آخرین اخبار:
کد خبر:۸۰۰۷۵۲
میراب‌زاده خبر داد

دانشگاه علوم بهزیستی صاحب «مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی» می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: به‌زودی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، جایگاه «مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی» تعریف می‌شود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آرش میراب‌زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست با معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه گفت: بخش‌های آموزشی مراکز درمانی تابعه دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزشی مدیریت می‌شود تا همکاری بین معاونت‌های درمان و آموزشی تقویت شود.

میراب‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت فیلد‌های آموزشی مستقر در مراکز بالینی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در جهت افزایش مهارت‌های بالینی دانشجویان، خواستار حضور بیشتر اساتید با دانشجویان در فیلد‌های مذکور شد.

وی بر برگزاری جلسه‌های توجیهی برای مربیان کارورزی در اول هر ترم برای مرور مجدد حوزه‌های آموزشی با نظارت بر کار دانشجویان، تکمیل فرم‌های مرتبط و بقیه موارد مورد نیاز برای آموزش دانشجویان در فیلد‌ها تاکید کرد و افزود: امیدوارم مربیان حداکثر توان خود را برای بهبود خدمات آموزش بالینی به کار گیرند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به ­این‌که ­در مراکز تابعه دانشگاه، آموزش و ارائه خدمات درمانی توام با هم انجام می‌شود، به مدیران گروه‌های آموزشی توصیه کرد: حتی‌الامکان سعی شود تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در بین ترم‌ها که دانشجویان حضور ندارند، ادامه خدمات درمانی به گیرندگان خدمت و مراجعان ادامه یابد.

وی افزود: در مواردی که اساتید به هر دلیلی قادر به حضور در فیلد‌ها نیستند، ضمن اعلام به مدیر مرکز مربوطه و مدیر گروه، جایگزین خود را برای ارائه این خدمات، معرفی کنند.

میراب‌زاده خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در صدد است در قالب قرارداد‌هایی با دانشگاه‌های دیگر فیلد‌های آموزشی را تامین کند و مراکز هم حضور دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در مراکز تابعه دانشگاه را به معاونت آموزشی اطلاع دهند تا نظارت کامل صورت پذیرد.

وی بر اولویت تجهیز فیلد‌های آموزشی مراکز دانشگاه تاکید کرد و گفت: البته تجهیز SKILL Lab در دانشگاه خواهد بود که با همکاری همه گروه‌های توانبخشی اجرا خواهد شد تا تجهیزات مشترک بین گروه‌ها خریداری شود و بحث دیگر در مورد Second affiliation است که طی شیوه‌نامه و احکام جداگانه‌ای برای اعضای هیئت علمی در دانشگاه اجرایی شده است، لذا انتظار می‌رود تعامل بین گروه‌ها باعث توسعه و تقویت دانش تخصصی هر گروه برای دانشجویان دیگر گروه‌ها شود.

وی از مدیران گروه‌ها خواست تا منصفانه و بر اساس شاخص‌های تعیین شده بر تمام وقتی اساتید نظارت کنند و بر اساس کارکرد واقعی اساتید نمره‌گذاری انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه، نظارت مدیران گروه‌های آموزشی بر فرآیند‌های آموزشی، کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان و نیز انجام بهتر فرایند داوری پایان‌نامه‌ها را از اثرات عملکرد مثبت مدیران گرو‌های آموزشی دانست.

وی همچنین با ارائه آمار دانشجویان جدیدالورود به تفکیک مقاطع تحصیلی که شامل ۱۰ نفر دستیاری روان‌پزشکی، ۴۴ نفر PHD و ۲۱۵ نفر کارشناسی و ۱۵۸ نفر کارشناسی ارشد می‌شود، گفت: در مجموع ۴۲۷ نفر تعداد کل دانشجویان ورودی جدید برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است که ۶۰ درصد آنان را شاغلان به تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: انتظار می‌رود در تمام گروه‌ها، جلسات معارفه با دانشجویان جدید انجام شود.

میراب‌زاده همچنین از همکاری گروه‌های آموزشی با مرکز EDC در حوزه بسته‌های تحول تشکر کرد و گفت: انتظار داریم این همکاری افزایش یابد. موضوع ضبط محتوا با همکاری اساتید به صورت قرارداد با دیگر دانشگاه‌ها مانند شهید بهشتی انجام می‌پذیرد و اساتید باید با مشارکت بیشتر فرایند مجازی‌سازی را تقویت کنند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار