مردم آذربايجان باعث دلگرمي ملت ايران و همه ملت ها هستند
به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، محمود احمدي نژاد در دومين سفر از دور سوم سفرهاي استاني هيات دولت در جمع مردم استان آذربايجان شرقي گفت: آذربايجان سرزمين حماسه، ايمان، مهرباني، هنر، ادب، مجاهدت، فداکاري، غيرت و وطن دوستي است.
وي در ادامه افزود: خداي بزرگ را سپاسگزار و از صميم دل خوشحالم که در يک روز بزرگ، روز آغاز زندگي مشترک دو انسان بزرگ، امير المومنين علي (ع) و حضرت زهراي اطهر (س) و در شرايطي که باران رحمت الهي مي بارد به خدمت بهترين مردم ايران يعني مردم تبريز و آذربايجان رسيده ام.
احمدي نژاد گفت: مردم تبريز و آذربايجان در طول سده هاي اخير همواره نقش يگانه، ممتاز و بي بديلي را در ارتقاي فرهنگ ايران، تعالي شعر، ادب، هنر، آباداني، اقتصاد، دفاع از سرزمين، مبارزه با طاغوت ها و قلدران و ستمگران ايفا کرده اند.
رئيس جمهور اظهار داشت: مردم اين ديار پيشگام مشروطه خواهي، دفع تجاوز بيگانگان، دفع فتنه ها و دفاع از آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي بوده اند.
احمدي نژاد كه از استقلال مردم تبريز سخن مي گفت، افزود: دنيا بداند امروز استقلال، يکپارچگي و عزت بي نظير ملت ايران تا حد والايي مرهون فداکاري، هوشمندي و غيرت مردم تبريز و آذربايجان است.
رئيس جمهور در ادامه اشعاري در وصف شهر تبريز و خطاب به آذربايجان سرود و ادامه داد: سلام خدا به شما مردم عزيز استان آذربايجان شرقي، مردم تبريز و شهرستانهاي اين استان، سلام خدا بر مردم شجاع، نجيب و انقلابي و هنرمند استان آذربايجان شرقي.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم تبريز خطاب به قدرت هاي بيگانه افزود: اينجا تبريز است و در هواي سرد پائيزي و زير باران مردم ساعت ها خيابان ها را پرکردند تا شما را به راه خدا، انسانيت و پاکي دعوت کنند و بگويند جنايت، اعمال ضدانساني، اشغالگري و آدمکشي بس است.
رئيس جمهور اضافه کرد: اين مردم به قدرت هاي بيگانه مي گويند به راه ملت ها، انبيا و انسانيت باز گرديد و اگر پيام مردم تبريز که پيام ايماني و الهي است و دعوت ملت ايران را اجابت نکنيد، دست قدرت ملت ها شما را از کاخ شيشه اي به زير مي کشد.
احمدي نژاد گفت: پيام ديگر ملت ايران اين است که اين ملت آزاده، پاک، طرفدار صلح و دوستي و همکاري سازنده در عرصه بين المللي و آماده است براي اصلاح وضع جهان، رفع گرفتاري جامعه بشري در حوزه هاي گوناگون و امنيت پايدار در جهان همکاري داشته باشد.
رئيس جمهور تاکيد کرد: کساني که مي گويند مي خواهند تعامل سازنده داشته باشند اگر تغيير مبنايي و درستي در رفتار آنان مشاهده شود و ملت ايران اين را ببيند و آنان از خوي تجاوزگري دست بردارند و به حقوق و شخصيت ملت ايران احترام بگذارند و دارايي و حقوق ملت ايران را تاديه و صادقانه دست دوستي دراز کنند ملت ايران آنان را مي پذيرد.
احمدي نژاد گفت: اما اگر آنان در پي دغل کاري و مفسده در منطقه باشند پاسخ ملت ايران همان پاسخ قاطعي است که به اسلاف آنها داده است.
احمدينژاد تصريح کرد: ما بايد به سرعت کشورمان را به نقطه شايسته و در شان ملت ايران برسانيم.
وي افزود: همه امکانات و شرايط براي ساختن ايران پيشرفته، مرفه، آزاد و مقتدر و اثرگذار در مسايل جهاني فراهم است.
رئيس جمهور گفت: امروز بايد دست به دست هم بدهيم و همه با هم با همکاري، وحدت، کار و تلاش ايران را بسازيم و کشور را از نظر علمي، فرهنگي، اقتصادي و آباداني به رتبه بالا و ممتاز برسانيم.
احمدي نژاد ادامه داد: امروز نيازمند همدلي، کار و تلاش مستمر، پيوسته و خستگيناپذير هستيم و آذربايجان عزيز همواره در همه صحنهها پيشتاز و پيشگام ملت ايران بوده است.
وي تاکيد کرد: بدخواهان و دشمنان، آرامش و پيشرفت و عزت ملت ما را نميخواهند؛ امروز بايد دست به دست هم دهيم و با وجود بدخواهان و خودخواهان کوتهبين و بدانديش ايران را بسازيم.
رييس جمهور با تاييد سخنان آيت الله مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: حاج آقاي شبستري فرمود که در اين انتخابات عظيم که دنيا را مبهوت و عزت و اقتدار ملت ايران را چند برابر کرد، در گوشه و کنار بعضي دنبال اقداماتي بودند تا عظمت ملت را مخدوش کنند؛ در آذربايجان آرامش، شکوه و امنيت برقرار بود؛ اين حرف درست است؛ احسنت به شما، ميخواهم يک جمله به آن اضافه کنم و آن اين که انتظار ملت ايران از آذربايجان بالاتر است.
احمدينژاد ادامه داد: تاريخ نشان داده است که اگر بدخواه، دشمن و متجاوزي در گوشه و کنار کشور در پي ايجاد اغتشاش و مخدوش کردن امنيت و عزت ملت ايران باشد، ملت انتظار دارد که مردان و زنان غيور آذربايجان به پا خيزند و قلم آشوبگر را بشکنند.
رئيس جمهور در ادامه سخنانش درجمع پرشور مردم آذربايجان شرقي گفت: حداقل در 400 سال اخير هر گاه در هر نقطه اي از ميهن، توطئه گر و متجاوزي خواسته است آبرو، حيثيت و عزت ملت ايران را مخدوش کند فرزندان آذربايجان هوشمندانه و مقتدرانه، دشمن را ناکام کرده اند.
احمدي نژاد افزود: به همين دليل است که ملت ايران از صميم دل فرياد "ياشاسين آذربايجان" را سر مي دهد.
رئيس جمهور در ادامه انقلاب اسلامي را مديون فداکاري هاي مردم آذربايجان و تبريز دانست و گفت: هيچ کس 29 بهمن 56 را فراموش نخواهد کرد و اين روز بود که کمر طاغوت را شکست.
احمدي نژاد افزود: نخستين شهداي محراب، شهداي بزرگ، لشکر عاشورا و مجاهدان اين ديار همواره در خط مقدم ملت ايران بوده اند و خواهند بود.
رئيس جمهور با قدرداني از حضور حماسي مردم آذربايجان در انتخابات اخير گفت: حضور مردم آذربايجان و راي آنها در فضاي سياسي کشور و بين الملل و در تاريخ کشور ما معنا و مفهوم ويژه اي دارد و به معناي ايستادگي، عزت، شرف و غيرت است.
احمدي نژاد ادامه داد: به همين دليل همه ملت ايران اين شعار زيباي شما را که از عمق جان شماست با همه وجود باور دارند که "آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي".
رئيس جمهور خطاب به آذربايجاني ها گفت: از بزرگواري و لطفي که به خادم خود داشته ايد تشکر مي کنم و قبلا هم اعلام کرده ام که بزرگترين افتخار در زندگي ام اين است که هشت سال از نزديک دست بوس و خادم مردم آذربايجان بوده ام و امروز هم افتخار مي کنم که بسياري از ملت ايران، بنده را فرزند آذربايجان مي دانند.
احمدي نژاد افزود: دنيا ببيند که مردم آذربايجان و تبريز باعث دلگرمي همه ملت ها و عزت ملت ايران هستند.
رئيس جمهور با اشاره به جلسات کارگروه ها و ديگر تصميمات هيئت دولت در اين سفر گفت: فردا شب مشروح مصوبات و برخي سخنان ديگر را از طريق شبکه استاني تبريز به اطلاعتان خواهم رساند./انتهاي پيام/