معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فارغالتحصیلان باید از ۱۵ نمره رفتار حرفهای از ۳۰ نمره، توسط کمیته اخلاق مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی برخوردار شوند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نشست تبیین محورهای مهم سیاستهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور مدیران دانشگاه برگزار شد.
امیر محسن ضیایی،معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که شعار اصلی دانشگاه آموزش است، اظهارکرد: با شروع سال تحصیلی جدید باید برنامه توسعه کیفی را در دستور کار قرار داده و به استمرار برنامهها و سیاستهای آموزش، توسعه و اصلاح زیر ساختهای آموزشی همت گمارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه تقویت دوره پزشکی عمومی یکی از مهمترین برنامههای دانشگاه است؛ ادامه داد: نقشی که دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات ایفا میکند تأثیر بسزایی بر سایر مقاطع دارد.
وی تصریح کرد: تقویت دوره پزشکی عمومی یکی از مهمترین برنامههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب میشود. نقشی که دوره پزشکی عمومی در نظام ارائه خدمات ایفا میکند تأثیر بسزایی بر سایر مقاطع دارد.
ضیایی تاکید کرد: اهمیت آموزش سایر برنامههای تحصیلات تکمیلی نیز از محوریترین برنامههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ بنابراین نقش اساتید با تجربه و مهمتر از آن با اخلاق در آموزش بسیار مهم تلقی میشود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه تربیت فارغ التحصیلانی دارای صلاحیت کافی حرفهای و اخلاقی مهمترین هدف دانشگاه است، گفت: به این منظور فراگیران باید از ۱۵ نمره رفتار حرفهای از ۳۰ نمره، توسط کمیته اخلاق مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی با تائید دانشکده پزشکی برخوردار شوند.
گفتنی است، در این نشست موضوعاتی نظیر ارتقای سیستماتیک و تحول در ارزشیابی درون دانشگاهی دستیاران تخصصی بالینی، استقرار Logbook بصورت الزامی، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، پروژه ملی بررسی خروجی فارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی در کشور، تحول درحوزه آموزشی غیر بالینی دانشگاه و آموزش مهارتهای حرفهای و آموزش مجازی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی مطرح شد.