آخرین اخبار:
کد خبر:۶۷۵۹۳۲
نماینده لیست امیدی مجلس:

در مسافرت ها از خودروی داخلی استفاده نمی‌کنم/ در تصادفی که داشتم اگر خودروی من لکسوس نبود، می‌مُردم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمی‌خواهم بگویم که از کالای ایرانی استفاده نمی‌کنم ولی برای مسافرت‌ها از خودروی ساخت داخل استفاده نمی‌کنم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه شما چه اندازه از کالاهای تولید داخل استفاده می‌کنید؟ گفت: نمی‌خواهم بگویم که از کالای ایرانی استفاده نمی‌کنم ولی برای مسافرت‌ها از خودروی ساخت داخل استفاده نمی‌کنم. در تصادفی که در جاده داشتم اگر خودروی من لکسوس نبود، می‌مُردم، کما اینکه تعدادی از نمایندگان در تصادف با ماشین داخل کشته شده‌اند. ما استانداردهای مناسبی در بحث ایمنی نداریم. شاید یک نماینده از لباس و کفش ایرانی استفاده کند اما خودرو که ویترین کالای ایرانی است امروز وضعیت خوبی با گذشت ۵۰ سال ندارد.

 هاشم‌زایی در رابطه با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، با بیان اینکه «عرضه کالاهای داخلی به مردم نیازمند زیرساخت‌هایی است» اظهار داشت: باید کیفیت کالاها را بالا برده و قیمت آنها را پایین آورد. کیفیت و قیمت دو فاکتور تعیین‌کننده بازار مصرفی هستند، صرف شعار، مشکل را حل نمی‌کند. حمایت از کالای ایرانی شعار زیربنایی و اساسی است و تحقق آن نیاز به زیرساخت و ابزار خود را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه «در کشور ما ساخت خودرو همزمان با کره جنوبی آغاز شد و اکنون بعد از ۵۰ سال بیشترین برندها در دنیا مختص به کره جنوبی است و ماشین‌های این کشور به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود» تصریح کرد: ما باید ببینیم که کیفیت خودروی ما نیز در این ۵۰ سال چه میزان افزایش یافته است؟ چرا که خودرو ویترین کالاهای ساخت داخل است.

نماینده مردم تهران افزود: از نظر من تا زمانی که کیفیت خودروی ما اینگونه باشد عدم تمایل مردم به استفاده از کالاهای ایرانی دیده خواهد شد. به اعتقاد من با ممنوعیت و تعرفه‌های بالای کالای خارجی مشکل حمایت از کالای داخلی حل نمی‌شود. ما باید کیفیت محصولات خود را بالا ببریم.

این عضو کمیسیون شوراها گفت: مردم تمام کشورها دوست دارند تا کالای داخلی کشور خود را استفاده کنند و این کیفیت و قیمت است که در کشور ما باعث عدم تمایل مردم به استفاده از کالای داخلی شده است. اکنون ما می‌بینیم که یک کارگاه سه برابر نیازش کارمند دارد و کار را تشریفاتی جلو می‌برد که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود و زمانی که قیمت تمام شده کالا بالا باشد وقتی کشوری می‌تواند همان کالا را با قیمت پایین‌تر تولید کند، مردم نیز به سراغ آن کالا می‌روند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار