به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن اعلام کردند این اعتصاب جدید در اعتراض به طرح حذف 'کنداکتورها' در ایستگاه های قطار آغاز کردهاند.
بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، کارکنان بخش کنداکتور که مسئولیت اطمینان از بسته شدن درهای قطار را برعهده دارند، می بایست به بخش های خدماتی منتقل شوند.
دو اتحادیه بزرگ کارگری 'اسلف' ( ASLEF) و 'آر م تی(RMT ) از این اعتصاب حمایت کرده اند.
«میک کش» دبیر کل اتحادیه امور دریایی، حمل و نقل و راه آهن انگلیس پیشتر دراین خصوص گفته بود طرح جدید دولت انگلیس به این معنی است که امنیت و مشاغل در قطارهایی که به دلیل حمل مسافر بیش از حد ظرفیت خطر آفرین شده اند، به خطر افتاده است.
وی دلیل این اعتصاب را کاهلی شرکت اپراتور راه آهن جنوبی لندن و مقامات دولتی بیان داشت و گفت: آنها نشان دادند که هیچ علاقه ای به حل و فصل اختلافات ندارند.
خط راه آهن حومه جنوبی انگلیس که مسافران را از مرکز لندن به حومه های جنوبی پرجمعیت این شهر منتقل میکند، بارها شاهد اعتصابهای یک روزه و لغو سفرها بوده است که مقامات علت آن را کمبود نیرو میدانند.
گفته می شود روزانه بیش از 300 هزار نفر از خدمات این شبکه ریلی استفاده می کنند، که اعتصاب جدید کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن شمار زیادی از آنها را روز سه شنبه با مشکل مواجه کرده است.
این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که دادگاه استیناف انگلیس روز دوشنبه گذشته با درخواست شرکت 'گوویا تامسلینک'، شرکت عهده دار مدیریت و اپراتوری این خط راه آهن برای غیرقانونی اعلام کردن آن، مخالفت کرده بود.
شرکت 'گوویا تامسلینک'، می گوید که این اعتصاب کاملا 'غیر موجه' است.
اتحادیه های کارگری تهدید کرده اند که درصورت عدم موافقت با درخواست هایشان روز جمعه آینده نیز یک اعتصاب 48 ساعته دیگر صورت خواهد گرفت.
کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن در اواسط مردادماه گذشته نیز یک اعتصاب پنج روزه را در پی طرح حذف 'کنداکتورها' در ایستگاه های انجام داده بودند.
این اعتصاب، طولانی ترین اعتصاب کارکنان خطوط راه آهن انگلیس در طول 50 سال گذشته به شمار می رفت.
آخرین بار در سال 1968 میلادی کارکنان راه آهن به دلیل اختلاف بر سر افزایش دستمزدشان به مدت 12 روز اعتصاب کردند.