
طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده از سر گرفته شد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده از ابتدای خردادماه خبر داد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی مجدداً از ابتدای خردادماه از سرگرفته شده است، اظهار کرد: نوسازی تاکسیهای فرسوده در سال ۹۷ آهنگ کندی داشت و تنها ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در این مدت نوسازی شد؛ با وجود اینکه انباشت فرسودگی بسیار بالا بود و بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه از ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است.
وی ادامه داد: امسال به واسطه اینکه شرایط تولید بهتر شده، قرارداد نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را با ایران خودرو منعقد کردیم. اما در گام اول این طرح به واسطه اینکه تسهیلات بانکی فراهم نبود، طرح به صورت نقدی فعال شده است و متقاضیان خرید نقدی میتوانند برای نوسازی تاکسی فرسوده خود و دریافت خودروهای جدید ثبتنام کنند. در حال حاضر ۱۶۰ پیش فاکتور برای مالکین تاکسیهای فرسوده صادر شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور اضافه کرد: به دلیل افزایش دو برابری قیمت خودرو، نیازمند آن هستیم که تسهیلات بانکی افزایش یابد. یعنی به تسهیلات بانکی ۴۰ میلیونی نیاز داریم که هنوز فراهم نشده است؛ موضوعی که لازم است شهرداریها به واسطه تکلیف قانونی خود در امور حمل و نقل در شهرها، به قضیه ورود کنند. البته برخی شهرها مانند مشهد به این موضوع ورود کرده و شهرداری متقبل شده است که درصدی از نرخ سود تسهیلات را که معادل ۱۶ درصد از سود تسهیلات است، برعهده گیرد و تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی به رانندگان با نرخ سود ۴درصد پرداخت کند.
ضامنی در پایان گفت: لازم است این موضوع در سایر شهرها بویژه در کلانشهرها توسعه یابد تا به نتایج خوبی در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی برسیم.
وی ادامه داد: امسال به واسطه اینکه شرایط تولید بهتر شده، قرارداد نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را با ایران خودرو منعقد کردیم. اما در گام اول این طرح به واسطه اینکه تسهیلات بانکی فراهم نبود، طرح به صورت نقدی فعال شده است و متقاضیان خرید نقدی میتوانند برای نوسازی تاکسی فرسوده خود و دریافت خودروهای جدید ثبتنام کنند. در حال حاضر ۱۶۰ پیش فاکتور برای مالکین تاکسیهای فرسوده صادر شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور اضافه کرد: به دلیل افزایش دو برابری قیمت خودرو، نیازمند آن هستیم که تسهیلات بانکی افزایش یابد. یعنی به تسهیلات بانکی ۴۰ میلیونی نیاز داریم که هنوز فراهم نشده است؛ موضوعی که لازم است شهرداریها به واسطه تکلیف قانونی خود در امور حمل و نقل در شهرها، به قضیه ورود کنند. البته برخی شهرها مانند مشهد به این موضوع ورود کرده و شهرداری متقبل شده است که درصدی از نرخ سود تسهیلات را که معادل ۱۶ درصد از سود تسهیلات است، برعهده گیرد و تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی به رانندگان با نرخ سود ۴درصد پرداخت کند.
ضامنی در پایان گفت: لازم است این موضوع در سایر شهرها بویژه در کلانشهرها توسعه یابد تا به نتایج خوبی در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی برسیم.
منبع: ایسنا
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.