به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن قاسم جهرودی مدیرعامل سایپا از اعلام قیمتهای جدید خودروهای تولید داخل در هفته جاری خبر در حالی خبر داده است که امسال قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان با تصمیم شورای رقابت یک بار مجوز افزایش 7.01 درصدی را دریافت کرده و همچنین با دستور وزیر صنعت مجوز افزایش 9.6 درصدی برای خودروهای بیش از 45 میلیون تومان صادر شده و خودروسازان هم این افزایش قیمتها را اعلام کردهاند.
وی اظهار داشت: طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده بحث قیمتگذاری خودرو با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز، حاملهای تولید از جمله قیمت آلومینیوم، قیمت فولاد، قیمت مواد پلیمری و تمام آیتمهای دیگری که در واقع تأثیرگذار مستقیم به قیمت نهایی محصول است تعیین خواهد شد.
مدیرعامل سایپا این خبر را در حالی اعلام کرد که این خودروسازی طی یک ماه گذشته و پس از دو بار پیشفروش خودرو، بیش از 100 هزار خودرو را برای تحویل در سال جاری و سال آینده پیش فروش کرده است و اگرچه اعلام شده بود که این خودروها به قیمت روز تحویل داده میشود اما صراحتا هیچ مقام مسئولی از افزایش قیمت خودرو خبرنداده بود.
به گزارش فارس طی سالهای اخیر قیمتگذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط شورای رقابت انجام میشد اما به گفته محسن بهرامی ارض اقدس یکی از اعضای شورای رقابت، این شورا با توجه به افزایش قیمتها از شمول قیمتگذاری خارج شده است.
به گفته این عضو شورای رقابت ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت جایگزین شورای رقابت در تعین قیمت خودرو شدهاند.
خارج شدن شورای رقابت از سوی شورای رقابت در حالی از سوی یک عضو شورای رقابت بیان میشود که تاکنون رئیس شورای رقابت هیچگونه اظهار نظری در مورد خروج این شورا از شمول قیمتگذاری خودرو نکرده است.
همچنین اگرچه بهرامی ارض اقدس به عنوان یک عضو شورای رقابت اعلام کرده که از این پس شورای رقابت تنها چارچوب قیمتگذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستناد تنظیم بازار ارائه میکند، اما میزان افزایش و قیمت نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت تعیین و به خودروسازان ابلاغ خواهد شد، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان هیچ مطلبی درباره چگونگی و جزئیات قیمت گذاری خودرو اعلام نکرده است.
بکشید کنار خیلی رو دارید حیا کنید