کد خبر:۷۸۰۴۴۲
گزارش|

«آزادکاران» به گوش و به هوش / مسیر کاریابی با کمک استارت‌آپی ایرانی هموار می‌شود

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی تمایل ندارند به استخدام یک شرکت و سازمان در بیایند و مایلند به صورت آزاد کار حرفه‌ای انجام دهند؛ یک استارت‌آپ ایرانی این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است.

«آزادکاران» به گوش و به هوش/ مسیر کاریابی با کمک استارت‌آپی ایرانی هموار می‌شود

گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، حمیده آقاجانی- اهل کار و کسب درآمد که باشید به دنبال میز مدیریت نیستید. به قول قدیمی‌ها از سنگ نان در می‌آورید و عذر و بهانه‌ای نمی‌تراشید، شاید خیلی سال پیشتر مشاغل خانوادگی بود و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد، اما با آغاز انقلاب صنعتی، شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد، شغل و سازمان معنا و مفهوم جدیدی به خود گرفت.

دیگر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی تمایلی ندارند به یک سازمان یا کسب و کار متعهد باشند؛ بلکه تلاش می‌کنند با استفاده از اطلاعات و تجربه مناسب بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر دهند. شاید عجیب به نظر بیاید، اما با ظهور اینترنت و گسترش وب تعداد کارجو یا فریلَنسِر‌ها در جهان رو به افزایش است تا جایی که امروزه واژه جدید به اقتصاد جهان با عنوان «اقتصاد آزادکارها» افزوده شده است.

گسترش اینترنت فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کرده است
گسترش اینترنت در جهان توانسته توسعه‌ی اقتصاد فریلنسری را تحت تاثیر قرار دهد؛ اولا تکنولوژی‌های ارتباطی، فرصت کار از راه دور و ارسال و دریافت پروژه‌ها به صورت غیرحضوری را افزایش داده و از طرفی، ظرفیت انجام کار در بخش‌هایی همچون خدمات امنیت وب، طراحی وب و توسعه اپلیکیشن‌ها افزایش یافته است.

این نکته در خصوص کارجویان آزاد کار حائز اهمیت است که معمولا قرارداد‌های کوتاه مدت امضا کرده یا به صورت شفاهی شغل مورد نظر رامی‌پذیرند و از جهاتی به سود کارفرمایان است، زیرا ناچار به پرداخت بسیاری از هزینه‌های خدماتی نیستند. این فریلنسر‌ها معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساساً یک کسب و کار یک‌نفره است که شامل موسیقی، چاپ، نویسندگی، برنامه‌نویسی، عکاسی، روزنامه‌نگاری، آرایشگری، ویرایش، طراحی گرافیک، طراحی سایت، مشاوره، راهنمای تور، برخی فعالیت‌های مهندسی معماری می‌شود.
 
«آزادکاران» به گوش و به هوش/ مسیر کاریابی با کمک استارت‌آپی ایرانی هموار می‌شود

فریلنسر‌ها به دنبال آزادی عمل هستند
آزادکاران معمولا در انتخاب زمان و مکان کار آزادی عمل بیشتری دارند و تجربیات بسیاری در رزومه کاری آن‌ها دیده می‌شود، اما این افراد برای جذب مشتری نیازمند این هستند که نمونه کار‌های خود را به کارفرما‌یان ارائه کنند به همین منظور بعد از اینکه مهارت و شغل خود را انتخاب کردند باید از طریق یک برنامه مربوط به کسب و کار، سایت‌های اینترنتی یا حتی از طریق صفحات مجازی، کارشان را معرفی کند.

در همه جای دنیا وب‌سایت‌هایی وجود دارند که به افراد این فرصت را می‌دهند تا خود و مهارت‌هایشان را معرفی کنند، در ایران نیز یک تیم جوان، استارت‌آپی در این حوزه راه‌اندازی کرده‌اند که فرصت ارتباط بین فریلنسر و کارفرما را مهیا کرده است.

احمدی کارشناس فروش یک پلتفرم به نام «سیویمو» است؛ اعضای این استارت‌آپ تلاش می‌کنند تا فاصله بین فریلنسر و کارفرما به شکل منطقی برطرف شود.
 
«آزادکاران» به گوش و به هوش/ مسیر کاریابی با کمک استارت‌آپی ایرانی هموار می‌شود

«سیویمو» دروازه‌ای برای کاریابی آزاد 
احمدی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو در خصوص پلتفرم سیویمو، اظهار کرد: این پلتفرم کاربری بین فریلنسر و کارفرما است؛ به این صورت که فریلنسر رزومه و نمونه کار خود را بر روی سایت آپلود خواهد کرد و پس از اینکه توسط کارشناسان مورد بررسی و تایید قرار گرفت به عنوان یک کارجو نامش در سایت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کارفرما با توجه به پروژه‌ای که دارد این فریلنسر را پیدا خواهد کرد، شاید بزرگترین مزیت این پلتفرم نسبت به سایر رقبا این است که فقط واسطه بین فریلنسر و کارفرما نیست بلکه قبل از بارگذاری رزومه فرد کار کارشناسی انجام می‌شود تا تبعات و مشکلات کمتری در فضای کاری ایجاد شود.

احمدی با بیان اینکه در برخی پلتفرم‌های مشابه ارتباط فریلنسر و کارفرما با مشکلاتی مواجه بود، تصریح کرد: گاهی قیمت‌گذاری‌ها یا تعیین حقوق و دستمزد در زمان بارگذاری اطلاعات موجب بروز اختلافاتی می‌شد که تلاش کردیم تا بر اساس استاندارد‌ها یک قیمت گذاری واحد انجام دهیم، ضمن اینکه بررسی دقیقی انجام می‌دهیم که آیا محتوای تولید شده توسط کارجوی آزاد با کیفیت بوده یا نه؟

یافتن تیم حرفه‌ای چالش اصلی استارت‌آپ‌های نوپا
کارشناس پلتفرم سیویمو همچنین درخصوص چالش‌ها و مشکلات موجود بر سر راه استارت‌آپ‌ها، افزود: هر استارت‌آپی برای شروع کار با مشکل تامین نیروی حرفه‌ای مواجه بوده و زمان زیادی لازم است تا این استارت‌آپ‌ها بتوانند نیرو‌های خبره در بخش‌های مختلف از تیم طراحی تا تیم فروش مورد نیاز خود را پیدا کنند و این موضوع بخشی از چالش‌های یک استارت‌آپ نوپا به حساب می‌آید.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که آینده کشور در دستان استارت‌آپ‌هاست لازم است تا سرمایه‌گذاران و یا شتاب‌دهنده‌های دولتی و خصوصی با این تیم‌های جوان و صاحب ایده همکاری کنند و قطعا این همکاری منجر به اتفاقات خوب خواهد شد.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار