اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نامه سرگشاده بسیج دانشجویی۶۴ پردیس و مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیرامون برنامه ششم توسعه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
(اَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماءِ تُوتِی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها،آیا ندیدی خداوند کلمه طیبه را به درخت پاکیزه ای تشبیه کرد که ریشه آن ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه های خود را هر زمان به اذن پروردگارش می دهد.-ابراهیم۲۴و۲۵)
ریاست محترم مجلس، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با اهدا سلام و تحیت
آنگونه که مستحضر هستید، شجره طیبه انقلاب اسلامی به سبب هدایت داهیانه امام خمینی کبیر و امام خامنه ای عزیز و به مدد خون هزاران شهید گلگون کفن، امروز و در عرصه های مختلف به ثمر رسیده است؛ به گونه ای که دوست و دشمن بر اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی اذعان دارند.
آنچه مسلم است، استمرار پیشرفت های جمهوری اسلامی متوقف بر مجاهدت عموم ملت و بهخصوص نخبگانی است که اکنون با اقبال ملت انقلابی ایران بر مسند مسئولیت نشسته اند و صد البته دارای وظیفه به مراتب سنگین تری هستند چرا که مجلس در رأس امور است.
اکنون که در فصل تصویب برنامه ششم توسعه هستیم و نقش مجلس در سرنوشت پنج سال آینده کشور، بی بدیل است، نکاتی را از جهت امر به معروف و بر مبنای دغدغه انقلابی مان متذکر می شویم.
هم اکنون نزاع میان جریان اصیل جمهوری اسلامی و جریان حامی جمهوری اسلامی تقلبی (بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت -آذر ۹۴) به اوج خود رسیده است. جریانی در داخل کشور با تمام توان و همت خود سعی در استحاله نظام مبارک جمهوری اسلامی و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی دارد. یکی از نقاط امیدواری این جریان، نفوذ در حوزه برنامه ریزی و تنظیم برنامه ششم کشور با محوریت انحراف از اصول اساسی انقلاب اسلامی است.
عده ای در داخل کشور از روی جهالت یا خیانت خواستار توقف پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق مدل های توسعه غربی هستند. مدل هایی که ناکارامدی خود را در دنیا ثابت نموده اند و صدای شکستن استخوان هایشان مدت هاست که به گوش می رسد.
لذا، از شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستاریم به دلایل زیر، در تصویب لایحه برنامه ششم توسعه دقت لازم به عمل آید:
۱- تعارض برنامه بااسناد بالادستی کشور
الف) بر مبنای ماده اول برنامه پنجم، برنامه ششم توسعه باید بر مبنای مفاهیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین گردد و مسئول تدوین این الگو نیز دولت است. اما دولت با صراحت از این موضوع شانه خالی می کند و دیگر نهادها را مسئول تدوین این الگو می داند.(اشاره به مصاحبه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه). اگر بنا به اعتراف مسئولین الگویی وجود ندارد، پاسخ آنها به تخطی از قانون برنامه پنجم توسعه چیست؟ و اگر هم اعتقادی به آن ندارند، آیا سکوت مجلس مهر تأییدی بر آنها نیست؟
ب) علیرغم تأکید مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پیگیری طرح تحول در آموزش و پرورش، در برنامه ششم فقط یک بند درباره این دستگاه عظیم و حیاتی کشور آمده است و آن هم تنها بر خصوصی سازی فعالیت های آموزش و پرورش، به اسم مشارکت های مردمی، تأکید شده است.(ماده هفدهم بند یکم) معنای این بی توجهی به دستگاه عظیم تعلیم و تربیت چیست؟ آیا خصوصی سازی آموزش و پرورش ذیل عنوان مشارکت مردمی، با اصول قانون اساسی که میراث خون شهیدان است، تعارض ندارد؟ و آیا می توان با توجیه بهینه نمودن هزینه های آموزشی، هر کاری را به هر قیمتی در دستور کار قرار داد؟
ج) در تمام این برنامه، تنها یک ماده برای برنامه ریزی ۵ ساله، درباره ی نهاد حیاتی خانواده آمده است و آن هم در ماده سی و یکم این برنامه است که به صراحت از شعار جریان منحرف فمنیستی(عدالت جنسیتی) در جهت ارتقاء جایگاه زنان ارزشمند و مسلمان این مرز و بوم استفاده شده است. سؤال اصلی این است، با فرض اینکه این بند شعار جریان فمینیستی نمی باشد، با توجه به جایگاه رفیع خانواده در اسلام، آیا از این همه مسائل اصلی و حیاتی نهاد خانواده، تنها مسئله و حیاتی ترین مسئله آن، عدالت جنسیتی اشتغال زن می باشد؟ آیا نتیجه ی فعالیت بیش از یک قرن جریان افراطی فمنیست در تمدن مادی، چیزی جز تبدیل جایگاه والای زن به یک نیروی کار ارزان قیمت که به هر طریق در این مسیر مورد سوء استفاده قرار گرفته است، نمی باشد؟ واقعاً دولت برای ارتقاء شأن و منزلت خانواده و استحکام درونی آن چه برنامه ای دارد؟
د) در ماده سی ام این لایحه به صراحت بر هماهنگی نیروهای مسلح با دستگاه دیپلماسی تکلیف شده است. آیا مجموعه های تحت فرماندهی رهبر انقلاب باید با مجموعه های تحت نظر ریاست جمهور هماهنگ باشند و یا بالعکس آن باید اتفاق بیفتد؟ آیا این خلاف صریح قانون اساسی نیست؟
ه) از آنجایی که زیربنای حرکت در هر کشور، علوم انسانی می باشد و از آنجایی که مبانی نظری علوم انسانی در دانشگاه ها با مبانی نظری اسلام در تضاد است، غفلت از وضعیت تحول در علوم انسانی در بخش های علمی کشور چه توجیهی دارد؟ قرار نیست در طول پنج سال به سمت بومی سازی این علوم گامی برداشته شود؟
و) با توجه به تأکید سیاست های ملی سلامت در بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی، در کجای این برنامه، برای ۵ سال آینده، جایگاهی برای آن تعریف شده است؟ آیا طبق شرع مقدس و قانون، دولت و مجلس موظف به رعایت و پیگیری و اجرایی نمودن سیاست های کلی ابلاغی از ولی فقیه نیستند؟ و یا اینکه باید مانند بسیار موارد دیگر، منتظر تأیید نظامات علمی تمدن مادی غرب برای تعریف جایگاه علمی طب سنتی باشیم؟
ز) سیاست های برنامه ششم براساس مکاتب نهادگرایی و نئوکینزی ها تدوین شده است که این دو، هرکدام رشد اقتصادی را متفاوت از دیگری تعریف کرده اند. نقد این مکاتب بماند برای فرصتی دیگر؛ اما واقعاً تدبیر دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی کدام راه است؟ آیا به واقع معنای اقتصاد مقاومتی همان است که سخنگوی محترم دولت در برنامه گفتگوی ویژه خبری می گوید که مبنای اقتصاد مقاومتی کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی حجت الاسلام روحانی است و یا باید به گفتمان اصیل مقام عظمای ولایت بازگشت؟
۲- قانونی شدن نفوذ
الف) حقیقتاً نقش و ظرفیت شجره طیبه بسیج، در رشد فرهنگی، توسعه علمی، تدبیرات اقتصاد مقاومتی و مقابله با بحران های سیاسی، امنیتی، بی بدیل می باشد و ظرفیت بسیار بزرگی برای مردمی کردن مناسبات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی می باشد و طبیعتاً غفلت از آن خسارت های بسیاری را برای کشور بجا می گذارد. گذر از این نکته که در حذف این نیروی عظیم در برنامه ششم توسعه و عدم برنامه ریزی برای افزایش این ظرفیت، تعمدی وجود داشته یا نه، این حذف خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و زمینه را برای نفوذ هرچه بیشتر دشمن در نبود نیروهای معتقد و متعهد به انقلاب ایجاد خواهد کرد.
ب)در ماده هفدهم بند دوم، به افتتاح شعب دانشگاه های خارجی در کشور اشاره شده است. سؤال اول این است که آیا ورود دانشگاه های خارجی به کشور، دردی از فضای علمی حل می کند؟ در حالی که هم اکنون بسیاری از دستاوردهای علمی کشور که به صورت مقاله در نشریات بین المللی چاپ می شود، نه تنها مشکلی از مشکلات کشور حل نمی کند، بلکه عموماً در حال پاسخ به چالش های کشورهای توسعه یافته اند، آیا با ورود این دانشگاه ها به داخل کشور، این مشکل حل خواهد شد؟ بنا بر خطوط ترسیم شده رهبری، باید مسیر حرکت رسیدن به تمدن اسلامی باشد، با این فرض، آیا چالش های حال حاضر کشور در مرحله دولت اسلامی، احصاء و اولویت بندی شده است تا به دنبال ارائه راه حل برای آنها بود؟ و نیاز به شعب دانشگاه های خارجی، برای رسیدن به دولت اسلامی و جامعه اسلامی(مراحل تبیینی سوم و چهارم رهبری فرزانه انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی) چه توجیهی دارد؟
سؤال دوم آنکه، با تهدیدات امنیتی رو به رشد جامعه علمی کشور، چگونه می توان به عناصر این دانشگاه ها اعتماد نمود؟ خواهش می کنیم سرنوشت صدها دانشمند عراقی را که در جریان حمله به عراق ترور شده اند، در نظر بگیرید، شهدای علمی کشور را در نظر بگیرید. آیا می توان خوش باورانه به این مسئله نگاه کرد؟ قطعاً این موضوع تناقضی با اصل تعامل با دنیای علمی ندارد، اما در هر تعاملی باید مشخص شود که چه خواهیم داد و چه خواهیم گرفت. تجربه تلخ برجام مؤید این موضوع است.
ج) نمایندگان محترم! آیا واقعا مشکل فرهنگی کشور پرداخت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون های ورزشی است؟ (ماده ۲۳) آیا مسایل و معضلات فرهنگی کشور حل شده است و فقط همین مشکل باقی مانده است؟ برنامه دولت برای تولیدات فاخر در عرصه های مختلف هنری چیست؟ برنامه دولت برای حمایت از مسجد محور شدن فعالیت های فرهنگی چیست؟ برنامه دولت برای بسط مفهوم حیا و ترمیم مسئله حجاب در کشور چیست؟ برنامه دولت برای ترویج زبان فاخر فارسی و جلوگیری از استحاله آن چیست؟ نماز و فرهنگ اقامه نماز چه جایگاهی در برنامه ریزی دولت و مجلس دارد؟ آیا به اندازه حق پخش برنامه های ورزشی هم نیست؟ جایگاه قرآن در برنامه ششم توسعه چیست؟ و ...
این همه سهل انگاری و به تعبیر رهبری عزیز ولنگاری فرهنگی نشانه چیست؟؟؟؟ آیا سهل اندیشی و اباحه گری در تصویب مجوزهای فرهنگی دردی از مشکلات فرهنگی کشور خواهد کاست؟؟ آیا برگزاری کنسرت و یا لغو آن بزرگترین مشکل فرهنگی کشور است؟
مقاومت دولت تدبیر و امید در شناسایی و رفع عدم توازن های فرهنگی حاد جامعه به گونه ای است که اعتراض مراجع معظم و امت حزب ا... را به همراه داشته است. آیا این اباحه گری در برنامه ششم، قانونی خواهد شد؟ و سؤال آخر اینکه آیا "تعالی و مقاومسازی فرهنگی" به عنوان یکی از محورهای ابلاغی سیاست های کلی برنامه ششم توسعه با بندهای مذکور در لایحه برنامه ششم محقق می شود؟
د) با توجه به تأکید چندین باره رهبری عزیز و با توجه مطالعات علمی متعدد و هشدارهای آنها پیرامون وضعیت جمعیتی آینده کشور و همچنین با توجه به اسناد منتشر شده از دشمنان انقلاب اسلامی پیرامون سرمایه گذاری برای کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی، متأسفانه حتی اشاره ای به این مسئله نشده است و گویی دولت نه دغدغه ای و نه برنامه ای برای ازدیاد جمعیت کشور و یا لااقل برای جلوگیری از کاهش جمعیت ندارد.
این موضوعات، گوشه ای از اشکالات فراوان موجود در برنامه ششم است و بررسی دقیق آن را باید در زمانی دیگر و بوسیله نخبگان انقلابی پیگیری نمود.
۳- پیشنهادات
ما دانشجو معلمان، برای ارتقاء سطح کیفی و کمی این برنامه، پیشنهاداتی به شرح ذیل ارائه می دهیم :
۱) با توجه به این که این برنامه به لحاظ ساخت و شکل، برنامه ای از هم پاشیده و نا منظم می باشد، لازم است مانند برنامه پنجم توسعه، وظایف دستگاه ها و ارگان ها مشخص شود تا بتوان پیگیری و نظارت دقیق تری نسبت به پیشرفت ۵ ساله آن ها داشت.
۲) با توجه به بند اول برنامه پنجم توسعه و تأکید ۱۱ ساله مقام معظم رهبری(حفظه ا...) مبنی بر تدوین همه سیاست ها ذیل الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، نسبت محتوای برنامه ششم، با مفاهیم الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و جریان های فعال در این حوزه، به صورت شفاف مشخص شود.
۳) از آنجا که انجام طرح ها و پروژه ها، خصوصاً طرح های کلان توسعه ای، نیاز به پیوست های فرهنگی و سلامت (طبق سیاست های کلی ابلاغی رهبری) دارد و متأسفانه نبود آن، ضررهای بسیاری به کشور زده است، لازم است به عنوان یکی از بندهای تکلیفی عمومی همه دستگاه ها و ارگان های کشور، در این برنامه تعیین شود.
۴) آموزش و پرورش کلید حل مشکلات اساسی کشور می باشد و بی تفاوتی ،بی انضباطی یا انحراف از اصول حاکم بر تعلیم و تربیت اسلامی و عدم برنامه ریزی برای آن، ضربات جبران ناپذیری به تربیت نسل آینده کشور می زند، لذا لازم است برنامه دقیق وزارت آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تأکید چندین باره رهبری و حاصل زحمات دلسوزان و متخصصان امر می باشد، در این برنامه گنجانده شود تا بتوان نسبت به فرآیند تعلیم و تربیت ارزشیابی دقیق تری داشته باشیم.
۵) ضرورت برون رفت کشور از شرایط اقتصادی فعلی، حرکت هماهنگ همه دستگاه ها بر طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد. لذا باید الزام عملی دستگاه ها و نهادها، به رعایت اصول کلی اقتصاد مقاومتی، در سرتاسر برنامه وجود داشته باشد.
۶) مسیر حرکت دستگاه ها در جهت ارتقاء هرچه بیشتر منزلت خانواده و استحکام روزافزون آن با تأکید بر سیاست های کلی خانواده ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب(حفظه ا...)، ترسیم شود.
۷) جایگاه نیروی عظیم بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب در برنامه ششم توسعه تبیین شود و تعالی و رشد این نیرو برای استفاده از ظرفیت هرچه بیشتر از آن در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی مدنظر قرار گیرد.
۸) ضرورت تعالی فرهنگ عمومی کشور، توجه به مسئله فرهنگ می باشد. لذا لازم است دولت نسبت به پیگیری مسائل و معضلات فرهنگی از قبیل نقشه مهندسی فرهنگی کشور، منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سند ملی توسعه روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سطح بینالملل و ... مکلف شود.
۹) تکالیف دستگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت بهداشت، سازمان تبلیغات اسلامی و ... پیرامون مسئله جمعیت و هدفگذاری عالمانه ازدیاد نسلی بالنده در برنامه ششم توسعه، تدوین شود.
در انتها ما دانشجو معلمان بسیجی و انقلابی سراسر کشور از شما نمایندگان ملت خواستاریم، در بررسی لایحه برنامه ششم، دقت لازم را داشته و پیوست الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت را پیرامون این برنامه پذیرا بوده و قانونی نمایید.
امروز اگر به وظیفه انقلابی و ایمانی خویشتن به درستی عمل نماییم، قطعاً سربلندی در تاریخ نصیبمان خواهد بود و در غیر این صورت باید عواقب سخت غفلت های مان را پذیرا باشیم.
والسلام علی عبادا... الصالحین
۱. بسیج دانشجویی پردیس شهید بهشتی(ره) استان خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان
۲. بسیج دانشجویی پردیس شهید هاشمی نژاد(ره) استان خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان
۳. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی دانشور استان خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان
۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی ثامن الحجج(علیه السلام) استان خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان
۵. بسیج دانشجویی پردیس علامه امینی(ره) استان آذربایجان شرقی دانشگاه فرهنگیان
۶. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان آذربایجان شرقی دانشگاه فرهنگیان
۷. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان آذربایجان غربی دانشگاه فرهنگیان
۸. بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی(ره) استان آذربایجان غربی دانشگاه فرهنگیان
۹. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) سلماس استان آذربایجان غربی دانشگاه فرهنگیان
۱۰. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید مطهری(ره) خوی استان آذربایجان غربی دانشگاه فرهنگیان
۱۱. بسیج دانشجویی پردیس شهید بنت الهدی صدر(ره) استان اردبیل دانشگاه فرهنگیان
۱۲. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی آزادگان نیر استان اردبیل دانشگاه فرهنگیان
۱۳. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان اصفهان دانشگاه فرهنگیان
۱۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید آیت(ره) نجف آباد استان اصفهان دانشگاه فرهنگیان
۱۵. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کاشان استان اصفهان دانشگاه فرهنگیان
۱۶. بسیج دانشجویی پردیس شهید مدرس(ره) استان ایلام دانشگاه فرهنگیان
۱۷. بسیج دانشجویی پردیس امام جعفرصادق(علیه السلام) استان ایلام دانشگاه فرهنگیان
۱۸. بسیج دانشجویی پردیس شهید بنت الهدی صدر(ره) استان بوشهر دانشگاه فرهنگیان
۱۹. بسیج دانشجویی پردیس نسیبه استان تهران دانشگاه فرهنگیان
۲۰. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان تهران دانشگاه فرهنگیان
۲۱. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید شرافت(ره) استان تهران دانشگاه فرهنگیان
۲۲. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه فرهنگیان
۲۳. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان
۲۴. بسیج دانشجویی پردیس امام سجاد (علیه السلام) استان خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان
۲۵. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بنت الهدی صدر(ره) فردوس استان خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان
۲۶. بسیج دانشجویی پردیس امام باقر(علیه السلام) استان خراسان شمالی دانشگاه فرهنگیان
۲۷. بسیج دانشجویی پردیس حضرت فاطمه الزهرا(سلام ا... علیها) استان خوزستان دانشگاه فرهنگیان
۲۸. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه کبری(سلام ا... علیها) دزفول استان خوزستان دانشگاه فرهنگیان
۲۹. بسیج دانشجویی پردیس شهید بهشتی(ره) استان زنجان دانشگاه فرهنگیان
۳۰. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان سمنان دانشگاه فرهنگیان
۳۱. بسیج دانشجویی پردیس حضرت فاطمه الزهرا(سلام ا... علیها) استان سمنان دانشگاه فرهنگیان
۳۲. بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری(ره) استان سیستان و بلوچستان دانشگاه فرهنگیان
۳۳. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی(ره) اقلید استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۵. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید مطهری(ره) استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۶. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۷. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی سلمان فارسی(ره) استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۸. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی حضرت زینب کبری(سلام ا... علیها) کازرون استان فارس دانشگاه فرهنگیان
۳۹. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان قزوین دانشگاه فرهنگیان
۴۰. بسیج دانشجویی پردیس شهید بنت الهدی صدر(ره) استان قزوین دانشگاه فرهنگیان
۴۱. بسیج دانشجویی پردیس آیت ا... طالقانی(ره) استان قم دانشگاه فرهنگیان
۴۲. بسیج دانشجویی پردیس حضرت معصومه(سلام ا... علیها) استان قم دانشگاه فرهنگیان
۴۳. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید مدنی(ره) استان قم دانشگاه فرهنگیان
۴۴. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان کرمان دانشگاه فرهنگیان
۴۵. بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی(ره) استان کرمانشاه دانشگاه فرهنگیان
۴۶. بسیج دانشجویی پردیس شهید ایزدپناه(ره) استان کهکیلویه و بویراحمد دانشگاه فرهنگیان
۴۷. بسیج دانشجویی پردیس کوثر استان کهکیلویه و بویراحمد دانشگاه فرهنگیان
۴۸. بسیج دانشجویی پردیس آیت ا... خامنه ای(مدظله العالی) استان گلستان دانشگاه فرهنگیان
۴۹. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهیدبهشتی(ره) گنبدکاووس استان گلستان دانشگاه فرهنگیان
۵۰. بسیج دانشجویی پردیس امام خمینی(ره) استان گلستان دانشگاه فرهنگیان
۵۱. بسیج دانشجویی پردیس امام علی(علیه السلام) استان گیلان دانشگاه فرهنگیان
۵۲. بسیج دانشجویی پردیس شهید بنت الهدی صدر(ره) استان گیلان دانشگاه فرهنگیان
۵۳. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی حضرت زینب کبری(سلام ا... علیها) استان لرستان دانشگاه فرهنگیان
۵۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید میرشاکی(ره) استان لرستان دانشگاه فرهنگیان
۵۵. بسیج دانشجویی پردیس دکتر شریعتی(ره) استان مازندران دانشگاه فرهنگیان
۵۶. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید رجایی(ره) استان مازندران دانشگاه فرهنگیان
۵۷. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی بیت الهدی استان مازندران دانشگاه فرهنگیان
۵۸. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی حضرت فاطمه(سلام ا... علیها) استان مازندران دانشگاه فرهنگیان
۵۹. بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید باهنر(ره) استان مرکزی دانشگاه فرهنگیان
۶۰. بسیج دانشجویی پردیس حضرت زینب کبری(سلام ا... علیها) استان مرکزی دانشگاه فرهنگیان
۶۱. بسیج دانشجویی پردیس شهید بهشتی(ره) استان هرمزگان دانشگاه فرهنگیان
۶۲. بسیج دانشجویی پردیس حضرت فاطمه الزهرا(سلام ا... علیها) استان هرمزگان دانشگاه فرهنگیان
۶۳. بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر(ره) استان همدان دانشگاه فرهنگیان
۶۴. بسیج دانشجویی پردیس حضرت فاطمه الزهرا(سلام ا... علیها) استان یزد دانشگاه فرهنگیان