آخرین اخبار:
کد خبر:۷۴۱۱۲۵
در سال ۲۰۱۹؛

حجم تبادل داده اینترنتی تلفن همراه سال گذشته از مرز ۲۶.۶ اگزابایت گذشت/ سرمایه گذاری ۲۷۳ میلیارد دلاری چین در حوزه فناوری

کسب و کار‌های مختلف در کشور چین در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۶ میلیارد دلار در حوزه فناوری بودجه و پول صرف خواهند کرد و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۲۷۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، کسب و کار‌های مختلف در کشور چین در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۶ میلیارد دلار در حوزه فناوری بودجه و پول صرف خواهند کرد و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۲۷۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. هدف از این سرمایه گذاری‌ها تحول در نحوه پیشبرد فعالیت‌های اداری و تجاری و افزایش کارآیی و بهره وری اعلام شده است.

بررسی‌های موسسه پژوهشی فارستر نشان می‌دهد که کاهش رشد اقتصادی چین، تشدید جنگ اقتصادی این کشور با آمریکا و وضعیت نامشخص ژئوپلتیک چین هیچ یک باعث نخواهد شد که صرف بودجه در حوزه فناوری در چین کاهش یابد.

چین امیدوار است با سرمایه گذاری‌های خود در این زمینه بر چالش‌های فوق الذکر نیز غلبه کند و برای حل آن‌ها روش‌های تازه‌ای پیدا کند. مبالغ قابل توجهی از این بودجه‌ها نیز به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص می‌یابد.

در گزارش فارستر در این زمینه تصریح شده است: نبرد تجاری چین و آمریکا، پکن را به اولویت قائل شدن برای خلاقیت‌های داخلی و انجام پژوهش‌هایی در درون این کشور ترغیب کرده است. از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به تولید تراشه‌ها و نرم افزار‌های پیشرفته با هدف تقویت اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی این کشور اشاره کرد.

یافته‌های فارستر نشان می‌دهد سرمایه گذاری چین در حوزه سخت افزار ممکن است کند شود، اما کماکان بخش اعظم بودجه صرف شده در حوزه فناوری متوجه همین موضوع خواهد بود. چین قصد دارد با استفاده از سخت افزار‌های داخلی به توسعه شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی خود بپردازد. حجم تبادل داده اینترنتی از طریق گوشی و تبلت در این کشور در سال گذشته از مرز ۲۶.۶ اگزابایت (هر اگزا معادل یک میلیارد گیگابایت است) گذشته و پیش بینی می‌شود شبکه تلفن همراه نسل پنجم این کشور امسال به طور گسترده در شهر‌های بزرگ چین راه اندازی شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار