یک کارشناس تلویزیون معتقد است: مجریانی نظیر عادل فردوسیپور که خاستگاهشان تلویزیون است، باید در خدمت تلویزیون باشند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین سلطانمحمدی در پاسخ به این پرسش که وقتی فردی از طریق تلویزیون تبدیل به چهره میشود، آیا باید در خدمت رسانهاش فعالیت کند یا رسانه در خدمت ستاره باشد؟ گفت: قطعا در ایران و تلویزیون ما که تنها رسانه تصویری رسمی به شمار میرود، وقتی افرادی نظیر عادل فردوسیپور، رضا رشیدپور و حتی مدلهای کوچکتر مثل علی ضیاء تبدیل به چهره میشوند، این ظهور و بروز را به لطف همین صداوسیما دارند و اگر از تلویزیون خارج شوند، دیگر مثل سابق طرفدار نخواهند داشت.
وی ادامه داد: درست است که این افراد به صورت فردی تبدیل به برند شدهاند، ولی اگر از تلویزیون جدا بشوند، در رسانههای مجازی قطعا برد و وسعتی نخواهند داشت و به زودی فراموش خواهند شد. در حقیقت فضای مجازی این برد و وسعت را به آنها نمیدهد و این بزرگواران علیرغم اینکه حریم امن فوقالعادهای در اطرافشان هست و کسی نمیتواند به آنها نزدیک شود، ولی جایشان فقط در تلویزیون است و البته گاهی اوقات جداکردن آنها از تلویزیون کار سختی است. کما اینکه ما در برنامه هفت دیدیم که، چون عوامل از خارج از سازمان بودند، انواع مجریها عوض شدند و راحت هم قابل عوض شدن هستند. افرادی نظیر فردوسیپور که اسمش را آوردیم، خیلی برند بودنش در اختیار خودش نیست و قطعا باید در خدمت تلویزیون باشد.
این منتقد در ادامه با اشاره به اخباری مبنی بر روی آنتن رفتن یا نرفتن برنامه ۹۰ در هفته جاری که موضوع مورد مناقشه برخی رسانهها در روزهای گذشته بود نیز پیشنهاد داد: فوتبال لیگ ملتهای آمریکا حدود ۱۰ و نیم شب است و در نهایت تا ۱۲ نیمه شب طول میکشد و برای فردوسیپور عجیب نیست که ساعت ۱۲ شب هم کارش را شروع کند، همانطور که ما در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر هم این تجربه را داشتیم و هفت، آخر وقت پخش میشد و پس از آن برنامه ۹۰ تازه روی آنتن میرفت. این موضوع خیلی برای فردوسیپور عجیب نیست و دوستان رسانه باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان گفت: در این شبها تلویزیون فقط شبی یک فوتبال برای پخش کردن دارد. در این حالت فردوسیپور میتواند آیتمها را سبکتر بگیرد؛ چون ما فوتبال داخلی نداشتهایم و گزارشی درباره لژیونرها برود و گپ و گفت: کوتاهی هم درباره مسابقهای که با بولیوی داریم، داشته باشد. آیتم سبکتر و سادهتری تدارک ببیند تا هم مخاطبان فوتبال خارجی راضی باشند و هم علاقهمندان به فوتبال داخلی.