به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، درباره اهمیت نرخ تبدیل همین جمله بس که جف آیزنبرگ، دبیر سرویس ورزشی یاهو میگوید: دو برابر کردن فروش با افزایش نرخ تبدیل بسیار راحتتر از دو برابر کردن فروش با افزایش ترافیک است.
افزایش نرخ تبدیل مهمترین هدفی است که تمام وبمستران و بازاریابان دیجیتال به دنبال آن هستند تا بتوانند به کمک آن اهداف تعریف شده را محقق کرده و در بیشتر مواقع به فروش بیشتر برسند.
در بازاریابی اینترنتی و آنالیز وب، بهینه سازی نرخ تبدیل (conversion rate optimization)، در واقع به معنای افزایش درصد کاربرانی است که میخواهیم اقدام مورد نظر ما را انجام دهندهمانطور که از تعریف فوق برمیآید شما در تلاش برای استفاده هرچه بهتر از ترافیک وبسایت خود هستید به این جهت که به نقطه هدف یا همان فروش محصول یا خدمات خود دست پیدا کنید.
متاسفانه باور غلطی که در بین خیلیها رواج پیدا کرده این است که تبلیغات کلیکی که برخی به گوگل ادز (Google Ads) آن را میشناسند، در واقع همه کاری است که در سئو سایت انجام میشود. یعنی به گوگل پول میدهیم تا ما را در رتبه اول نتایج جستجو نشان دهد. اما در واقع اینطور نیست و تبلیغات کلیکی و سئو یکی نیستند و بیشتر باید آنها را مکمل یکدیگر بدانیم.
مهمترین نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که تبلیغات کلیکی و سئو از عوامل اصلی افزایش نرخ تبدیل هستند و یکی در کوتاهمدت و دیگری در بلند مدت به شما کمک میکند تا افزایش نرخ بهتری را تجربه کنید. تا زمانی که برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید این احتمال وجود دارد تا به نتیجه دلخواه برسید. اما برای اینکه در دراز مدت نیز بتوانید نتایج مطلوب خود را حفظ کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید باید سراغ سئو بروید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات کلیکی بر روی لینک زیر کلیک کنید
https://www.yektanet.com/pay-per-click-advertising/
هر زمانی که کاربران ورودی به سایت شما اقدامی که میخواهید انجام دهند تبدیل اتفاق افتاده است. به عنوان مثال میخواهید سرنخ یا عضو جدید برای سایت خود بگیرید و اگر کاربری که وارد سایت شما شده است فرم مورد نظر را پرکرده و عضو سایت شود، تبدیلی که میخواستید رخ داده است. نرخ تبدیل یعنی درصد افرادی که از بین کاربران ورودی اقدام موردنظر شما را انجام دادهاند.
در بسیاری از موارد تبدیل مورد نظر تبدیل کاربران به خریدار است. تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از سریعترین روشهای افزایش نرخ تبدیل است. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنه اشاره میکنیم:
تبلیغات کلیکی روشی است که خیلی سریع به شما کمک میکند تا بتوانید در ازای هزینه پرداختی در بازه زمانی کوتاه مدت به نرخ تبدیل مورد نظر خود برسید.
اما جز راههای زودبازده و پولی باید دنبال روشهای اساسی و بنیادی برای افزایش نرخ تبدیل باشید که بهترین راه آن سئو است. سئو به صورت کلی شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی میشود. اما برای رسیدن به سئو مطلب یا همان بهینهسازی موتورهای جستجو باید بیش از 200 عامل را در نظر بگیرید.
اتخاذ تدابیری همچون بهینه سازی تجربه کاربری سایت، تولید محتوای جذاب، بهبود سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت، لینکسازی اصولی، استفاده درست از تگهای H1، H2 و...، متاتگها و بسیاری از موارد دیگر از روشهایی هستند که به افزایش نرخ تبدیل وبسایت شما کمک میکنند.
از آنجایی که مهمترین بخش سئو با محتوا گرهخورده است، بنابراین برای رسیدن به نتایج مطلوب باید صبر داشته باشید. اما چون سئو و تولید محتوای جذاب و کاربردی از روشهای بنیادی در افزایش نرخ تبدیل و بهینه سازی سایت هستند، نتایج آنها برای طولانی مدت باقی است.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغات کلیکی و سئو اصولی کار هر کسی نیست و نیاز به متخصصان حرفهای دارد. برخی متاسفانه به جای اجرای درست اصول سئو تنها از شما هزینهای را دریافت میکنند و با خرید تبلیغات گوگل ادز به عنوان تبلیغات کلیکی برای مدتی شما را در یک سری کلمات کلیدی رتبه بالای گوگل نشان میدهند.
مجموعه شرکت طراحی سایت وب 24 با مدیریت رضا شیرازی به عنوان یکی از برترین مجموعههای فعال در زمینه سئو و تبلیغات کلیکی میتواند به صورت کاملا حرفهای و تخصصی با استفاده از تبلیغات کلیکی و سئو یک تیر و دونشان را به خوبی بزنند تا شما به هدف افزایش نرخ تبدیل برسید. قرار نیست با هزینهکردن بیهوده و بیبرنامه بتوانید برای طولانیمدت نرخ تبدیل خود را در بالاترین حالت نگه دارید.