مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسافران در صورتی که بلیت هواپیما خارج از نرخهای تعیین شده خریداری کردهاند، میتوانند پس از شکایت، مابهالتفاوت را دریافت کند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در تشریح آخرین پروازهای نوروزی انجام شده اظهار داشت: از آغاز طرح سفرهای نوروزی تا پایان روز ۸ فروردین ۹۸ به طور متوسط روزانه ۶۵۰ تا ۸۲۴ پرواز انجام شد.
وی ادامه داد: روز هفتم فروردین ماه تاکنون پرترافیکترین سفرهای هوایی نوروزی بوده است که دلیل آن آغاز موج سفرهای بازگشت است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی نوروزی تا پایان روز هشتم فروردین ماه بیش از ۹۷۳۰ پرواز داخلی و خارجی انجام شد که ۶ هزار و ۹۰۶ پرواز داخلی و ۲ هزار و ۸۲۰ پرواز خارجی بوده است.
جعفرزاده ادامه داد:در این ایام ۱۴ هزار و ۴۲۱ پرواز عبوری نیز از فضای کشور عبور کرده است.
وی بیان کرد: در این ایام فرودگاه امام خمینی (ره) با انجام ۱۸۹۱ پرواز بینالمللی در راس انجام پروازهای بینالمللی بود و ۹۲۹ پرواز بینالمللی نیز از طریق سایر فرودگاههای بینالمللی نظیر فرودگاه شهید دستغیب شیراز، شهید هاشمینژاد مشهد، تبریز و اصفهان انجام شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: فرودگاه مهرآباد نیز روزانه ۳۰۰ تا ۳۸۰ پرواز داخلی را در این ایام مدیریت کرد که بیشترین حجم پروازهای داخلی را این فرودگاه داشته است.
جعفرزاده ادامه داد: به شرکتهای هواپیمایی توسعه شده است که در نحوه توزیع بلیت نظارت کنند و هر گونه تخلف توسط واسطهها و کسانی که هویت ایرلاینها را زیر سؤال ببرند برخورد کنند و آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند.
وی با تاکید مجدد بر اینکه مسافران بلیت هواپیما را با نرخهای تعیین شده طبق دامنه مشخص درج شده در سایت سازمان هواپیمایی و سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی خریداری کنند، گفت: به مسافران نوروزی توصیه میشود، از طریق ۱۵۰ دفتر معتبر فروش بلیت الکترونیک که روی سایت سازمان هواپیمایی کشور در دسترس است، بلیتهای رفت و برگشت خود را تهیه کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اعتبارسنجی بلیت از طریق سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی و سایت هواپیمایی کشوری امکان پذیر است.
جعفرزاده ادامه داد:مسافران در صورت بروز مشکل و یا تهیه بلیت خارج از نرخهای تعیین شده شکایت خود را از طریق فهرست شماره تلفنهایی که در سایت سازمان هواپیمایی از شرکتهای هواپیمایی درج شده است، دنبال کنند. ضمن آنکه میتوانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی هرگونه تخلف را به ما اعلام کنند.
وی افزود: حتی پس از انجام پرواز اگر شکایتی ثبت شود پیگیری خواهد شد و رسیدگی میشود و اگر تخلفی رخ داده باشد و یا پول اضافهای از مسافر اخذ شده باشد، قطعا این پول به مسافر برمیگردد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین امکان کنسل کردن بلیت به دلیل شرایط نامناسب جوی در تاریخ ۵ تا ۹ فروردین ۹۸ فراهم شده است و ایرلاینها و آژانسها باید در صورت کنسلی بلیت از سوی مسافر در این تاریخها پول بلیت را به صورت کامل به آنها برگردانند و چنانچه در این زمینه تخلفی رخ دهد و یا کنسلی بلیت با اخذ جریمه باشد با شکایت مسافر این پول به آنها برمیگردد. حتی اگر از تاریخ آن بلیت هم گذشته باشد.
جعفرزاده بیان کرد: با وجود بروز شرایط نامناسب جوی در روزهای اخیر شرکتهای هواپیمایی تلاش کردند با رعایت ایمنی تا جایی که امکان دارد، پروازهای خود را به صورت منظم انجام دهند.