
کد خبر:۷۱۶۲۱۵
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا:
در فضای مجازی هیچ چیز پاک نمیشود/ دانشآموز مراقب ارائه اطلاعات خود باشند
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا گفت: دانشآموزان بدانند در فضای مجازی هیچ چیز پاک نمیشود و از این بابت باید در ارائه اطلاعات مراقبت کنند و سعی کنند از بازیهای مناسب کامپیوتری استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ علیرضا حمیدیفر مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به دعوت مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در استودیو الفبا حضور یافته بود، با تبریک آغاز سال تحصیلی و روز جهانی کودک، اظهار کرد: نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی آن همکاری نزدیکی با وزارت آموزش و پرورش دارند.
وی هدف اصلی نیروی انتظامی را پیشگیری اجتماعی از آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: هرچه ارتباط نیروی انتظامی با آموزش و پرورش نزدیکتر باشد باعث کاهش بیشتر آسیبهای اجتماعی خواهد شد و در پروژه نماد که چندین وزارتخانه و نیروی انتظامی در آن همکاری خواهند کرد، این همکاریها بیشتر میشود و در این پروژه به موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توجه جدی شده است.
سرهنگ حمیدیفر با اشاره به استفاده از دانشآموزان در طرح همیار پلیس اظهار کرد: علاوه بر کنترل تخلفات رانندگی توسط دانشآموزان، باید در حوزه آسیبهای اجتماعی از پتانسیل دانشآموزان استفاده کنیم و با استفاده از راهکارهای مختلف طوری عمل کنیم که رشد متناسب و متعارفی در خانوادههای دانشآموزان از لحاظ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اتفاق بیفتد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به سه ضلع اصلی دانشآموز، معلم و اولیا در سیستم تعلیم و تربیت اظهار کرد: مثلث جرم، مجرم و محیط جرم در بحثهای پلیس وجود دارد و اگر محیط جرم کوچک شود، این مثلث کوچک شده و با هماهنگی بیشتر، استمرار جرایم کمتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و نزدیکی بیشتر با آموزش و پرورش، نیروی انتظامی هزینههای کاهش آسیبهای اجتماعی را تقبل میکند و از سوی دیگر سود کم شدن این آسیبها باعث کاهش هزینههای نیروی انتظامی خواهد شد و به نوعی هزینه صرف شده جبران خواهد شد.
سرهنگ حمیدیفر با اشاره به اینکه تکیه بر آموزش در مدارس زیاد است و به پرورش خیلی توجه نمیشود، اظهار کرد: استرس زیادی که به دلیل وجود رقابت آموزشی در مدارس وجود دارد باعث شده آسیبهای زیادی به جامعه وارد شود و همه ساله با رتبههای برتری مواجه هستیم که دچار افسردگی شدهاند.
وی تصریح کرد: آموزش میتواند ابعاد مثبت و منفی داشته باشد، اما در پرورش فقط نتایج مثبت نهفته است و دانشی که همواره مفید است را ارائه میدهد و لازم است که پرورش در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به نگاه مثبت دانشآموزان به پلیس گفت: دانشآموزان امروزی بسیار باهوش و بااستعداد هستند و لازم است تا دانشآموزان در برابر هر چیزی که در فضای مجازی با آن مواجه میشوند یک علامت سؤال بگذارند و در نظر داشته باشند که در فضای مجازی هیچ چیز پاک نمیشود و از این بابت باید در ارائه اطلاعات مراقبت کنند و در غیر این صورت در این فضا آسیب میبینند و سعی کنند از بازیهای مناسب کامپیوتری استفاده کنند.
وی به پدر و مادرها تاکید کرد که زمانی فرزندان آنها به حرفهایشان گوش میکنند که خودشان به آن عمل کرده باشند و در غیر این صورت فرزندانشان به حرفهای آنان توجه نمیکنند.
وی تصریح کرد: تأمین امنیت دانشآموزان تا درب مدرسه بر عهده پلیس است و نیروی انتظامی سعی میکند تا این محیط امن را در اختیار همگان بگذارد و اگر جایی مشکلی دیده شد حتماً از پلیس بخواهید تا ورود پیدا کند.
سرهنگ حمیدی فر در توصیف مقام معلم اظهار کرد: معلم به عنوان تعلیمدهنده و رشد دهنده و کسی که زندگی خود را فدای دیگران میکند شناخته میشود و از خودش پلی برای رشد دیگران میسازد.
وی هدف اصلی نیروی انتظامی را پیشگیری اجتماعی از آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: هرچه ارتباط نیروی انتظامی با آموزش و پرورش نزدیکتر باشد باعث کاهش بیشتر آسیبهای اجتماعی خواهد شد و در پروژه نماد که چندین وزارتخانه و نیروی انتظامی در آن همکاری خواهند کرد، این همکاریها بیشتر میشود و در این پروژه به موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توجه جدی شده است.
سرهنگ حمیدیفر با اشاره به استفاده از دانشآموزان در طرح همیار پلیس اظهار کرد: علاوه بر کنترل تخلفات رانندگی توسط دانشآموزان، باید در حوزه آسیبهای اجتماعی از پتانسیل دانشآموزان استفاده کنیم و با استفاده از راهکارهای مختلف طوری عمل کنیم که رشد متناسب و متعارفی در خانوادههای دانشآموزان از لحاظ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اتفاق بیفتد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به سه ضلع اصلی دانشآموز، معلم و اولیا در سیستم تعلیم و تربیت اظهار کرد: مثلث جرم، مجرم و محیط جرم در بحثهای پلیس وجود دارد و اگر محیط جرم کوچک شود، این مثلث کوچک شده و با هماهنگی بیشتر، استمرار جرایم کمتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و نزدیکی بیشتر با آموزش و پرورش، نیروی انتظامی هزینههای کاهش آسیبهای اجتماعی را تقبل میکند و از سوی دیگر سود کم شدن این آسیبها باعث کاهش هزینههای نیروی انتظامی خواهد شد و به نوعی هزینه صرف شده جبران خواهد شد.
سرهنگ حمیدیفر با اشاره به اینکه تکیه بر آموزش در مدارس زیاد است و به پرورش خیلی توجه نمیشود، اظهار کرد: استرس زیادی که به دلیل وجود رقابت آموزشی در مدارس وجود دارد باعث شده آسیبهای زیادی به جامعه وارد شود و همه ساله با رتبههای برتری مواجه هستیم که دچار افسردگی شدهاند.
وی تصریح کرد: آموزش میتواند ابعاد مثبت و منفی داشته باشد، اما در پرورش فقط نتایج مثبت نهفته است و دانشی که همواره مفید است را ارائه میدهد و لازم است که پرورش در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به نگاه مثبت دانشآموزان به پلیس گفت: دانشآموزان امروزی بسیار باهوش و بااستعداد هستند و لازم است تا دانشآموزان در برابر هر چیزی که در فضای مجازی با آن مواجه میشوند یک علامت سؤال بگذارند و در نظر داشته باشند که در فضای مجازی هیچ چیز پاک نمیشود و از این بابت باید در ارائه اطلاعات مراقبت کنند و در غیر این صورت در این فضا آسیب میبینند و سعی کنند از بازیهای مناسب کامپیوتری استفاده کنند.
وی به پدر و مادرها تاکید کرد که زمانی فرزندان آنها به حرفهایشان گوش میکنند که خودشان به آن عمل کرده باشند و در غیر این صورت فرزندانشان به حرفهای آنان توجه نمیکنند.
وی تصریح کرد: تأمین امنیت دانشآموزان تا درب مدرسه بر عهده پلیس است و نیروی انتظامی سعی میکند تا این محیط امن را در اختیار همگان بگذارد و اگر جایی مشکلی دیده شد حتماً از پلیس بخواهید تا ورود پیدا کند.
سرهنگ حمیدی فر در توصیف مقام معلم اظهار کرد: معلم به عنوان تعلیمدهنده و رشد دهنده و کسی که زندگی خود را فدای دیگران میکند شناخته میشود و از خودش پلی برای رشد دیگران میسازد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.