
کد خبر:۶۸۸۴۲۸
رئیس دانشگاه بجنورد:
وجود رشتههایی که به درد اقتصاد کشور بخورد از اولویتهای سیستم دانشگاهی است
رئیس دانشگاه بجنورد گفت: وجود رشتههایی که در بازار کار دارای پشتوانه بوده و به درد اقتصاد و اشتغال کشور بخورد، از اولویتهای جدی سیستم دانشگاهی کشور است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد محقر، رئیس دانشگاه دولتی بجنورد درباره وضعیت تنها دانشگاه دولتی استان خراسان شمالی و سهم آن در ایجاد شغل در این استان گفت: در حال حاضر دانشگاه بجنورد در زیر گروه سوم دانشگاههای کشور قرار دارد و در سالهای اخیر رشد و گسترش مناسب در شاخصهای مختلف داشتهایم.
محقر افزود: هماکنون حدود ۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی بجنورد تحصیل میکنند که ۳۵۰ نفر از این افراد در مقطع ارشد و مابقی در رشتههای مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. دانشجویان این دانشگاه در گروههای مختلف فنی و مهندسی٬ هنر٬ انسانی و علوم پایه مشغول به تحصیل هستند و در مقطع ارشد نیز در ۱۹ رشته تحصیلی حضور دارند.
رئیس دانشگاه دولتی بجنورد با اشاره به طرحهای مهارتی دانشگاه برای ورود افراد به بازار کار نیز تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم و اسناد بالادستی در حال حاضر توجه به کارآمد بودن و اشتتغالزایی رشتههای تحصیلی است.
وی ادامه داد: رویکردها در حال اصلاح است و هماکنون یا چند درس مهارتی در دروس دانشگاه برای دانشجویان به صورت موظفی قرار داده شده و یا در پایان دوره تحصیلی مدتی را بهعنوان آموزشهای مهارتی وبرای ورود به بازار کار تجربه میکنند.
محقر در پایان خاطرنشان کرد: وجود رشتههایی که در بازار کار دارای پشتوانه بوده و به درد اقتصاد و اشتغال کشور بخورد از اولویتهای جدی سیستم دانشگاهی کشور است و رویکردی که در قدیم وجود داشت که فقط وزارت کار متولی این موضوع بود٬ هماینک تغییر یافته است.
محقر افزود: هماکنون حدود ۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی بجنورد تحصیل میکنند که ۳۵۰ نفر از این افراد در مقطع ارشد و مابقی در رشتههای مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. دانشجویان این دانشگاه در گروههای مختلف فنی و مهندسی٬ هنر٬ انسانی و علوم پایه مشغول به تحصیل هستند و در مقطع ارشد نیز در ۱۹ رشته تحصیلی حضور دارند.
رئیس دانشگاه دولتی بجنورد با اشاره به طرحهای مهارتی دانشگاه برای ورود افراد به بازار کار نیز تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم و اسناد بالادستی در حال حاضر توجه به کارآمد بودن و اشتتغالزایی رشتههای تحصیلی است.
وی ادامه داد: رویکردها در حال اصلاح است و هماکنون یا چند درس مهارتی در دروس دانشگاه برای دانشجویان به صورت موظفی قرار داده شده و یا در پایان دوره تحصیلی مدتی را بهعنوان آموزشهای مهارتی وبرای ورود به بازار کار تجربه میکنند.
محقر در پایان خاطرنشان کرد: وجود رشتههایی که در بازار کار دارای پشتوانه بوده و به درد اقتصاد و اشتغال کشور بخورد از اولویتهای جدی سیستم دانشگاهی کشور است و رویکردی که در قدیم وجود داشت که فقط وزارت کار متولی این موضوع بود٬ هماینک تغییر یافته است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.