به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در صحن علنی امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) برای پاسخ به سوال عبدالرضا مصری درباره علت اصرار وزیر بر اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی گفت: بنده به عنوان یک محور اساسی در این پروژه این توضیحات را بیان میکنم، در ابتدای دولت یازدهم دکتر دستجردی در مجلس گفتند عموم پرداختیهای مردم در دنیا در امور درمانی 19 درصد است اما در کشور ما 54.8 درصد از جیب مردم انجام می شود و فقط کشور پاکستان در منطقه از کشورمان بیشتر بود.
وی افزود: طبق اعلام وی، 16.8 درصد مردم هیچ گاه بیمه پایه ای نداشتند و هر سال حدود 7.5 درصد از مردم به علت بیماریهای صعب العلاج به زیر خط فقر می روند و اگر بخواهیم وضعیت رفاهی مردم را ترسیم کنم آنها با یک هزینه کمر شکن دچار فقر می شدند در این میان با طرح تحول سلامت به عنوان یک راهکار برای ارتقا سلامت دولت این طرح را آغاز کرد.
ربیعی خاطرنشان کرد: مطابق قانون ما باید خروجی جیب مردم را به سی درصد می رساندیم اما در این طرح به ده درصد و کمتر از آن دست پیدا کردیم این در حالی است که ما در بحرانی ترین شرایط وارد کار شدیم، عدالت در دسترسی به خدمات ایجاد کرده ایم کیفیت و ساماندهی خدمات ارتقا پیدا کرد و در وزارت رفاه تلاش شد که سهم پرداختی مردم در سایر بیمارستان ها از جمله بیمارستان های ملکی خودمان کاهش و حتی به صفر برسد و در سایر جاها به حدود ده درصد رساندیم.
وی تصریح کرد: ما آرزوی بزرگ امام راحل و دغدغه رهبری را با این طرح به جلو بردیم و معتقدم که در این طرح چند کار بزرگ همزمان با هم به جلو برده شد و کاستی های پیش آمده کاملا طبیعی است و اشاره اکبریان به میزان بدهی نیز مبین این مطلب است ما هم کتاب هم را مورد تجدید نظر قرار دادیم تعرفه ها و حقوق ها را افزایش داده و پوشش بیمه ای را بیشتر کردیم کیفیت و دسترسی را افزایش دادیم و مهمترین کاری ما صورت دادیم ده میلیون کارگر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
بدیعی گفت: طبیعی است که ما در انجام کار با مشکل روبرو می شویم و در اجرا با سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت مشکلاتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای کار با چالش های مالی زیادی مواجه بودیم، تصریح کرد: در آغاز طرح به علت اینکه سرعت برای ما مهم بود بر دقت پیشی گرفت، بنابراین ما برای اینکه سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت و سایر سازمانها بتوانیم تامین مالی کنیم محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع را باید پیش بینی می کردیم و سطح بندی و ساختاربندی می نمودیم و پرداخت مبتنی بر عملکرد و بیمه ها را برنامه ریزی می نمودیم تا بتوانند خرید راهبردی را ساماندهی کنند.
این خبر در حال تکمیل است...