به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزارى دانشجو، مجید قدمى رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایى در نشست خبرى واقع در باغ موزه دلاع مقدس، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگى است و باید عواملى که در پیروزى این انقلاب نقش داشته اند را مرور کنیم.
وى ادامه داد: یکبار دیگر باید اقتدار رهبرى، حاکمیت اسلام و حضور مردم را یادآور شویم زیرا این ٣ عامل در پیروزى نقش بسیار پررنگى داشته اند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش با اشاره به پاسخگویى به جوانان، تصریح کرد: این هنر ما است که پاسخ درست به جوانان دهیم و یادمان باشد که با بررسى رفتارها، سکنات و سخن ها، مناسب با چهارچوب آموشى عمل کنیم تا پیامى در قابل پذیرش براى نسل آینده شکل گیرد.
قدمى افزود: دستاوردهاى نظام و اسلام باید از طریق مدارس به دانش آموزان و مدارس تزریق شود.
وى با تاکید بر نقش آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پروزش باید. در این جنگ هاى نرم و فرهنگى دشمن، مانند حنگ نظامى حاضر شود و به میدان بیاید.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایى اضافه کرد: باید در نهاد آموزش و پرورش استثنایى برنامه ریزى هاى مقاومى شکل گیرد، قبل از انقلاب این برنامهها و تصمسمها به صورت ساختارى نبود.
قدمى یادآور شد: تعداد دانش آموزانى که هنگام پیروزى انقلاب اسلامى در مدارس به آنها خدمت مى شد حدود ٨٠٠٠ نفر بود در حالى که با معیار امروز باید ٧٥٠٠٠ دانش آموز در مدارس وجود داشت.
وى با اشاره به رشد در پوشش تحصیلى معلولان، ادامه داد: امروزه ١٥٢ هزار دانش آموز استثنایى تحت پوشش داریم که نسبت به گذشته ١٧٢٨ درصد رشد پوششى داشته ایم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش عنوان کرد: قبل از انقلاب هم معلولان وجود داشته اند، اما برنامه اى وجود نداشته و بیشتر به دنبال تبلیغات بودند.
قدمى در پایان خاتمه داد: قبل از انقلاب ١٦٢ مدرسه مخصوص این دانش آموزان وجود داشته است که امروزه این تعداد مدرسه به ١٥٦٤ رسیده است و همچنین ٢٣٠٠٠ پرسنل در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.