معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: متاسفانه در اثر تبلیغات منفی و تحریم ها دیدگاه سایر کشورها از جایگاه علمی ایران اشتباه و غلط است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا پیشقدم، معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی با حضور ۲۵ استاد زن دانشگاههای لبنان در ساختمان مرکزی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه متاسفانه در اثر تبلیغات و تحریمها دیدگاه سایر کشورها از جمله این هیات علمی از ایران و جایگاه علمی آن اشتباه و غلط است، افزود: دانشگاه فردوسی مانند جزیره نیست که به هیچی دسترسی نداشته باشد، بلکه یک اقیانوس بوده که به همه آبها متصل است.
پیشقدم با اشاره به اینکه هیات علمی ۲۵ نفره از بانوان اساتید لبنانی در مشهد حضور یافتهاند تا از نزدیک با دستاوردها و سطح علمی دانشگاه فردوسی مشهد آشنا شوند، گفت: دانشگاه فردوسی سه ماموریت ازجمله تأثیرگذاری اجتماعی دانشگاه، ارتقای رتبه بینالمللی آن و بینالمللیسازی شدن دانشگاه فردوسی را باید انجام دهد.
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه از سیاستهای معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی انتقال دانش و مهارتهای زندگی و کاری است، متذکر شد: متاسفانه در سالهای گذشته آموزش در این دانشگاه کمرنگ شده، بنابراین، ما تمام سعی خود را به کار میگیریم تا این دانشگاه به جایگاه مناسب خود بازگردد و پروسه آموزش در این دانشگاه فقط انتقال اطلاعات صرف نباشد.
وی بر ارتباط دانشگاه با جامعه و ارتقای پژوهشی آن تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف ما ارتقای پایه علمی در انواع سطحها از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و مدل مفهومی در این سه سطح از انتقال صرف دادهها تا مسؤولیتپذیری اجتماعی در مقطع دکتری و تحلیل جامعه ادامه دارد.
حسین نبیزاده، مسؤول امور نخبگان کشورهای لبنان و سوریه در ایران نیز در این جلسه گفت: امیدواریم این جلسات عاملی بر پیشرفت ارتباطات علمی و پژوهشی بین دو کشور ایران و لبنان باشد.
وی با بیان اینکه امیدوارم در آیندهای نزدیک هیاتهای علمی از ایران نیز از لبنان بازدید داشته باشند، افزود: خوشبختانه به خاطر همکاریهای نزدیک بین مجامع علمی دو کشور کرسی زبان فارسی در دانشگاه لبنان ایجاد شده است.
در ادامه این جلسه احسان قبول، عضو همکاریهای بینالمللی امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: هدف اول از بازدید بانوان استاد دانشگاههای لبنان، آشنایی آنها با دانشگاه فردوسی مشهد و ظرفیتهایی که در این دانشگاه وجود دارد، است تا به این وسیله از رشد و توسعه علمی که در ایران وجود دارد، مطلع شوند.
وی تصریح کرد: هدف بعدی این بود که به صورت میدانی برخی از مراکز علمی و پژوهشی و تاریخی ما مانند موزه، کتابخانه مرکزی و مرکز فناوریهای نوین بازدید داشته باشند تا از نزدیک و به صورت عینی رشد و توسعه علمی بالای ایران به آنها ثابت شود.