به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر رضوانی، مدیر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: اولین رویداد ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاونت فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی تدارک یافته است که مهلت ثبت ایده در این رویداد با توجه به درخواست متقاضیان تمدید شد.
وی در معرفی محورهای این رویداد علمی فناورانه گفت: اولین ایده بازار فناوری تجهیزات ورزشی در محورهای "بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی"، "مهندسی پزشکی"، "تجهیزات توانبخشی ورزشی"، "نرم افزارهای ورزشی"، "ابزارهای تمرینی و کمک تمرینی رشته های ورزشی"، "تجهیزات رشد مهارتی حرکتی کودکان"، "تجهیزات آزمایشگاهی علوم ورزشی" و "شبیه ساز مدل های حرکتی ورزشی" برگزار می شود.
رضوانی هدف از اجرای این ایده بازار را گردهم آوردن ایده های علمی و عملی حوزه فناوری و تجهیزات ورزشی، هم اندیشی و تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی، توسعه ملی و بین المللی و ارتقای سطح فناوری ها و تجهیزات ورزشی عنوان کرد.
مدیر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاریخ اعلام نتایج داوری ایده ها را ۱۸ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری ایده بازار را پنجم خردادماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد.
ایده پردازان، مخترعان، صاحبنظران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان فعال و علاقمند به حوزه مهندسی ورزش می توانند در این ایده بازار شرکت کنند.
رویداد ایده بازار در چهار گام اصلی شامل ارسال ایده ها، گزینش ایده ها، توانافزایی و آموزش صاحبان ایده جهت ارائه و اجرا در روز رویداد و رقابت نهایی در روز اجرای رویداد تعریف و طراحی شده است.
ارائه صاحبان ایده در روز رویداد سه بخش خواهد داشت که در بخش نخست، ارائه شفاهی صاحب ایده در مدت ۶ دقیقه درحضور هیات داوران، صاحبان فناوری و صنایع مرتبط صورت می گیرد و صاحب ایده باید از طرح توجیهی اقتصادی ایده خود دفاع کند.
دومین بخش ارائه به پرسش و پاسخ حاضران اختصاص دارد که صاحب ایده در مدت زمان ۶ دقیقه فقط به سه سوال پرسیده شده توسط حضار پاسخ می دهد و در این قسمت، مدیریت زمان توسط صاحب ایده اهمیت زیادی دارد.
در بخش سوم و پایانی، پرسش های داوران مطرح می شود که صاحب ایده برای پاسخگویی به آنها ۶ دقیقه فرصت خواهد داشت.
رتبه بندی نهایی صاحبان ایده بر اساس میانگین امتیازات داوران از صفر تا ۱۰۰ است و در صورتی که دو یا چند ایده دارای امتیازات برابر باشد، ایده ای که دارای امتیاز بالاتر از دید تماشاگران و حاضران باشد رتبه بالاتری پیدا خواهد کرد و در پایان، سه نفر نخست رویداد به عنوان برندگان نهایی معرفی می شوند.