
کد خبر:۷۳۸۴۲۸
رئیس سازمان حمایت خبر داد
پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان به دو خودروساز بزرگ
رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به دو خودروساز پرداخت میشود.

به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.
عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکتهای تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان مشمول قیمتگذاری نمیشوند و شرکتهای عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.
تابش افزود: تا ۳۱ مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمیشود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری ۳۰ روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از ۲۰ درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و ۸۰ درصد باید به معوقات اختصاص یابد.
تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا ۳۰۰ هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد ۹۳۰ هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال ۹۸ هم در این تعداد وجود دارد.
مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.
هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهد بود.
وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل میشوند.
یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی میشود.
وی با طرح این سؤال که چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیمگیری میکردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل میکردیم.
یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال ۹۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت، افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.
وی گفت: در پی آنیم تا شرکتهای قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.
یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکتهای ایران خودرو ۲۳۲ نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.
وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: ۹۵ درصد از کمکهای نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت میشود.
یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.
مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیتهایی بود که پیش آمد.
محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.
وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.
سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل میدهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.
وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.
سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکتهای مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه ۲۳ دی آغاز خواهد شد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.
محمد عزیزی افزود: هزینههای بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.
عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکتهای تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان مشمول قیمتگذاری نمیشوند و شرکتهای عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.
تابش افزود: تا ۳۱ مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمیشود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری ۳۰ روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از ۲۰ درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و ۸۰ درصد باید به معوقات اختصاص یابد.
تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا ۳۰۰ هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد ۹۳۰ هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال ۹۸ هم در این تعداد وجود دارد.
مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.
هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهد بود.
وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل میشوند.
یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی میشود.
وی با طرح این سؤال که چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیمگیری میکردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل میکردیم.
یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال ۹۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت، افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.
وی گفت: در پی آنیم تا شرکتهای قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.
یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکتهای ایران خودرو ۲۳۲ نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.
وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: ۹۵ درصد از کمکهای نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت میشود.
یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.
مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیتهایی بود که پیش آمد.
محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.
وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.
سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل میدهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.
وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.
سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکتهای مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه ۲۳ دی آغاز خواهد شد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.
محمد عزیزی افزود: هزینههای بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.