کد خبر:۷۷۰۵۰۲
رنجبر در اجلاس روسای واحدهای دانشگاه آزاد:
تجلی تمدن اسلامی مشارکت و جذب اساتید جوان و نخبه را میطلبد
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برای جذب اساتید جوان بیش از پیش بکوشیم؛ چرا که با این امر تمدن اسلامی چشمانداز گام دوم انقلاب تجلی مییابد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس روسای واحدهای این دانشگاه که همزمان با سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: موتور پیشران گام دوم انقلاب جوان نخبه، با انگیزه، انقلابی، متعهد، کارآمد و متخصص است.
رنجبر ادامه داد: در بین دانشگاههای برتر دنیا و حتی کشور نام چندین واحد دانشگاه آزاد دیده میشود که این باعث افتخار ما است. تاکنون جامعه دانشگاه آزاد بیشتر از ۴۰ هزار مقاله پژوهشی را به ثبت رسانده اند.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر بحث جذب اساتید جوان در واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: در شرایط فعلی برای این موضوع نقاط ضعف و مطلوب زیادی وجود دارد که ضمن دقت باید برای رفع یا تقویت آنها گام برداریم.
وی ادامه داد: سازوکار امتیازدهی نامتوازن، وجود نگرش کمی گرا، ضعف در الگوگیری از تجارب داخلی و بین المللی، یکسان نگری و ... از جمله مسائلی است که در نظام جذب و ارتقا مطرح میشود. همچنین ما باید کاری کنیم که اهداف سه گانه در آموزش عالی شامل تولید قدرت و ثروت ملی از طریق حل مسائل کشور، حفظ شتاب علمی و گسترش مرزهای دانش همسو شوند.
رنجبر بیان کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید با استفاده از منابع معطل مانده و سرشار مادی و ظرفیت نیروی انسانی تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) را به عنوان چشم انداز این بیانیه محقق کنیم در حقیقت تجلی تمدن اسلامی با فتح قله دانش و مشارکت اعضای هیئت علمی جوان در حل نظام مسائل کشور ممکن خواهد شد.
رنجبر ادامه داد: در بین دانشگاههای برتر دنیا و حتی کشور نام چندین واحد دانشگاه آزاد دیده میشود که این باعث افتخار ما است. تاکنون جامعه دانشگاه آزاد بیشتر از ۴۰ هزار مقاله پژوهشی را به ثبت رسانده اند.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر بحث جذب اساتید جوان در واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: در شرایط فعلی برای این موضوع نقاط ضعف و مطلوب زیادی وجود دارد که ضمن دقت باید برای رفع یا تقویت آنها گام برداریم.
وی ادامه داد: سازوکار امتیازدهی نامتوازن، وجود نگرش کمی گرا، ضعف در الگوگیری از تجارب داخلی و بین المللی، یکسان نگری و ... از جمله مسائلی است که در نظام جذب و ارتقا مطرح میشود. همچنین ما باید کاری کنیم که اهداف سه گانه در آموزش عالی شامل تولید قدرت و ثروت ملی از طریق حل مسائل کشور، حفظ شتاب علمی و گسترش مرزهای دانش همسو شوند.
رنجبر بیان کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید با استفاده از منابع معطل مانده و سرشار مادی و ظرفیت نیروی انسانی تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) را به عنوان چشم انداز این بیانیه محقق کنیم در حقیقت تجلی تمدن اسلامی با فتح قله دانش و مشارکت اعضای هیئت علمی جوان در حل نظام مسائل کشور ممکن خواهد شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.