آخرین اخبار:
کد خبر:۸۱۱۶۰۳
کرمی در نشست خبری:

گردش مالی ۶۰ میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور / سهم ایران از بازار‌های جهانی زیر یک میلیارد دلار است

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار سهم گردش مالی صنایع خلاق در جهان بوده و سهم ایران زیر یک میلیارد دلار است.

گردش مالی ۶۰ میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور / سهم ایران از بازار‌های جهانی زیر یک میلیارد دلار استبه گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: معاونت علمی به دنبال تثبیت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در جامعه بوده و طی چند سال گذشته تلاش کرده تا با توجه به اقتصادی که برپایه علم بنا شده و از خام فروشی دوری می‌کند فعالیت خود را ادامه دهد.
وی ادامه داد: با همین دیدگاه هم بود که تلاش شد تا زیست بوم‌های پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری ایجاد شوند، زیرا تفکر ما این است که فناوران به جای اینکه از دولت وام بگیرند باید از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنند.

کرمی افزود: در گذشته کارخانه‌های نوآوری و مراکز رشد در کشور کم بود، اما امروز شاهد آنیم که کارخانه‌های سنتی و فرسوده‌ای که در دل شهر‌ها قرار داشتند با عنوان کارخانه نوآوری محلی برای فعالیت استارت آپ‌ها شده اند.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری تشکیل ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز بود که به دنبال تثبیت گفتمان علوم و فناوری در کشور است.

دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان در خصوص راه اندازی رویداد رویازی در کشور گفت: از آنجا که انیمیشن سازی یکی از کار‌های اقتصادی و پولساز در جهان است این رویداد را برگزار کردیم؛ سالانه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی انیمیشن و صنایع خلاق در جهان است و متاسفانه سهم ایران از این حوزه زیر یک میلیارد بوده و نهایتا ۶۰ میلیارد تومان پولی است که در این حوزه بین ساختار‌ها و سازمان‌های مرتبط رد و بدل می‌شود.

وی تاکید کرد: رویازی به دنبال ایجاد زیست بومی است که انیمیشن کشور جهانی شود، زیرا امروز شاهد آنیم که یک کارگردان یا تهیه کننده باید علاوه بر انیمیشن سازی کار‌های بازاریابی و فروش انجام دهد که راندمان کار را پایین می‌آورد.


کرمی گفت: در دومین رویداد رویازی مسئله تولید کاراکتر و تولید انیمیشن مورد توجه ما بوده، زیرا معتقدیم کاراکتر باید مانا و ماندگار باشد به طوری که در صنایع خلاق شکل گیری تولید و بازار انیمیشن جانبی با اصول علم و اقتصاد کشور هم راستا شود.


ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار