جمعی از کانونهای مهدویت دانشگاههای سراسر کشور در نامهای خطاب به روحانی اعلام کردند: از رئیس جمهور و اعضای دولت انتظار میرود بجای حواله کردن مشکلات به این سو و آن سو و پاک کردن صورت مسئله، در قبال اعتراضها اخیر پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از کانونهای مهدویت دانشگاههای سراسر کشور در نامهای خطاب به روحانی اعلام کردند: از رئیس جمهور و اعضای دولت انتظار میرود بجای حواله کردن مشکلات به این سو و آن سو و پاک کردن صورت مسئله، در قبال اعتراضها اخیر پاسخگو باشد.
جناب آقای رئیس جمهور
سلام علیکم؛
در هفتههای اخیر شاهد گسترش نارضایتیها و اعتراضات مردمی نسبت به عملکرد ضعیف دولت و مسئولان کشور در رابطه با مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه بودیم؛ البته که بحمدلله در همان روزهای ابتدایی صف ملّت از صف دشمنان نظام و منافقین و مزدوران جدا شد و ملّت شریف ایران بار دیگر مانع سوءاستفاده دشمنان ایران اسلامی از وضعیت به وجود آمده شدند؛ امّا در چنین شرایطی آنچه که از رئیس جمهور و اعضای دولت انتظار میرود، مسئولیت پذیری و پاسخگویی صادقانه در قبال این اعتراض هاو تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشکلات است، نه حواله کردن آن به این سو و آن سو و یا پاک کردن صورت مسئله!
مردم نسبت به عملکرد دولت نقد دارند، پس بهتر است نقدها را بپذیرید و به جای فرافکنی به شیوههای مختلف، ارائه آدرس غلط به جامعه، طرح مباحث نظری واعتقادی جنجالی مانند نقد معصومان بحران فقر و فساد و تبعیض در جامعه را حل کنید.
ما از شما سئوال داریم...!
چرا به جای پاسخگو بودن نسبت به عملکرد دولت، امروز دغدغه نقد حاکمیت امام زمان (عج) را پیدا کرده اید؟
چرا ناکارآمدی دولت و مسئولان و عدم پاسخگویی وی را به زمان غیبت منتسب کرده واز موعودگرایی و اعتقادات دینی مردم برای پیشبرد اهداف سیاسی استفاده ابزاری میکنید؟
البته که اعتراض به وضع موجودو مطالبه وضع مطلوب، در عین حال امید داشتن به ظهور منجی عالم بشریت از وجوه اصلی انتظار است؛ اما این مقوله ارتباطی با عدم پاسخگویی به نیازهای مردم و سرباز زدن از پذیرش مسئولیت در قبال مشکلات جامعه ندارد!
اگر به حق دغدغه زمینه سازی ظهور را دارید، سزاوار است برای تعجیل در فرج حجت خدا و ایجاد جامعه مهدوی، نقش خود را به درستی ایفا کرده و قاطعانه در مقابل ظلم و بی عدالتی و تبعیض بایستید.
جناب آقای روحانی، درنهایت لازم میدانیم به عنوان دانشجویان دغدغهمند و فعال در عرصه مهدویت نکاتی را در پاسخ به شبهه اخیرتان در جلسه با وزرا در باب جایز بودن نقد معصومین علیهم السلام عرض کنیم:
نقد به معنای ایرادگیری، عیب جویی و عیبها را نمایاندن آمده است. پس کسی که نقد میکند در واقع عیب و ایرادی در مخاطب دیده و جهت رفع آن انتقاد میکند، لکن آیا میتوان برای معصومین علیهم السلام که طبق قرآن و سنت از هرگونه خطا و اشتباه بری هستند، نعوذبالله عیب و ایرادی تصور کرد تا قابل نقد باشند؟
در زمان پیامبر (ص) برخی منافقین و ملحدین که نه ایشان و نه قرآن و عصمت را قبول داشتند که در قرآن هم در مذمت آنها سخنان زیادی آمده است، نسبت به پیامبر انتقادهای غلطی مطرح میکردند و هدفشان آزار و اذیت بود. اینها ربطی به این ندارد که پیغمبر قابل انتقاد باشد، اگر اینطور باشد که معصوم نیست، اگر معصوم نباشدکه پیغمبر نیست.
آقای روحانی، این آیه شریفه، ایمان واقعی به پیامبر اکرم را با ایمان در دل یکی میکند و میگوید اگر افراد در دل هم نسبت به رأی و حکم پیامبر تردید و ناخشنودی داشته باشند، مؤمن محسوب نمیشوند، پس چگونه میتوان استنباط کرد کسی که اینچنین میان حرف پیامبر وحرف خدا تفکیک قائل میشود، می تواند مؤمن به پیامبر و جانشینان پیامبر باشد؟ و چگونه با وجود چنین آیاتی از قرآن؛ میشود میان کلام خداوند و پیامبر خدا تفاوت قائل شد؟
در آخر امیدواریم در چندسال باقی مانده از دولت دوازدهم، برای رفع مشکلات جدی کشور تدبیری اساسی بیاندیشید و متعهدانه در قبال ضعفها و کوتاهیها پاسخگو باشید.