البته محققان و ایدهپردازان سراسر دنیا به تناسب روحیات و شرایط زندگی مردم رویدادها و فعالیتهای جدیدی را رقم میزنند تا با کمی خلاقیت و نوآوری مردم زندگی راحتتری را تجربه و صاحبان ایده هم از این راه کسب درآمد کنند.
این دقیقا همان راهی است که موسسان استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان پیش گرفتهاند تا ضمن خدمت برای رفع مشکلات زندگی مردم و جامعه، نوآوری، کارآفرینی و کسب درآمدی داشته باشند.
در صحبت پدربزرگ و مادربزرگها به راحتی میتوان دید که از نشنیدن صدای فرزندانشان گلایه دارند و معتقدند با وجود پیامرسانها و فضای مجازی همه چیز به صورت متنی و عکس منتقل میشود و دیگر حتی افراد یک خانواده هم کمتر به دور یکدیگر نشسته و باهم صحبت میکنند.
اما در فعالیتی جالب و دست اول یک شرکت و استارتآپ ایرانی اقدام به راهاندازی شبکه اجتماعی برای اشتراکگذاری صدا کرده است، قاسمخانی و رضا میلانی به عنوان موسسان و طراحان ایرانی این استارتآپ معتقدند شبکه اجتماعی "نریتور" توانسته در حوزه اشتراکگذاری صدا به جای تصویر تحول شگرفتی در دنیا ایجاد کند.