تبلیغات انتخاباتی در جوامع اسلامی ، از باورها و ارزش های دینی نشأت می گیرد و اهداف گروه ها و کاندیداها را تعیین و شیوه رقابت و تعامل آنان را با یکدیگر مشخص می کند
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اعلام مطلب فوق افزود: اسلام به هدفها و آرمانهایی توجه دارد که سبب شکوفایی جامعه اسلامی شود، از اینرو، تبلیغات انتخاباتی به ویژه در این مقطع زمانی، باید شرایط را برای رسیدن به این هدف فراهم کند.
غلامرضا حسن پور با اشاره به برخی مطالب که درروزهای اخیرازطریق فضای مجازی درآستانه انتخابات اتاقهای اصناف منتشر شده، بیان کرد: اهانت به افراد در انتخابات اتاقهای اصناف سم مهلک است وعدهای با انتشار برخی مطالب دور از شأن انسانیت، به تخریب دولت و بخش خصوصی رو آورده و دنبال مقاصد خود هستند و میخواهند از آب گل آلود، ماهی بگیرند.
رییس سازمان بسیج اصناف، تاکید کرد: تحکیم مناسبات مردم و نظام، مشارکت عمومی، تأمین عدالت، رونق اقتصادی، وفاق ملی، شایسته سالاری و در نهایت اتخاذ تصمیمهای مبنی بر حمایت از کالای ایرانی باید از مهمترین برنامههای انتخاباتی در حوزه اصناف باشد.
وی ادامه داد: البته این رفتار غیر اخلاقی از زمانی شروع شدکه چهارسال پیش در چنین روزهایی، عدهای که هم اکنون در برخی مناصب صنفی بویژه در تهران مسئول هستند، به خاطر حذف رقیب در انتخابات به این روش روی آوردند. به هرحال امروز باید همه با هم از رؤسای محترم اتحادیه ها، گرفته تا سازمانهای صنعت معدن و تجارت، و سازمانهای بسیج اصناف از ادامه این روش جلوگیری نمایند و من از همه همکاران خود در سراسرکشور تقاضا دارم، با تمام توان در مقابل این گونه حرکات که خواست دشمن است، ایستادگی کنند.
حسن پور خاطرنشان کرد: این دوره ازانتخابات اتاقهای اصناف از حساسیت بالایی برخورداراست وباید کاندیداهاباارائه برنامههای خود، در صدد جلب اعتماد رؤسای اتحادیهها بر آیند، البته نقد منصفانه عملکرد هیأت رییسه فعلی اتاقها و روشنگری با رعایت اصول آن، در جمعهای صنفی میتواند راهنمای خوبی برای انتخابِ افراد توانمند و متعهد باشد.
امیدوارم شاهد انتخاباتی عادلانه، قانونی، فراگیر و به دور از طایفهگریهای جناحی باشیم.