مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تأکید بر لزوم ساماندهی عرضه دام زنده در سطح شهر تهران عنوان کرد: این سازمان با تأسیس سه جایگاه عرضه بهداشتی دام در سه پهنه جغرافیایی پایتخت، در زمینه ساماندهی عرضه گوسفند و ارائه استاندارد و ایمن دام در کشور پیشگام است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تأکید بر به خطر افتادن سلامت شهروندان و آلودگی محیط زیست از طریق عرضه غیر بهداشتی دام زنده، گفت: حضور مستمر تیمهای دامپزشکی در جایگاههای عرضه بهداشتی دام که به صورت رایگان کار معاینه و نظارت بر سلامت دامها را انجام میدهند، تأمین کننده سلامتی غذایی شهروندان است.
وی در ادامه افزود: در صورتی که قسمتی از لاشه یا تمام آن بنا به نظر دامپزشک سالم نباشد، نسبت به ضبط آن اقدام شده و مبلغ آن به خریدار بازپرداخت میشود، بنابراین شهروندان هیچ گاه در جایگاههای عرضه بهداشتی دام متحمل ضرر و زیان نخواهند شد و این موضوع، خیال شهروندان را در خرید از مراکز عرضه بهداشتی دام زنده آسوده میکند.
راد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار را در ساماندهی عرضه بهداشتی دام زنده در کشور پیشرو خواند و اظهار کرد: تلاش این سازمان در ساماندهی عرضه بهداشتی دام که در قالب سه جایگاه ثابت در سه نقطه تهران و در مواقع خاص نظیر عید سعید قربان با بیش از ۱۵ جایگاه موقت در نقاط مختلف تهران صورت میگیرد، الگوی موفقی بوده که از سوی سایر سازمانها و شهرداریهای سراسر کشور الگوبرداری شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
وی با اشاره به تجربیات سازمان مدیریت میادین در خصوص عرضه بهداشتی دام گفت: این سازمان آمادگی دارد تا تجارب خود را در این زمینه در اختیار شهرداریها و سازمانهایی قرار دهد که تمایل دارند با استفاده از تجربیات شهرداری تهران، این طرح را در دیگر شهرهای کشورمان اجرا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر اینکه برخی اقدامات برای موفقیت، نیازمند همکاری بین بخشی و همراهی سایر دستگاهها است، خاطرنشان کرد: اگر چه این سازمان سالهاست که اقدام به تاسیس و راه اندازی جایگاههای عرضه بهداشتی دام زنده کرده است، اما جمع آوری مراکز عرضه غیر بهداشتی دام بر عهده بخشهای دیگر است که در صورت تحقق، میتواند ضمن حفظ محیط زیست به سلامت غذایی شهروندان نیز کمک کند.