کد خبر:۷۳۸۰۵۳
افزایش خودسرانه قیمت خودرو مجاز نیست/ ضرورت تحویل خودروهای پیش فروش شده با قیمتهای قرارداد
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرکتهای خودروسازی نمیتوانند پیش از بررسیهای لازم افزایش قیمتی داشته باشند، گفت: افرادی که در پیش فروشها ثبت نام کردهاند باید خودرو را با قیمتهای قرارداد اول تحویل بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش ۱۰ میلیونی قیمت برخی خودروهای ایران خودرو، گفت: دو هفته پیش جلسهای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور رییس جمهور، نمایندگان سازمان تعزیرات و بازرسی و حمایت از مصرف کننده و خودروسازان برگزار شد. در این جلسه مقرر شد کارگروهی به منظور تعیین قیمت خودرو، نحوه واگذاری خودروهای پیش فروش شده و... مشخص شود بنابراین این کارگروه دوشنبه (۲۴ دی ماه) جلسهای با هدف تعیین قیمت خودرو و تعیین تکلیف خودروهای پیش فروش تشکیل میدهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو باید در کارگروه مذکور با حضور سازمان حمایت از تولیدکننده و سایر ارگانها انجام گیرد، افزود: شرکتهای خودروسازی نمیتواند پیش از برگزاری این جلسه افزایش قیمتی داشته باشد. اگرچه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مودنیاز تولید و. امری اجتناب ناپذیر است، اما میزان این افزایش موضوعی مورد بحث است.
ضرورت تحویل خودروهای پیش فروش شده با قیمتهای قرارداد
وی یادآور شد: افرادی که در پیش فروشها ثبت نام کردهاند باید خودرو را با قیمتهای قراردادی تحویل بگیرند این درحالی است که خودروسازان از تعهدات شانه خالی میکنند.
خوداظهاری روش منتخب خودرو سازان در قیمتگذاری خودرو
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه امیدوارم مسائل و مشکلاتی که در پیش فروشها ایجاد شده است در جلسه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت و تعزیرات و خوردورسازان حل شود، بیان کرد: قیمت گذاری خودرو از ابتدا تاکنون به صورت خوداظهاری بوده و در هیچ زمانی قیمت تمام شده خودرو توسط شرکتهای خودرو ساز اعلام نشد.
دلایل گرانی خودرو در ایران چیست؟
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمتهای خودرو در هیچ دورهای راستی آزمایی نشد، اظهار کرد: از روز نخست قیمت خودرو به دلیل سوءمدیریت، شرکتهای اقماری، به کارگیری افراد متعدد در در قالب هیات مدیره شرکتهای خودروسازی، استفاده از تکنولوژی عقب مانده بسیار بالا بود.
وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر ۸۰ خودرو یک کارگر وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر ۱۰ خودرو یک کارگر فعالیت میکند، خاطرنشان کرد: رانتهایی که در صنعت خودروسازی وجود دارد در افزایش قیمت خودرو بسیار موثر است؛ قطعه سازان با قاچاق قطعه وارد کردند و با تبانی با خودروسازان این قطعات را چند برابر قیمت واقعی به آنها واگذار میکنند که این اقدام باعث بالارفتن قیمت تمام شده خودرو نسبت به قیمت واقعی میشود و تاوان آن را مردم میدهند.
بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" بازار نابسامان موجود را به ثبات میرساند
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" میتواند تا حدود زیادی بازار نابسامان موجود را به ثبات برساند. /
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو باید در کارگروه مذکور با حضور سازمان حمایت از تولیدکننده و سایر ارگانها انجام گیرد، افزود: شرکتهای خودروسازی نمیتواند پیش از برگزاری این جلسه افزایش قیمتی داشته باشد. اگرچه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مودنیاز تولید و. امری اجتناب ناپذیر است، اما میزان این افزایش موضوعی مورد بحث است.
ضرورت تحویل خودروهای پیش فروش شده با قیمتهای قرارداد
وی یادآور شد: افرادی که در پیش فروشها ثبت نام کردهاند باید خودرو را با قیمتهای قراردادی تحویل بگیرند این درحالی است که خودروسازان از تعهدات شانه خالی میکنند.
خوداظهاری روش منتخب خودرو سازان در قیمتگذاری خودرو
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه امیدوارم مسائل و مشکلاتی که در پیش فروشها ایجاد شده است در جلسه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت و تعزیرات و خوردورسازان حل شود، بیان کرد: قیمت گذاری خودرو از ابتدا تاکنون به صورت خوداظهاری بوده و در هیچ زمانی قیمت تمام شده خودرو توسط شرکتهای خودرو ساز اعلام نشد.
دلایل گرانی خودرو در ایران چیست؟
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمتهای خودرو در هیچ دورهای راستی آزمایی نشد، اظهار کرد: از روز نخست قیمت خودرو به دلیل سوءمدیریت، شرکتهای اقماری، به کارگیری افراد متعدد در در قالب هیات مدیره شرکتهای خودروسازی، استفاده از تکنولوژی عقب مانده بسیار بالا بود.
وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر ۸۰ خودرو یک کارگر وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر ۱۰ خودرو یک کارگر فعالیت میکند، خاطرنشان کرد: رانتهایی که در صنعت خودروسازی وجود دارد در افزایش قیمت خودرو بسیار موثر است؛ قطعه سازان با قاچاق قطعه وارد کردند و با تبانی با خودروسازان این قطعات را چند برابر قیمت واقعی به آنها واگذار میکنند که این اقدام باعث بالارفتن قیمت تمام شده خودرو نسبت به قیمت واقعی میشود و تاوان آن را مردم میدهند.
بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" بازار نابسامان موجود را به ثبات میرساند
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" میتواند تا حدود زیادی بازار نابسامان موجود را به ثبات برساند. /
لینک کپی شد
گزارش خطا
۶
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
اخه با کدام افزایش حقوق کارمندان و یا دستمزدکارگران خودرو میخواد گران بشه ؟؟؟ چرا به مردم زور میگن
کسی هم به داد مردم نمیرسه.سازمان حمایت که مثل یه نخودی و بی خاصیت عمل میکنه و همیشه هم طرفدار خودروساز!
۵درصد حاشیه بازاردیگه واقعانوبره
كه نه جمهوري هست نه اسلامي
يه قران توي ماشين هاي توليدي شون ميذارن و مردم رو ميچاپن
منم همین وضعو دارم تا بیت رهبریم شکایت کردم هنو که خبری نیست واقعا زوره طبق قانون به قیمت مهر باید تحویل بدن
وقتي به مردم گفته ميشه فقط با يك كارت ملي هر نفر حق داره يكبار ثبت نام بكنه و تا يكسال حق فروش نداره و با هزار نذر و نياز يه خودرو تو شرايط سخت ميتونه ثبت نام كنه يعني اين خودرو دولتي داده شده و خدا لعنت كنه به زنده و مرده اون خودرو سازي كه حق رو ناحق ميكنه و خدا لعنت كنه حاميان اونهارو بلاخره مرگ حق رو بهتون ميچشونه
من رفتم خودرو تحویل بگیرم گفتند احتمالا قیمت از شهریور گران میشه به یک باره 30 میلیون قیمت 207 اتوماتیک کخ همون 206 + اپشنال با تغییر چراغ و ...هستش.
توجیه فروشنده های نمایندگی ایران خودرو این است که شما اتومبیل رو از کمپان 85 میلیون تحویل میگیرید و به بازار میفروشید 105 میلیون و 20 ملیون استفاده کردید.اگر نداشتید حواله بفروشید و بازم سود کنید.
جوابی که من دادم این بود که من خودرو رو برای مصرف خریدم نه برای دلالی ئ از نمایندگی خارج شدم.
متاسفانه قانون حامی دلال های عزیز هست.متشکر از مسؤلین کشور.
بنظر من دولت اول می بایست مواد خام واولیه مصرفی در صنعت خودرو را مدیریت کنه وبعدش بفکر کاهش قیمت خودرو باشه وقتی مواد خام واولیه مصرفی گرون هست نمیشه محصول تموم شده ارزون بشه
مدیرعامل ایران خودرو: اگر قیمت خودرو زودتر گران میشد، به تعهدات عمل میکردیم- اخبار اقتصادی – همسو نیوز
مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان(معاون وزیر صمت):
->خودروهابا تاریخ سررسید قراردادتا 31 مردادماه 97 به قیمت های مصوب مورد عمل در موعد تحویل قبل
->تعهدات پیش فروش بین یک شهریور تا 30 دی ماه همان قیمتهای اعلامی مصوب دیماه
->تعهدات فروش عادی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها از بهمن ماه امسال به بعد است بر اساس شرایط مندرج در فرم قرارداد که حاصل توافق بین مشتری و خودرو ساز است تعیین و اجرایی خواهد شد.(یعنی خودروساز خودش مشخص میکنه و احتمالا همون 5درصد زیر قیمت بازاره)
نتیجه:
خب تکلیف مشخصه نتیجه امر اینه خودرو ساز خودروها رو احتکار کردن و دولت هم همراه شد و قیمت رو برد بالا و نهایتا خودر خودروساز رو مسئول تعیین قیمت از دیماه ببعد کرد!!
تا حالا که مردم رفتند خریدند اوضاع تورم و بیکاری حل شده !!؟
الان گرون میشه خودرو مردم امیدوار میشوند!!؟ و در جامعه امیدواری ایجاد میشه !!؟
خدا یه عقلی به بعضی ها بده که اینجوری مردم رو ...... فرض نکنند