نماینده یک شرکت دانش بنیان گفت: نمایشگاهنانو کمک میکند تا مردم بتوانند با علم نانو آشنا شده و تفاوتهای محصولات نانویی و معمولی را از نزدیک ببینند.
محمدرضا یونسی مسئول دیجیتال مارکتینگ شرکت نانوتارپاک در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، درخصوص فعالیت این شرکت اظهار کرد: شرکت نانوتار پاک یک شرکت دانش بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به کارگیری تکنولوژی روز از سال ۱۳۸۸ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع به کار کرد.
یونسی ادامه داد: این شرکت ده سال است که ماسکهای نانویی تولید میکند و این ماسکها به دو دسته عمومی و صنعتی تقسیم میشوند.
وی درباره ماسکهای رده عمومی عمومی گفت: این ماسکها از ۵ لایه تشکیل شده است؛ دو لایه اسپام باند، دولایه ملتبلون و یک لایه نانویی که مهمترین وجه تمایز محصول ما با نمونههای مشابه است.
نماینده این شرکت دانش بنیان درخصوص این وجه تمایز، ادامه داد: این لایه نانوالیاف که برخلاف سایر ماسکهای نانویی که از اسپری نانویی استفاده میکنند، از طریق فرایند الکتروریسی بافته میشود و تا ۳ دهم میکرون یعنی نزدیک به ۳۰۰ نانومتر ذرات را فیلتر میکند.
یونسی درباره تنوع محصولات این شرکت تاکید کرد: در ردههای عمومی ماسکهای کودک و بزرگسال داریم و شاید متفاوتترین کاری که صورت گرفته شده در نظر گرفتن سایز صورت کودکان و بزرگسالان است، بیشتر ماسکهای تولید شده تک سایز است و به خوبی نمیتواند صورت کودکان را پوشش دهد و در نتیجه آلودگی از فضاهای باز وارد بدن میشود.
وی درخصوص سایر محصولات رده عمومی گفت: یک ماسک هم برای مشاغل خاصی همچون پرستاران، رنگ کاران و آرایشگران که با برخی مواد شیمیایی و یا آلودگیهای تنفسی در ارتباط هستند طراحی شده که یک لایه اضافه به نام کربن اکتیو (زغال فعال) در آن قرار گرفته و یک سوپاپ دارد و در محیطهای مرطوب با جذب رطوبت هوا و فیلتر آن کار تنفس را راحتتر میکند. یونسی درخصوص تجاری سازی این محصول تصریح کرد: باتوجه به این که ماسکها با فناوری نانو آماده میشود و علاوه بر فیلتر کردن بیشتر هوای آلوده، با دوامتر هم هستند صنایعی همچون فولاد، مس، آلومینیوم و ذوب آهن از مشتریان محصولات ما هستند.
نماینده این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه بازار محصولات گسترده است و اگر تلاشی برای بهتر شدن صورت نگیرد از رقبا جا خواهند ماند، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاههایی همچون نانو علاوه بر برندینگ کمک میکند تا مردم با واژه نانو بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: عرضه محصول در نمایشگاه موجب میشود تا بازدید کننده با تفاوتهای مثلا ماسک نانویی با ماسک معمولی بیشتر آشنا شود و اینکه نانو تا چه میزان میتواند از سلامت انسان محافظت کند.