متوسط مصرف روزانه بنزین در شهریورماه سال جاری به ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسیده که این میزان مصرف بنزین نسبت به متوسط مصرف در مدت مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد رشد نشان میدهد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصرف بنزین در روزهای پایانی تابستان همچنان بالا است به طوری که شاهد مصرف بیش از ۸۰ میلیون لیتر بنزین در هر روز هستیم.
بررسی میزان مصرف بنزین در شهریورماه سال جاری (از ابتدای ماه تا پایان روز بیست و ششم) نشان میدهد متوسط مصرف بنزین در این ماه به ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است. این میزان مصرف بنزین نسبت به متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در مدت مشابه سال گذشته ۹. ۲ درصد رشد را نشان میدهد.
متوسط مصرف بنزین در مردادماه امسال ۸۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز بود که این رقم در مقایسه با متوسط مصرف بنزین در مرداد ماه سال گذشته رشدی ۷.۴ درصدی داشت.
میانگین روزانه مصرف بنزین در تیرماه سال جاری ۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ نشان دهنده رشدی ۱۲.۱ درصدی بود.
در خردادماه سال جاری متوسط روزانه مصرف بنزین ۷۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بود که در مقایسه این رقم با ماه مشابه سال گذشته رشدی ۴.۹ درصدی در مصرف بنزین در این ماه دیده میشود.
متوسط مصرف بنزین در اردیبهشت ماه سال جاری ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در روز به ثبت رسید که مقایسه این میزان مصرف با متوسط مصرف این فرآورده نفتی در اردیبهشت ماه سال ۰۵ نشان دهنده رشدی ۸.۸ درصدی است.
مصرف بنزین در نخستین ماه سال یعنی فروردین ماه نیز به طور متوسط در هر روز ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز بود که مقایسه این رقم با متوسط مصرف بنزین در فروردین ۹۵ رشدی ۸ درصدی را در مصرف این فرآورده نفتی نشان میدهد.
در مجموع طبق اعلام رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، متوسط مصرف بنزین در ۱۸۱ روز ابتدایی سال ۹۶ (از اول فروردین تا ۲۶ شهریور) به طور میانگین روزانه ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که متوسط مصرف بنزین ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده، نشان دهنده رشد ۹.۴ درصدی مصرف بنزین در سال جاری است.
حذف یارانه ها به نفع دولت و مردم نبود. قیمت گازوییل در ایران در دنیا جزو پایین ترین قیمت هاست به همین دلیل قاچاق سوخت در ایران زیاد است. همچنین با در نظر گرفتن افزایش قیمت زیاد در دولت آقای احمدی نژاد همچنان قیمت بنزین در ایران بسیار پایین است که با توجه به صحبت های وزیر نفت جناب آقای زنگنه می توان دید باعث افزایش های زیادی در مصرف سوخت شده است و خودکفاییمان را به خطر می اندازد. دولت می تواند قیمت سوخت را بالا برد و مابه التفاوت آن را صرف بودجه حمل و نقل عمومی شود تا آلودگی، ترافیک، قاچاق، سهم جاده و خودروی شخصی از تردد جاده ای بهبود پیدا کند.
البته در این صورت باید ایمنی و شرایط ضروری سفر با اتوبوس های برون شهری، ریل و هواپیما را نیز همانند سیستم های حمل و نقل درون شهری بهبود داد تا مردم استقبال با شکوهی از سیستم های عمومی نمایند.
بهترین نمای این سیستم ها متروی شهر تهران است که سهم ناوگان عمومی را افزایش داده.
قیمت سوخت و دلار پایین است اما افزایش آن باید به دقت و به گونه ای باشد که مهارنشدنی نبوده و اثرات آن در زندگی مردم دقیقا کنترل شود. به عنوان مثال قیمت مسکن و تورم های نجومی نداشته باشیم و با شیبی کمتر از تورم افزایش یابند
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
البته در این صورت باید ایمنی و شرایط ضروری سفر با اتوبوس های برون شهری، ریل و هواپیما را نیز همانند سیستم های حمل و نقل درون شهری بهبود داد تا مردم استقبال با شکوهی از سیستم های عمومی نمایند.
بهترین نمای این سیستم ها متروی شهر تهران است که سهم ناوگان عمومی را افزایش داده.
قیمت سوخت و دلار پایین است اما افزایش آن باید به دقت و به گونه ای باشد که مهارنشدنی نبوده و اثرات آن در زندگی مردم دقیقا کنترل شود. به عنوان مثال قیمت مسکن و تورم های نجومی نداشته باشیم و با شیبی کمتر از تورم افزایش یابند