پاسخ رئیس صندوق رفاه دانشجویان به اعتراض دانشجویان دکترا
یزدانمهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با صدور پیامی به اعتراضات دانشجویان دکترا درباره شرایط جدید پرداخت وام واکنش نشان داد.
تعداد نظرات: ۳۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
جناب مدیر ما وقت ما دانشجویان را در صف بانک های عامل تلف نکنید، ما میخواهیم فقط با سامانه سماد کار کنیم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
اخه یعنی چی؟شما مارو با بانک طرف حساب میکنید؟
یعنی چی پرداخت به تعداد ماهای پرداخت؟چطور بپردازیم ماهی هفتصد تومن پولی که بهمون دادید اونم موقع تحصیل؟
این آمار به درد چی میخوره؟ طبق قانون شما باید حقوق مربی به دانشجو دکتری بدین در ازای تعهد تمام وقت اون وقت اینجوری دانشجو مورد توجه قرار میدید؟
ایران سرای من است
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
ماوام نمی خوهیم چرا دانشجوی وزارت بهداشت حقوق میگیره اما واسه ما وام باشه؟؟؟؟؟؟؟؟جناب یزدانمهر جواب محکمی به این بی اعتمادی شما داده خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
لطفا استعفا بده برو
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
لطفا سود وام رو بردارید و تعداد ماه های بازپرداخت اقساط رو دو برابر کنید. متاسفانه از آنجایی که دانشجوهای دکترای وزارت علوم برخلاف وزارت بهداشت، بعد از فارغ التحصیلی کارشون تضمین شده نیست امکان بازپرداخت این مقدار اقساط رو در ماه ندارند.
مریم رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
الان من میخوام وام بگیرم، دو تا ضامن از من میخوان، و من نمیتونم واقعا این دو ضامن رسمیو جور کنم، هر چند که این پولی که میخوان به عنوان وام بهمون بدن حق ماهاست و از اونجا که دانشجوهای دکترا جز قشر بیکار محسوب نمیشن، باید بصورت بلاعوض این پولو بهمون بدن، نه اینکه من بعنوان یه دانشجوی دکترا باید بگردم دنبال ضامن و ضامن پیدا کنم.
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
آقای مدیر شما در هیچ جای متن اشاره نکردین که این تسهیلات به صورت وام به دانشجوهای دکتری داده میشود!!!دانشجویی که الان حداقل 30 سالش هست و بدون اینکه شغلی داشته باشد به چه طریقی میخواهد این وام رو برگرداند!!آقای مدیر دانشجوها بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند میخواهند ازدواج کنند زندگی تشکیل بدهند با این شرایط کشور، همین که از پس مخارج زندگیه خود دربیایند کار بزرگی کردند و توان بازپرداخت وام ها رو ندارند این وام ها باید بلاعوض بشود مثل کشورهای دیگر که به دانشجوهایشان بودجه تخصیص میدهند نه این که وام بدهند که دانشجوها توان بازپرداخت آن را ندارند و دانشجو را مقروض نمایند.
علی اکبرزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
شرایط وام بسیار دشوار است.
چرا نحوه باز پرداخت از ۶۰ ماه به تعداد ماه های دریافتی تغییر کرده ؟
لطفا بازنگری کنید.
شما را به خدا این قشر را دریابید.
به خدا اگر قرار باشد کشور ما پیشرفت کند به وسیله همین قشر دانشجو صورت می پذیرد.
چرا کشور ما کمترین بها به دانشجو داده می شود؟
تو هر جای دنیا که برید دانشجوهای مقطع دکتری شاغل محسوب می شوند و حقوق دریافت می کنند تا بتوانم فارغ از دغدغه های مالی اهداف پژوهشی و علمی کشور را پیش ببرند آنوقت در کشور ما حداقل کمک هزینه به صورت وام اون هم با سخت ترین شرایط و بدون هیچ آینده شغلی پرداخت می شود.
ایدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
با سلام و عرض ادب
طاعات و عبادات شما نیز مورد مقبول درگاه احدیت قرار بگیرد.
احتراما چندین نکته بایستی اشاره شود که در ذیل خدمتتان ارائه می شود.
اولا دانشجویان دکتری بنگاه های اقتصادی نیستند تا بتوانند از این وام ناچیز کسب در آمد کنند تا بتوانند اصل پول به همراه سود آن را یک جا و بدون هیچ مشکلی پرداخت نمایند.
ثانیا ظرفیت جذب و استخدام فارغ التحصیلان دکتری بیشتر زیر نظر وزارت علوم است و با ظرفیت اندکی که در این سال ها با آن روبرو هستیم قطعا کل فارغ التحصیلان جذب نخواهند شد و از این بابت دویاره در باز پرداخت وام با مشکل مواجه خواهند شد.
ثالثا هدف از این پول که ابتدا به صورت پژوهانه تعریف شده بود و سپس تبدیل به وام شد این بود که دانشجویان دکتری دیگر به کار نیمه وقت مشغول نشوند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
این پول قبلا به عنوان حقوق دانشجویان دکتری روزانه بود. ولی تبدیل به وام شد که در هر دوره شرایط واگذاری و باز پرداخت ان را سخت تر میکنند تا افراد کمتری بتوانند دریافت کنند.
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
آقای رییس محترم
من دانشجوی دکترا ورودی سال 93 هستم. این حقوق ماهیانه کجا بود؟ چرا این همه دروغ میگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وام تحصیلی ترمی دادین که میشه دو بار در سال. اولش ترمی 350 بود. سال پیش شد 500.
چقدر دروغ ؟
دروغ دروغ دروغ دروغ
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
جناب یزدانمهر، فک نمیکنید شما فقط گزارش عملکرد دادین؟ اصلاً میدونید ما چی مخواهییم!
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵

ه
هیچ به این فکر میکنید که دانشجویانی که اغلب پس از فراغت تحصیل بیکار خواهند ماند چگونه اقساط را پرداخت خواهند کرد؟
جز این است که دانشجویان بخاطر فشار مشکلات مالی ناچار به دریافت وام های به درد نخور شما هستند
وام هایی که باید بلاعوض دریافت میکردیم و بعلت مظلومیت و سکوت ما دانشجویان ظلم شما فوران کرد
و جز اینست که بعدها با کسر حقوق از ضامن ها به اهداف خودتان که همان سودهای چند درصدیست خواهید رسید...
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
جناب اقای ایزدانمهر
آیا از نظر جنابعالی تبدیل پژوهانه بلاعوض به وام با سود!!!(که بارها از سوی مراجع ربا تلقی شده است) تسهیلات ویژه تر است آن هم با این شرایط تاسف آور؟!!!
ناشناس
Spain
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
باید این وام به پژوهانه تبدیل شود. دانشجوی دکتری نه کار دارد و نه هزینه و آنهمه پول صرف حقوقهای نجومی رو به دانشجویان دکتری باید داد. نمیشود از علم حرف بزنید اما دانشجو رو در مضیقه قرار دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
همشون دروغ میگن چند سال پیش ما در نوبت دریافت پژوهانه بودیم که یه دفعه به وام تبدیل شد وقتیم رفتیم دنبالش اینقدر سنگ اندازی کردن که از خیرش گذشتیم! از اون طرف برای انجام یه سری از کارای پژوهشی حمایت مالی دانشگاه حذف شد. خوب سوال من اینه که من چقدر باید از هزینه زندگی شخصیم صرفه جویی کنم تا چندتا مقاله بی ارزش تولید کنم که تازه سر اینکه اسم کی اول باشه دعوا را بیفته! هیچ کس نیست به داد قشر مظلوم دانشجوهای دکتری برسه! حرف زیاده! تصمیم دارم همه بدبختیایی که تو سیستم دانشگاه تهران کشیدمو کتاب کنم بفرستم تو بازار!
محمد
Japan
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
واقعا شرم اوره
ما دانشجویان خواهان استعفا و عذرخواهی شما هستیم.
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
اوج بی عدالتی و بی انصافی در حق قشری محجوب
دکتری فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
سیر از گرسنه خبر نداره... شما که ماشالا چندتا چندتا منصب داری معلومه که از حال دانشجوی بدبخت که چشمش به همون شندرقاز بود خبر نداری. اما بدونین که «با گرسنگی قوت پرهیز نماند» تو این دنیا که زورمون بهتون نمیرسه اون دنیا با هم حساب می‌کنیم. یا علی!
نادری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
وام با این شرایطی که در نظر گرفته شده قطعا دردی رو دوا نمیکنه هیچ شرایط رو برای دانشجوهای دکتری سختتر هم میکنه. قطها هیچ دانشجوی دکترایی با توجه به وضعیت شغلی خوبی که در انتظارش هست، توان بازپرداخت ماهی 700 هزار تومان (البته بیشتر هم) رو نداره. تحت این شرایط من خودم ترجیح میدم همون وام تحصیلی رو بگیرم. پیشنهاد هم می کنم تغییر اساسی حداقل در نحوه بازپرداخت ایجاد بشه وگرنه وام ویژه دکتری مقوله عبس و بیهوده ای میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
فقط میخام بگم خجالتم خوب چیزی کشوری با این همه ثروت و دارایی این باشه وضعیت دانشجوای دکتری کشور ترکیه هر ماه یک میلیون تومن ب دانشجواش حقوق میده اونوقت دوستان نمیدونم کی دست از خالی بندی برمیدارن .دوستان گرامی چرا میگید وام اینا حقوق ن وام.چرا وقتی امار بیکاریو اعلام قشر دانشجو را جزو شاغلین حساب میکنن
علی اکبرزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
در کل دنیا دانشجوی دکتری به ازای فعالیت علمی که می کند حقوق دریافت می کند و از کلی مزایا از جمله استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی و امکانات بهداشتی و درمانی و فرهنگی برخوردار هستند ضمن این که پس از تحصیل از نظر آینده شغلی تامین اند و دانشجو هیچ دغدغه ای جز کار علمی و پژوهشی ندارد. اما متاسفانه در کشور ما دانشجویان دکتری از حداقل حقوق و مزایا برخوردار نیستیم و چنان با ما رفتار می شود که گویا سربار جامعه هستیم. این نوع برخورد با ارزنده ترین سرمایه های یک کشور دور از انصاف است. لطفا در جهت احقاق حقوق تضییع شده این قشر مظلوم اقدام کنید.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
خب راحتر بودید میگفتید نمی خواهیم وام بدیم با این شرایطی که ذکر کردید عملا غیر قابل دریافته وام:
1- دوتا کارمند با تعهد کسر حقوق و عدم بدهکاری به سیستم بانکی: شما اگر چنین فردی سراغ دارید معرفی نمایید لطفا
2- اخذ سفته، مگه ما بچه ی کف بازرایم که کاسبی داشته باشیم و درامد، تا مجبور باشیم سفته بدیم
3- شعب بانکی که معرفی کردید بعضا در بسیاری از شهرستانها تعریغ نشده، حال شما فکر نمی کنید ما چگونه در یک شهر یا مرکزی که جا و مکان نداریم بتوانیم بروکراسی پیچیده بانک رو پیش ببریم؟
4- باز پرداخت وام رو ما چکار کنیم؟ شما کار بدین به دداشنجوی دکتری که نیازی به وام نباشه، با این شرایط بعید میدونم حتی ماهی صدهزار تومنم کسی بتونه قسط پرداخت کنه چه برسه به این شرایط بازپرداخت ناعادلانه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
همه جای دنیا به دانشجوی دکتری حقوق میدن، اینجا یه وام کم بهره می خواستند بدند اونم این قدر اذیت می کنند دانشجو پشیمان شود
آقای یزدان مهر، ما 6 ماه نیست برای انجام شرایط قبل (ضمانت محضری)کلی به زحمت و هزینه افتادیم حالا چرا باز باید این بار بریم بانک ضامن ببریم؟ حساب باز کنیم و کلی دیگر دردسرها که فعلا اطلاع نداریم.
مدت بازپرداخت وام رو هم که کم کردید! دانشجو بیکار بلافاصله بعد فارغ التحصیلی از کجا ماهی 730 هزار تومن باید بیاره قسط به بانک بده تازه وام هایی که از صندوق گرفته هم حتما جدا قسط بندی میکنید پس میشه دو تا قسط.
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
معلومه که خیلی ها با این شرایط از گرفتن وام پشیمان می شوند
دانشجویی که فقط یک سال از سنوات مجازش باقی مانده تازه می خواهید بهش وام بدید سال دیگش هر چی گرفته رو پس بده! (همون یک ساله!)
این قدرم تو زحمت بیافته.
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
سوال اصلی بسیاری از ما این است که چرا باید بین دانشجویان دکترای وزارت بهداشت و علوم تبعیضی این چنین ظالمانه وجود داشته باشد؟ چرا وزارت بهداشت متعهد به پرداخت حقوق ماهیانه بالای یک میلیون به دانشجویان خود باشد و در نقطه مقابل دغدغه ما دانشجویان وزارت علوم سر وامی ناچیز باشد! حتی در حوزه های علمیه نیز، از بدو ورود، برای طلبه ها مقرری ماهانه در نظر گرفته میشود.. خواست ما چنین تسهیلاتی برای دانشجویان دکترای وزارت علوم است.
تبعیضها و تحقیرها و ستمهای روا شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، سالهای مدیدی است در سیستم آموزش عالی کشور ما وجود دارد و امروز فرصتی فراهم شده تا بصورت مسالمت آمیز و صنفی، صدایمان را به گوش دولتمردان محترم دولت تدبیر و امید برسانیم
جاوید عبادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
عزیزان وقت خودتونو با این چیزا تلف نکنید. همه سرکار هستن. گذاشتن یک هفته بعد از انتخابات اعلام کردن قانون وام دکترا این شده. یعنی همین یه هفته تصویب شد. جوون مردمو 35 سال میفرستن درس بخونه آخر سرم بانک توسعه تعاون معرفیش میکنن. آخه ملتو چی حساب میکنید. به احتمال زیاد تا یکی دوسال آینده با بیرون برا هم قرارداد میبندن ما بریم اونجا غذا بخوریم پولشم خودمون پرداخت کنیم. آقایونم بیان آمار بدن. شده مملکت آماری
دانشجوی دکتری رازی
United States of America
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
آقایانی که در اتاق های شیشه ای با بهترین امکانات رفاهی خود و خانواده ی محترم در بالا نشسته اید و برای من نوعی دانشجو که با هزار زحمت و بدبختی به این مرحله رسیده ام شرایط وام با بهره ی 4 درصد سود با کلی ذوق و کبکبه دبدبه ی رسانه ای تجویز می کنید با پرداخت ماهیانه 700 تومان آن هم سه ماهی یک بار، و بازپرداخت بعد فارغ التحصیلی حدود 740 هزار تومان در ماه!!!! آیا تضمینی برای اشتغال بنده بعد فاراغ التحصیلی ام با حقوق حداقل سه برابر وامی که باید به شما بازپرداخت کنم را می دهید که بعد فارغ التحصیلی خجالت زده ی شما و ضامنین محترم نشوم!! حرف بسیار است و مجال تنگ ولی خواهشمند است به شعور و فرهنگ دانشجویان دکتری کم تر توهین کرده و به جای درک وضیعت موجودمان،کم تر بر دردهایمان بیفزایید!!!
دانشجوی دکتری دان تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
به علی اگر من ماهیانه از دانشگاه 500 هزارتومن حقوق میگرفتم الان به جای اینکه وقت مفیدم رو صرف کارهای بی ارزش دور از شن دانشجوی دکتری میکنم، میرفتم با خیال راحت مینشستم حداقل تو کتابخونه مرکزی دانشگاه اون کتاب های که داره وسط انقلاب خاک میخورن رو میخوندم، یه روز که به خاطر مشکلی تو محل کارم تعطیل شد رفتم پردیش مرکزی دانشگاه تهران، اصلا نفهمیدم وقتم چطور سپری شد، غرق شدم تو مطالعه، آقای مسول داری مدرستو مقطع دکتری تربیت میکنی، حواست هس، بی سواد بار میایم میشیم مدرس بچه خودت ها، بذار جان مادرت با آرامش این 4 تا 5 سال رو به درس خوندن و علم طی کنیم
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
چرا فکر میکنید هر طور که میخواید میتونید با دانشجوی دکتری برخورد کنید؟؟؟ مثلا شرایط رو تسهیل کردید؟؟؟ ماهی 500 تومن مثل قبله روالش؟؟؟ اداره رفاه دانشگاهمون میگه مال ترم آخری هاست این وام... عملا هیچ چیزی تغییر نکرده... فکر کردید با بچه مهدکودک صحبت میکنید که قضیه رو یه طور دیگه جلوه میدید....
ارسال نظرات
آخرین اخبار