کد خبر:۷۹۴۴۲۰
مدیر کل سازمان مالیاتی:
دعوت افراد به سازمان مالیاتی به معنای اثبات فرار مالیاتی و پولشویی نیست
مدیر کل سازمان مالیاتی مطرح کرد، ورود سازمان به مبحث بررسی تراکنشهای مشکوک بانکی به منزله احراز پولشویی یا فرار مالیاتی افراد نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هادی خانی با تشریح اهداف سازمان امور مالیاتی در خصوص بررسی اطلاعات تراکنشهای بانکی گفت: سازمان امور مالیاتی این حق قانونی را دارد در خصوص افرادی که نسبت به شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی خود و یا انجام مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده، همکاری لازم را با نظام مالیاتی نداشته اند و یا از نظر دستگاههای نظارتی و امنیتی مشکوک به فعالیتهای اقتصادی پنهان هستند، بررسی حسابهای بانکی آنها را درجهت شناسایی فعال یا فعالیت اقتصادی و کشف کتمان درآمدهای احتمالی در دستور کار قرار دهد.
مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه پولشویی و فرار مالیاتی سازمان مالیاتی ادامه داد، در این راستا مودی یا فعال اقتصادی به سازمان دعوت و با رویکرد کاملا اقناعی مستندات مرتبط مطالبه و مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
وی تاکید کرد، دعوت هر فرد حقیقی و حقوقی به سازمان بابت شفاف سازی تراکنشهای بانکی به منزله احراز پولشویی یا فرار مالیاتی فرد مذکور نیست و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مکلف هستند در فضای کاملا تعاملی و اقناعی مستندات مربوطه را مطالبه و بررسی نمایند.
این مقام مسئول در سازمان مالیاتی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رفع ابهامات مراجعین به سازمان امور مالیاتی، گفت: اگر مودیان نسبت به نحوه برخورد یا رفتار کارشناسان و ممیزان این سازمان اعتراضی داشته باشند میتوانند موارد را به دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با فرار مالیاتی و یا دفتر حراست سازمان اعلام و یا از کانال تلفنی ارتباط مردمی به شماره ۱۵۲۶ گزارش نمایند.
مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه پولشویی و فرار مالیاتی سازمان مالیاتی ادامه داد، در این راستا مودی یا فعال اقتصادی به سازمان دعوت و با رویکرد کاملا اقناعی مستندات مرتبط مطالبه و مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
وی تاکید کرد، دعوت هر فرد حقیقی و حقوقی به سازمان بابت شفاف سازی تراکنشهای بانکی به منزله احراز پولشویی یا فرار مالیاتی فرد مذکور نیست و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مکلف هستند در فضای کاملا تعاملی و اقناعی مستندات مربوطه را مطالبه و بررسی نمایند.
این مقام مسئول در سازمان مالیاتی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رفع ابهامات مراجعین به سازمان امور مالیاتی، گفت: اگر مودیان نسبت به نحوه برخورد یا رفتار کارشناسان و ممیزان این سازمان اعتراضی داشته باشند میتوانند موارد را به دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با فرار مالیاتی و یا دفتر حراست سازمان اعلام و یا از کانال تلفنی ارتباط مردمی به شماره ۱۵۲۶ گزارش نمایند.
منبع: تسنیم
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.