند
به گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از پايگاه اينترنتي الاسلام اليوم، گردون براون، نخست وزير انگلستان ديروز اعلام كرد: كشورش خواستار ميزباني كنفرانس بين المللي براي جدول زمان بندي خروج نظاميان انگليسي از افغانستان از آغاز سال 2010 شده است.
براون ديروز در سخنان سالانه خود در مورد سياست خارجي انگليس گفت: پس از اينكه حامد كرزاي به عنوان رئيس جمهور افغانستان منصوب شد جامعه بين المللي براي وضع قوانين حمايتي و طرحهاي خود نشستي خواهد داشت و پيشنهاد ما اين است كه اين نشست در لندن تشكيل شود.
اين كنفرانس بين المللي روابط ميان دولت آينده كشور افغانستان و جامعه بين المللي را مورد ارزيابي قرار خواهد داد.
براون در عين حال اعلام كرد: حضور نظاميان انگليسي در افغانستان ادامه خواهد يافت.
خاطرنشان مي شود، هم اكنون 9 هزار نظامي انگليسي در افغانستان حضور دارند و قرار است 500 نيروي ديگر نيز به آنها اضافه شود./انتهاي پيام/