وزیر ارشاد در پیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران بر نقش بازیهای رایانهای در بازنمایی تفکرات و تاثیرگذاری این صنعت نوپا تاکید کرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران (TGC) بر نقش بازیهای رایانهای بر بازنمایی تفکرات، آرمانها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.
متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین کنوانسیون بازی تهران به شرح زیر است:
«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانهای نقشی آیینه گون برای بازنمایی تفکرات، آرمانها و رویاهای یک ملت ایفا می کند. صنعت بازیهای رایانه ای، صنعتی نوپا، اما بسیار تأثیرگذار محسوب می شود.
در سالهای اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مسالهای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهمترین زوایای نوظهور آن، مزیتهای فوق العاده ای است که به همراه داشته است.
این صنعت میتواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبه میهن، کاملاً درونزاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برون گراست. این نکته در سالهای اخیر با ارائه بازی های موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازیهایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکتهای بین المللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده اند. هرچندکسب سهم بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازیهای ایرانی نیز از ضرورتهایی است که باید برای دستیابی به آن گامهای استوارتری برداشت.
از منظری دیگر، حوزه بازی رایانهای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی کشور است. بازیسازان می توانند با قصهها و داستانهای ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش بخشند.
دومین دوره رویداد تجاری بین المللی کنوانسیون بازی نویدبخش آینده ای پرنشاط، امیدبخش و ارزشآفرین برای خانواده بزرگ بازی سازان ایرانی است. برگزاری موفق این رویداد را به دست اندرکاران، شرکت کنندگان و به ویژه برگزیدگان این دوره صمیمانه تبریک میگویم و برای همه عزیزان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»