آخرین اخبار:
کد خبر:۷۵۳۲۲۷

کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» منتشر شد

کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» توسط مجید یراقبافان منتشر شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بی تردید مطالعات و دانش بین‌رشته‌ای یکی از سودمندترین روش‌های ارتقای علمی است. مبتنی بر این باور، «مجید یراق‌بافان» دانش‌آموخته‌ی مدیریت امور فرهنگی در دوره‌ی کارشناسی ارشد و جامعه‌شناسی فرهنگی در دوره‌ی دکتری تخصصی، که پیشینه‌ی فعالیت رسانه‌ای بیست و پنج ساله را در کارنامه‌ی علمی و اجرایی خود دارد، اقدام به تالیف و گردآوری دیدگاه‌های صاحب‌نظران سه حوزه‌ی «ارتباطات، مدیریت و جامعه‌شناسی» با محوریت «فرهنگ» نموده است. مثلثی که به ادعای او اضلاع آن، پیوندی ناگسستنی دارند.
 
وی در کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» که مشتمل بر هفت فصل می‌باشد، علاوه بر تبیین تفکیکی کلیات ونظریات علمی فرهنگ، رسانه و جامعه، به برخی از وجوه هم‌پوشانی و وفاق آن‌ها نیز پرداخته است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب، نگاهی اجمالی به برخی مفاهیم فرهنگی اسناد مصوب بالادستی جمهوری اسلامی ایران و زوایای تطبیقی آن‌ها با مفاهیم علمی - دانشگاهی در رشته‌های عنوان شده، می‌باشد. تمرکز بر سطوح کلان سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی، در کنار سطح خرد کنش‌گری، به واکاوی و تبیین تاثیر مهم رسانه بر رابطه‌ی دیالکتیکی بین ساختار و عاملیت در قلمروی فرهنگ انجامیده است. یراق بافان امیدوار است این کتاب برای مطالعه‌ی اهالی فرهنگ و رسانه‌ی کشور و نیز استادان و دانشجویان محترم، به عنوان منبع درسی رشته‌های دانشگاهی مرتبط، مفید باشد.

کتاب رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه، در ۲۱۸ صفحه‌ی قطع رقعی با شمارگان یک‌هزار جلد در اسفندماه ۱۳۹۷ و با قیمت ۲۵۰/۰۰۰ ریال، توسط نشر رصد علم منتشر شده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب با شماره‌های ۶۶۹۷۴۵۶۱-۰۲۱ و ۲۲۵۹۶۳۱۵-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۸۱۶۴۸۱۹ تماس بگیرند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار