دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ گفت: در رویداد رویازی ۲ که در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار میشود، سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، علی کاشفی پور، دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: هر گاه در حوزه فرهنگ حرفی به میان میآید اقتصاد نیز در کنار آن قرار دارد؛ به گونهای که امروز در جهان مسئله انیمیشن سازی نقش مهمی در اقتصاد آنها داشته؛ به نحوی که علاوه بر ساخت یک انیمیش سایر بخشهای آن نیز درآمدزا هستند.
کاشفی پور در همین خصوص ادامه داد: به طور مثال کاراکتری مثل باب اسفنجی چندین سال است در حوزه انیمیشن سازی فعال است و جالب اینکه فروش محصولات جانبی آن درآمد بیشتری نسبت به فروش خود انیمیشن داشته است.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ افزود: در ایران بیش از ۵ دهه است که انیمیشن تولید میکنیم، اما تجربههای متفرقه بسیاری داشتیم و در کاراکترسازی معمولا موفق نبودیم؛ به طوری که نهایتا یک کاراکتر انیمیشنی ده سال بیشتر دوام نمیآورد آن هم بنا به ذوق تهیه کننده اگر اقدامی انجام داده باشد.
وی تصریح کرد: در رویازی امسال به طور جدی به دنبال مسئله کاراکترسازی هستیم؛ به طوری که با سنجش بازار به این نتیجه رسیدیم بخشهای مختلفی مثل تولید لوازم التحریر، پوشاک و مد گروههایی هستند که به کاراکترهای انیمیشنی علاقه نشان داده اند و امکان تجاری سازی آن نیز وجود دارد.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ تاکید کرد: از آنجا که برنامه داشتیم تا مسئله کاراکترسازی به رویداد رویازی اضافه شود به همه تیمها فراخوان دادیم و از گروههای علاقهمند تقاضا کردیم تا طرحهای خود را ارسال نمایند که در نهایت ۱۲ تیم ثبت نام کردند و برای ما این یک رقم خوب به حساب میآید.
وی تصریح کرد: هفته آینده کارگاه دو روزهای خواهیم داشت که در ۸ سرفصل خواهد بود و مدرسانی از کشور روسیه در آن حضور دارند.
کاشفی پور گفت: امیدواریم حاصل این دوره که در آن به مباحث اقتصاد، بازاریابی و مالکیت فکری پرداخته میشود برای اقتصادی شدن انیمیشن کشور مثمرثمر باشد.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ گفت: شرکت کنندگان در این دوره یک کاراکتر ارایه خواهند کرد و روز سه شنبه با همین موضوع پیک کاراکتر برگزار میشود و با همین هدف دست اندرکاران صنایع نشر، پوشاک، مد و لباس، لوازم التحریر، مبل و لوازم منزل به این مراسم دعوت شده اند تا به صورت تخصصی با حوزه کاراکتر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: کار کاراکترسازی در کشور تازه شروع شده و با هدف توسعه این بخش تصمیم داریم تا پایان سال چند دوره در حوزه کاراکترسازی برگزار کنیم.
کاشفی پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این رویداد هفته اینده آغاز میشود، امیدواریم اتفاقات مهمی در این بخش از صنایع خلاق رخ دهد.
گفتنی است، رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۶ آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور بازیگران مختلف عرصه انیمیشن سازی و صنایع خلاق برگزار می شود و سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه که سال آینده در کشور روسیه برگزار میشود، ارائه خواهد شد.