اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد، رضا صفاریان با بیان اینکه طی سه سال و نیم گذشته برای لزوم قانونمندی و قانونگذاری در دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از تخلفات و سوء استفاده های احتمالی، مراکز نظارتی دانشگاه تقویت شد، گفت: بر این اساس اداره کل بازرسی دانشگاه با تجمیع در اداره کل حسابرسی به مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات ارتقا یافت.
وی افزود: مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جلسات مختلف کمیسیونها، شوراها، کمیتهها و کارگروهها و انجام بازرسی و حسابرسی از واحدها و مراکز دانشگاهی ضمن آسیب شناسی مشکلات از بروز تخلفات پیشگیری کرده و سعی در سالم سازی محیط دانشگاه دارد.
رئیس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد با اشاره به تشکیل بخش های فنی، عمرانی و مالی در این مرکز، فعال کردن اداره بررسی استعلامات روسا و معاونان واحدها و مراکز، تعامل و هماهنگی با سایر مراکز نظارتی در اعزام تیمهای تلفیقی و اقدامات زیرساختی در مرکز بازرسی این دانشگاه گفت: این اقدامات موجب شد پس از بازرسی از ۲۷۳ واحد و مرکز و حسابرسی از ۲۶۹ واحد و مرکز، بیش از ۲۰۰ پرونده تخلفاتی به دفتر حقوقی و کمیته های انتظامی و انضباطی و ۱۷۸ پرونده تخلفاتی به شورای داوری دانشگاه ارجاع داده شود.
صفریان تاکید کرد: کشف سوء استفاده های مالی، به خصوص در مبحث شهریه نیز منجر به استرداد بیش از ۴۰ میلیارد ریال به حساب های واحدها و مراکز دانشگاهی شد و حضور نمایندگان این مرکز در ۱۰۵۷ جلسه بازگشایی پاکات مناقصه ها و مزایده ها و کمیسیونهای معاملات نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال را به صرفه و صلاح دانشگاه مدیریت کرد.
وی گفت: کشف باندهای جعل و کلاهبرداری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه، حذف بی نظمی های آموزشی صورت گرفته، ارجاع دفاتر و آموزشگاه هایی که اقدام به اخاذی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه می کردند و وعده تحصیل بدون حضور در محل واحدها را تبلیغ می کردند به مراجع قضایی و انتظامی، تدوین بانک اطلاعات دانشگاهیان برای پاسخگویی و استفاده در استعلامات واصله و ممانعت از انتصاب افرادی که دارای پروندههای تخلفاتی و انضباطی هستند از دیگر فعالیتهای این مرکز است.
رئیس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد افزود: در کنار بسیاری از اقدامات اصلاحی و بازدارنده، رسیدگی و پاسخگویی به تعداد بیش از ۳۶ هزار فقره شکوائیه، درخواست و اطلاعیه واصله از دانشجویان، اعضای هیات علمی، مدرسان، پیمانکاران، کارکنان و ایجاد سیستم FAQدر سامانه اینترنتی این مرکز به منظور راهنمایی ارباب رجوع، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری، راه اندازی سایت به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با دانشگاهیان، الکترونیکی کردن بیش از ۱۵۰ هزار صفحه مدارک و مستندات پرونده ها برای بسیاری از امورات ارجاعی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی معاونان و مدیران دانشگاهی، سازمان ها و نهادهای غیر دانشگاهی در کنار دیگر فعالیتهای این مرکز انجام شده است.