کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» توسط مجید یراقبافان منتشر شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بی تردید مطالعات و دانش بینرشتهای یکی از سودمندترین روشهای ارتقای علمی است. مبتنی بر این باور، «مجید یراقبافان» دانشآموختهی مدیریت امور فرهنگی در دورهی کارشناسی ارشد و جامعهشناسی فرهنگی در دورهی دکتری تخصصی، که پیشینهی فعالیت رسانهای بیست و پنج ساله را در کارنامهی علمی و اجرایی خود دارد، اقدام به تالیف و گردآوری دیدگاههای صاحبنظران سه حوزهی «ارتباطات، مدیریت و جامعهشناسی» با محوریت «فرهنگ» نموده است. مثلثی که به ادعای او اضلاع آن، پیوندی ناگسستنی دارند.
وی در کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» که مشتمل بر هفت فصل میباشد، علاوه بر تبیین تفکیکی کلیات ونظریات علمی فرهنگ، رسانه و جامعه، به برخی از وجوه همپوشانی و وفاق آنها نیز پرداخته است. یکی دیگر از ویژگیهای این کتاب، نگاهی اجمالی به برخی مفاهیم فرهنگی اسناد مصوب بالادستی جمهوری اسلامی ایران و زوایای تطبیقی آنها با مفاهیم علمی - دانشگاهی در رشتههای عنوان شده، میباشد. تمرکز بر سطوح کلان سیاستگذاری، برنامهریزی و مدیریت اجرایی، در کنار سطح خرد کنشگری، به واکاوی و تبیین تاثیر مهم رسانه بر رابطهی دیالکتیکی بین ساختار و عاملیت در قلمروی فرهنگ انجامیده است. یراق بافان امیدوار است این کتاب برای مطالعهی اهالی فرهنگ و رسانهی کشور و نیز استادان و دانشجویان محترم، به عنوان منبع درسی رشتههای دانشگاهی مرتبط، مفید باشد.
کتاب رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه، در ۲۱۸ صفحهی قطع رقعی با شمارگان یکهزار جلد در اسفندماه ۱۳۹۷ و با قیمت ۲۵۰/۰۰۰ ریال، توسط نشر رصد علم منتشر شده است.
علاقمندان میتوانند برای تهیهی این کتاب با شمارههای ۶۶۹۷۴۵۶۱-۰۲۱ و ۲۲۵۹۶۳۱۵-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۸۱۶۴۸۱۹ تماس بگیرند.