به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو رئیسی جانشین خواهران واحد تهران جنوب در نشست خبری شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های حاضر در تهران گفت: قطعا منصب ریاست جمهوری یکی از امانت های بزرگ خداست که به دست افراد سپرده می شود و یک امتحان الهی برای منتخب مردم است که منصب با اهمیت اداره امور اجرایی کشور که دومین مقام پس از مقام معظم رهبری می شود را عهده دار شده و از طرفی یک وظیفه مهم برای کشور است که فردی امانتدار را انتخاب کنند.
وی افزود: برای انتخاب فرد اصلح باید به شناخت کافی و درست از نامزدها دست یافت تا فردی کارآمد به جایگاه ریاست جمهوری تکیه بزند. به همین دلیل تبلیغات نقش مهمی در نتیجه انتخابات دارد و می تواند نتیجه انتخابات را عوض کند.
رئیسی با بیان اینکه براساس بند 4 اصل 110 قانون اساسی بر تعیین حدود و نوع هزینه ها، منابع مجدد و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی داوطلبان و تشکل های انتخاباتی و اعلام به مراجع ذی صلاح و اعلام نظارت دقیق بر آن و تعیین چگونگی برخورد با تخلفات مالی تاکید شده تصریح کرد: در این راستا ما خواستار نظارت بر تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری هستیم.
جانشین خواهران واحد تهران جنوب تصریح کرد: این حق مردم است که بدانند مخارج تبلیغات کاندیدا از چه منبعی به دست آمده و در چه مسیری خرج می شود؟ چرا که شفاف سازی این امر باید باعث کاهش تخلفات انتخاباتی می شود و مردم با آگاهی نسبت به امور می توانند شناخت بهتری نسبت به نامزدها پیدا کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.
وی بیان کرد: در مواردی کاندیداها مدعی می شوند از بودجه های شخصی مخارج تبلیغات را تامین کرده اند و با این حال اگر این بودجه از بودجه های شخصی تامین شده خرج آن چه توجیهی دارد و چگونه جبران می شود.
رئیسی گفت: معمولا کاندیداها دارای منسب های مختلف می باشند و سوال اینجاست آیا از امکانات دولتی و عمومی که در اختیار افراد می باشد استفاده شده و اگر اینگونه بوده قطعا خلاف قانون و شرع مقدس اسلام است.
جانشین خواهران واحد تهران جنوب اضافه کرد: با شفاف سازی هزینه های انتخاباتی باید از استفاده یک سویه نامزدها از اموال جلوگیری کرد تا یک نامزد که از قدرت بیشتری برخوردار است به راحتی بتواند اموال عمومی را صرف هزینه های انتخاباتی خود کند. به عنوان نمونه صدا و سیما و دیگر نهادها نمی توانند برای گروهی از نامزدها تبلیغات کنند و از طرفی به تخریب یک نامزد بپردازند زیرا این امر نمونه بارز استفاده نامشروع از اموال عمومی است.
رئیسی اضافه کرد: معمولا کاندیدای ریاست جمهوری و دیگر کاندیداها مدعی هستند که از بودجه های مردمی استفاده می کنند و در اینجا باز این سوال مطرح است آیا این افراد برای رضای خدا این هزینه ها را انجام داده و بودجه را جهت تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار داده اند یا می خواستند این نامزد انتخاباتی را وام دار خودشان کنند.
وی تصریح کرد: اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری وابسته به احزاب و گروه های خاصی هستند و اگر آن حزب یا گروه تامین کننده مخارج تبلیغات هستند که در این صورت پس از انتخاب کاندیدا افراد وام دار آنها می باشند و پس از انتخاب باید در راستای اهداف آن جزب فعالیت نموده و منافع آن احزاب و گروه ها را تامین نمایند.
جانشین خواهران واحد تهران جنوب گفت: با توجه به هزینه های میلیاردی تبلیغات کاندیداها در تمام کشور باید این موضوع را در نظر گرفت که آیا کاندیداها این مخارج را به خاطر مردم انجام می دهند و درد مشکلات مردم را دارند یا برای اینکه خود به منصب ریاست جمهوری برسند دست به این مخارج سنگین می زنند.
رئیسی اضافه کرد: سوال این است که آیا کاندیدایی که هزینه های سنگینی را برای تبلیغات صرف می کند از مشکلات مردم خبر دارد؟ فاسد شدن دست رنج یک سال کشاورزان، دست فروشی مادر شهید واز گور خواب ها خبر دارد؟ خیر خبر ندارند و با این اوضاع مخارج سنگین و وامدار کردن خود به احزاب و افراد خبردار هم نخواهند شد.
وی بیان کرد: اگر درد آنها درد مردم است باید بدانند که با یک دهم هزینه های میلیاردی تبلیغات شان می توانند چند شغل برای جوانان تولید کنند؛ برای چند جوان جهیزیه تهیه کنند و مشکلات آب خوردن چند روستا را حل کنند.
جانشین خواهران واحد تهران جنوب گفت: بنابراین کاندیدای ریاست جمهوری لازم است منبع و ماخذ تامین مخارج تبلیغات خود را برای مردم شفاف سازی نمایند تا شاهد اخباری از قبیل خریدن رای مردم در روستاها و ورود پول های کثیف در عرصه تبلیغات نباشیم و در این صورت مردم بهتر بتوانند کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند.