به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، فیسبوک موافقت کرده مبلغ ۴۰ میلیون دلار به تبلیغکنندگانی بپردازد که گفتهاند میزان زمانی که کاربرانش فیلمها را تماشا میکنند، افزایش یافته است.
به گزارش واشنگتن تایمز، شبکه خبری مرکوری «سَن هوزه» اعلام کرده که غول رسانههای اجتماعی مستقر در کالیفرنیا در دادخواستی که به دادگاه ارائه کردند هرگونه تخلف را رد کردهاند.
روز جمعه اخطاریه تسویه حساب توسط شاکیان در دادگاه فدرال اوکلند ثبت شد.
آگهی دهندگان در سال ۲۰۱۶ پس از تحلیل و سنجش کاربران که ظاهراً میانگین مدت زمانی که مصرفکنندگان برای دیدن تبلیغات ویدیوی صرف میکردند، به اندازه نیمی از آنچه که با فیسبوک توافق کرده بودند، پخش میشده و به این دلیل از فیسبوک به دادگاه شکایت کردند.
در این دادخواست گفته شده که زمان پخش تبلیغات ۹۰۰ درصد افزایش حبابی داشته و این ترفند آگهیدهندگان را برای خدمات تبلیغاتی ویدیویی فیسبوک متقاعد کرده است. فیسبوک البته این ایراد را پذیرفته لیکن آن را یک خطا (اِرور) در فرمول اجرایی این قراردادهای تبلیغاتی عنوان کرده است.
فیسبوک، اما تمام اتهامات در این مورد که مهندسان این شرکت در وظیفه خود آن هم به مدت یک سال، قصور کردهاند را رد کرده است.