«تزتاپ» یک استارتآپ ایرانی است که برای دسترسی سریع و مقرونبهصرفه به انواع خدمات با همت جمعی از جوانان کشور طراحی و راهاندازی شده است.
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی– اینترنت زندگی انسانها را دگرگون کرد، از آگاهی بخشیدن و کارآفرینی تا راحت شدن کارها ارمغان فضای مجازی است، فضایی که با وجود داشتن نکات منفی، اما نکات مثبت و قابل توجه بیشماری دارد و در اولین نگاه میتواند پولساز باشد.
همه به خوبی میدانند که لازمه پولسازی، اختراع یا خرید یک دستگاه چاپ اسکناس نیست بلکه کمی فکر خلاق و همت است تا افراد به رویاهای خود از جمله یک روزه پولدار شدن برسند. فقط کافی است قدری به زندگیهای اطراف خود نگاه و یک مشکل جزئی یا حتی کار پیچیده روزمره را تحلیل کنید و بدون، چون و چرا به سراغش روید، آن وقت است که استارت پولدار شدن و به نوعی کارآفرینیای را زدهاید که علاوه بر خودتان میتواند زندگی جمعی از جوانان در انتظار کار را هم سامان بخشد.
همین فضای مجازی که سالیان طولانی است با زندگی مردم عجین شده است تاکنون بسیاری از مشکلات را مرتفع و کارهای پیچیده را سهل کرده است.
بخاطر دارید که در دهههای گذشته برای پرداخت قبوض خدماتی، مردم مجبور بودند ضمن تحمل ترافیکهای سنگین، به بانک مراجعه و پس از ساعتها در صف ماندن هزینه قبضهایشان را پرداخت کنند، اما حال تنها با چند کلیک ساده در کامپیوتر و تلفن همراه قبضها پرداخت میشوند و اینگونه در زمان و هزینه خانوادهها صرفهجویی خواهد شد.
آنلاین شدن انجام کارها فقط مختص پرداخت قبوض نیست و با گذر زمان، کارهای پیچیده بیشمار خانوادهها با همت جمعی از متخصصان، برنامهنویسان و کارآفرینان بصورت آنلاین و اینترنتی مرتفع میشود. ارائه خدمات متنوع بصورت آنلاین بار سنگینی را از روی دوش خانوادهها برمیدارد به گونهای که دیگر نیاز نیست برای یک مشکل ساده و روزمره به دنبال خدماتدهندگانی متخصص و کاربلد باشند و تنها با مراجعه به یک مرکز معتبر میتوانند اطلاعات آنها را یکجا دریافت کنند.
معرفی بهترین خدماتدهندگان در نزدیکترین مکان به شما امید فاتحی مدیرعامل شرکت «محیا داده» و استارتآپ «تزتاپ» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره فعالیت خود توضیح داد: «تزتاپ» پلتفرمی جهت معرفی بهترین خدمات دهندگان در محدوده ۵ تا ۱۰ کیلومتری مشتریان است که خدمات مختلفی از جمله نظافت، لولهکشی، برقکاری یا حتی ساختوساز و تعمیر خودرو را شامل میشود.
وی ادامه داد: درحقیقت افرادی که به خدمات فوقالذکر برای منزل یا محل کار خود نیاز داشته باشند، سفارش خود را در اپلیکیشن تزتاپ ثبت میکنند و بلافاصله سیستم پیشنهاداتی را بصورت اتوماتیک به آنها ارائه میدهد.
۲ هزار پروژه در سیستم تزتاپ ثبت شده است
فاتحی با بیان اینکه استارت استارتآپ از آذرماه ۹۶ خورده شد، عنوان کرد: از زمان آغاز پروژه تاکنون در شهرهای مختلف استان تهران و البرز بیش از ۵ هزار کاربر فعال و ۳۷۰ مجری داریم و بیش از ۲ هزار پروژه در سیستم تزتاپ ثبت و انجام شده است، البته درحال حاضر مشغول ثبتنام مجریان در شهرهای شیراز و مشهد هم هستیم تا فعالیت خود را آغاز کنیم.
مدیرعامل استارتآپ تزتاپ با بیان اینکه تعیینکننده قیمت در سیستم، خود مجری است، اظهار داشت: پیشنهادات خدماتی ارائه شده از سوی سیستم، با قیمتهای ۱۰۰ درصدی سفارش ثبت شده در اختیار مشتریان قرار میگیرد، از این رو برعکس سیستمهای دیگر در اپلیکیشن بازهبندی قیمتی برای خدمات نداریم.
وی درباره نحوه ثبت سفارش مشتریان بیان کرد: مشتریان با ورود به نرمافزار تزتاپ در ابتدا خدمات مورد نظر خود را انتخاب میکنند و در زمان انتخاب مجری میتوانند پروفایل کاملی از آنها شامل امتیازهایی که دیگر کاربران به آنها دادهاند، آدرس، ساعت کار و ... را مشاهده و بهترین خدمات دهنده متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.
اشتغالزایی برای ۳۷۰ نفر با تزتاپ
فاتحی در پاسخ به این سوال که راهاندازی چنین استارتآپی چقدر توانسته برای جوانان اشتغالزایی ایجاد کند، گفت: این مجموعه بطور مستقیم برای ۱۱ نفر و بطور غیرمستقیم برای حدود ۳۷۰ نفر با درآمد ۱ ونیم تا ۲ میلیون تومان اشتغالزایی کرده است.
وی درباره میزان حمایتها از استارتآپ تزتاپ اعلام کرد: مجموعه ما کاملا بصورت شخصی اداره میشود، اما در نمایشگاه الکامپ امسال حدود ۸ سرمایهگذار برای همکاری و حمایت از ما اعلام آمادگی کردند.
مدیرعامل استارتآپ تزتاپ با اشاره به بزرگترین مانع انجام فعالیتهایشان اظهار داشت: علاوه بر مشکلات مالی که معمولا تمام استارتآپها با آن دست و پنجه نرم میکنند، جذب متخصصی که با پایبندی به اصول اخلاقی و کاری بتواند به ارائه خدمات بپردازد، در حیطه کاری ما مشکل است.
وی ادامه داد: متخصصان توانمند از همان ابتدا میتوانند تجربه کاری خوبی را برای مشتریان فراهم کنند و زمینهساز مراجعه بیشتر کاربران به نرمافزار باشند.
فاتحی در پاسخ به این سوال که در دنیای پررقابت استارتآپها، وجه تمایز تزتاپ نسبت به دیگر رقبا چیست، توضیح داد: تزتاپ ۴ الی ۵ رقیب دارد که شروع فعالیت آنها هم به یکسال و نیم قبل برمیگردد از این رو سعی کردیم وجه تمایزهایی را در استارتآپ خود پیادهسازی کنیم تا نظر مشتریان بیشتری به ما جلب شود.
مدیرعامل استارتآپ تزتاپ ادامه داد: بعنوان مثال یکی از این وجه تمایزها ارائه قیمت ۱۰۰ یا نزدیک به ۱۰۰ درصدی است تا از بروز اختلافات بین مجری و کارفرما جلوگیری شود، همچنین برنامهنویس و رابط کاربری راحت نرمافزار باعث شده تا تجربه خوبی برای کاربران ایجاد شود.
فاتحی بیان کرد: همگام بودن شرکت ما با مجری برای جبران مشکلات و رویدادهایی که ممکن است حین انجام کار مشتری رخ دهد، وجه تمایز دیگر استارتآپ ما محسوب میشود. درواقع شرکت ضامن جبران خسارت مالی است که احتمال دارد بین مجری و کارفرما به وجود بیاید و چنین کاری را سرویسهای دیگر به این صورت انجام نمیدهند.
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات سقف هزینه مشخص شده است، تصریح کرد: مجری خدمات تا سقف هزینه مشخص شده میتواند تعرفه خود را تعیین کند و اینگونه با رقابتیتر شدن فضای ارائه خدمات، مجریان معمولا هزینه پایینتر از سقف معین را در لیست هزینهها مشخص میکنند.