مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم در راستای کیفی سازی آموزش از راه اندازی مراکز یادگیری در برخی از دانشگاهها خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامهریزی وزارت علوم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص کیفی سازی آموزش در دانشگاهها به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد گفت: بین ورودی و خروجی یک نظام آموزشی یک رابطه مستقیم است و هرچه ورودیهای ما از یک غناء یا توانایی علمی بیشتری برخوردار باشند، امکان اینکه ما در فرآیند آموزش موفقتر بوده و روی آنها اثر بگذاریم بیشتر است.
وی افزود: ورودیهای ما، خروجیهای نظام قبلی هستند و بنابراین این نظامهای پیوسته آموزشی میتوانند تضمین کنند که ورودهای یک مقطع تحت تأثیر دانش آموختگان مقطع قبلی خود هستند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم گفت: البته این موضوع فقط به نظام آموزشی ما اختصاص ندارد و از طرفی نیز نمیتوانیم دست روی دست گذاشته و بگوییم مقاطع قبلی باید کار خود را خوب انجام میدادند. یک روشهایی برای افزایش کیفیت در این مقاطع وجود دارد که میتوان به استفاده از دستیاران آموزش در کنار اساتید اشاره کرد که یک استاد در کنار خود برای کیفی سازی، دستیار آموزش بکار میگیرد.
وی با بیان اینکه معمولاً دانشجویان وقتی از یک مقطع به مقطع دیگر وارد میشوند با یک افت مواجه میشوند ادامه داد: در برخی از دانشگاهها یک استاد راهنما از ترم یک نظام تحصیلی کنار دانشجو بوده و مسیر تحصیلی را به دانشجو نشان میدهد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تصریح کرد: در دانشگاهها یک مراکزی تحت عنوان مراکز یادگیری راه اندازی شده که دانشجو میتواند خارج از کلاس به آنجا مراجعه کرده و با استفاده از مشاوران این مراکز، مشکلات آموزشی خود را حل کنند.
وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد دیگر افت تحصیلی دوره کارشناسی نباید وجود داشته باشد. تمام دروس و برنامه ریزیها ثابت است و دانشجویان باید ملاحظه کرده و آمادگی داشته باشند تا دچار افت نشوند.