به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، علی مالمیر در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم, تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان داشت: ۱۰درصدGDP دنیا به گردشگری اختصاص دارد و ۷ درصد صادرات نیز به درآمدهای صنعت گردشگری وابسته است، همچنین همراستایی با محیط زیست و حامی فرهنگ بودن از دیگر مزیتهای حوزه گردشگری است.
وی با بیان اینکه در حوزه دولت و حاکمیت از مهمترین موضوعات مورد تاکید "اشتغال" است، گفت: رشد اقتصادی در سند چشم انداز ۸ درصد است که از دغدغه هایی است که به آن نرسیده ایم؛ در حالی که توجه به حوزه گردشگری میتواند این خلا را جبران نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تأکید بر صادرات غیر نفتی و ضرورت توزیع جمعیت بر درآمد و غنای فرهنگی کشور از جمله محورهای مورد تأکید در حاکمیت است که توجه به حوزه گردشگری سهم عمده ای در تحقق آن دارد.
وی افزود: سال گذشته همدان میزبان هفدهمین کنوانسیون گردشگری بود که با تبلیغات سویی که علیه کشور بود و شایستگی که استان در این میزبانی نشان داد تعجب میهمانان برانگیخته شد.
مالمیر متذکر شد: جاذبه های طبیعی و میراث ۴ فصل و امنیت حاکم بر کشور ما نمایانگر نقاط قوت کشور ما هستند که بر اساس همین نقاط میتوان، گردشگری را محور توسعه قرار داد .
وی تصریح کرد: گردشگری تاریخی و سلامت و ادبی از جمله امتیازات گردشگری استان همدان است و امسال دانشگاهD8 هم مزید بر علت شده تا دانشجویانی را به عنوان سفیران فرهنگی به کشورهای دیگر صادر کنیم.
وی با بیان اینکه استان همدان در سال۲۰۱۸ هم به عنوان اولین مجمع آسیایی و هم نشست جهانی گردشگری میزبان میهامانانی ازکشورهای متعدد خواهد بود تبیین کرد: رویدادهای مذکور اگرچه در همدان برگزار می شوند اما موضوعی ملی است و بازتاب رسانه ای آن بسیار حائز اهمیت است که نقش روابط عمومی ها در این موضوع برجسته تر است.