به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالکریم درویشزاده مدیرکل راهآهن جنوب با اعلام این خبر افزود: تکمیل خطوط ایستگاه بندر ماهشهر در دستور کار این اداره کل قرار دارد، در این زمینه مذاکراتی با پتروشیمی بندر آزاد ماه شهر انجام دادیم که با مشارکت آنها این پروژه را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز در حال انجام است افزود: امیدواریم این پروژه کدر بهمن ماه ۹۷ به اتمام رسیده و بهره برداری شود.
او اضافه کرد: بخش علائم گلوگاه باری این اداره کل که میان ایستگاه های میاندشت و سربندر قرار دارد، آغاز شده و با تکمیل این بخش قبول و اعزام قطارهای اداره کل راهآهن جنوب راحتتر انجام خواهد شد.
وی یکی از حلقههای مفقوده در حمل بار در اداره کل راهآهن جنوب را تکمیل کمربندی نظامیه به میاندشت و خط دوم اهواز به اندیمشک دانست و یادآور شد: با تکمیل این خط حمل و نقل ریلی در این منطقه سهلتر و راحتتر خواهد شد.
درویش زاده با بیان اینکه از ایستگاه سر بندر به بندر امام (ره) زیر سازی خطوط به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده است، افزود: امیدواریم عملیات روز سازی نیز هرچه زودتر به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه حمل شمش تولیدی فولاد خوزستان از ایستگاه میاندشت به بندرامام (ره) و حجم آن امسال بیش از ۲.۵ میلیون تن برآورد شدهاست، گفت : کشیدن خط دوم سر بندر به بندر امام (ره) جزو اولویتهای این اداره کل قرار دارد و در نظر داریم که این ۱۲ کیلومتر را تکمیل کنیم .
مدیر کل راهآهن جنوب با یادآوری اینکه برای رسیدن به هدف حمل ۱۵ میلیون تن بار در سال ۹۷ در حال رایزنی و مذاکره با برخی از شرکتها هستیم، افزود: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است اتصال، ترمیم و بهسازی حدود ۱۰ کیلومتر خط فرعی کارخانه روغن کشی ماهیدشت و اتصال خط انبارهای کارخانه کلهر به ریل است.
وی تشریح کرد: در این زمینه ادوات روسازی سوزن و ریل مورد نیاز برای اتصال ۶۰۰ متر خط فرعی را راهآهن جنوب تامین و به کارخانه کلهر تحویل دادهاست که با اجرای این پروژه، ظرفیت بارگیری این اداره کل یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی تشریح کرد: همچنین به منظور افزایش ظرفیت کارخانه هزار دانه ادوات سوزن و خط مورد نیاز برای احداث ۳۰۰ متر خط فرعی را به این کارخانه تحویل داده و با تکمیل آن حدود ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت بارگیری منطقه افزوده خواهد شد.