دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: علی رغم دستور وزیر راه و شهرسازی اراضی دانشگاه خوارزمی به جای مترو قرار است به پارکینگ و محل دپوی قطارها تبدیل شود.
عباس کاشی دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جای سوال است که دقیقا چه اتفاقی افتاده است که مسئولان تصمیم به تغییر دستور وزیر راه و شهرسازی و نادیده گرفتن توافق انجام شده بین این وزارتخانه و دانشگاه خوارزمی گرفته اند و قصد دارند که نه تنها به دانشگاه ایستگاه مترو ندهند بلکه زمینهای دانشگاه رو تصاحب کنند و آنجا را محل پارکینگ و دپوی قطارها قرار دهند.
وی با بیان اینکه موضوع دانشگاه خوارزمی و مترو این دانشگاه این روزها به یکی از بحثهای عجیب و پرحاشیه تبدیل شده، افزود: دو سال پیش که با به امضا رسیدن یک توافقنامه، بین مسئولان دانشگاه خوارزمی و وزارت راه و شهرسازی، قرار براین شد که دانشگاه خوارزمی در ازای قرار دادن چند هکتار از اراضی خود به وزارت راه و شهرسازی صاحب یک ایستگاه مترو شود، اطمینان از عملیاتی شدن این پروژه حتی زیادتر هم شد.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه حدود شش هزار دانشجوی ساکن تهران و کرج دارد و این افراد روزانه از مترو استفاده میکنند، وجوب احداث این مترو برای تمام دانشجوها و مسئولان شهری و دانشگاهی امری بدیهی است؛ اما به دلیل اینکه ازآخرین ایستگاه مترو تا دانشگاه فاصلهای حدود شش کیلومتری باید طی شود، تمام دانشجوها مجبورند هم موقع رفت و هم موقع برگشت حدود نیم ساعت از وقت خود را صرف رفت و آمد از دانشگاه به مترو نمایند. این قضیه علاوه بر بار مالی و زمانی که برای دانشجوها دارد باعث به وجود آمدن خطرات جانی در طی مسیرپرخطرمترو-دانشگاه شده است.
کاشی اظهار کرد: علاوه براین بارها دیده شده است که دانشجوها در فصول سرد سال و در زیر باران و برف شدید مجبور شده اند که زمان زیادی را در ایستگاه منتظر بمانند تا خودروهای ون خودشان را به ایستگاهها برسانند.
وی بیان کرد: لازم به ذکر است که عدهای از دانشجویان که تعداد آنها کم هم نیست به خاطر همین مشکلات مطرح شده با این که ساکن شهر تهران هستند، اما مجبور شدند که در خوابگاهها اسکان پیدا کنند و این مسئله خود مشکلات زیادی از جمله معضلات رایج خوابگاهی و همچنین افزایش هزینه جاری دانشگاه شده است. علاوه بر این محله حصارک با توجه به حاشیه نشین بودن و تراکم جمعیتی آن که حدودا ۳۰۰ هزار نفر برآورد شده نیازی مبرمی به یک ایستگاه مترو دارد.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: با تمام این شرایط جای سوال است که دقیقا چه اتفاقی افتاده است که مسئولان تصمیم به تغییر دستور وزیر و نادیده گرفتن توافق انجام شده گرفته اند و قصد دارند که نه تنها به دانشگاه ایستگاه مترو ندهند بلکه زمینهای دانشگاه رو تصاحب کنند و آنجا را محل پارکینگ و دپوی قطارها قرار دهند و این یعنی معضلی دیگر در دانشگاه است که در آنصورت دانشجوهای خوابگاهی مجبورند آلودگیهای صوتی مربوط به حضور قطارهارا نیز تحمل کنند.
کاشی بیان کرد: بر اساس اخبار رسیده، متاسفانه مسئولین پا را از این هم فراتر گذاشته اند و میخواهند به بهانه عبور مترو از کنار دانشگاه ما اصلیترین سردر و در ورودی این دانشگاه که روزانه بیش از دو هزار دستگاه ماشین از آن عبور میکند را مسدود کنند بی شک این اقدام باعث تراکم شدید ترافیکی در شهر حصارک خواهد شد که به دلیل آماده نبودن بافت ترافیکی این شهر باعث ایجاد بحران جدیدی در منطقه خواهد شد.
وی تصریح کرد: طبق پیش بینی صاحب نظران اگر در ورودی غربی این دانشگاه بسته شود عملا امکان حضور دانشجویان تهرانی دانشگاه خوارزمی که غالب دانشجوها تهرانی هستند در ساعت اول کلاسها نیست که این موضوع ضربه اساسی را به سیستم آموزشی دانشگاه خواهد زد.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: حال ما دانشجویان دانشگاه خوارزمی ازمسئولان دانشگاه خواستاریم که جلوی بحرانی شدن وضعیت در دانشگاه را بگیرند و پیش از آنکه دیر شود مانع از به وقوع پیوستن یک فاجعه در دانشگاه شوند.