
تصویب کلیات طرح شفافسازی هزینههای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی
نمایندگان مجلس با کلیات طرح دوفوریتی شفافسازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سهشنبه ۳ دیماه ۹۸) پارلمان، کلیات طرح دوفوریتی شفافسازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.
وکلای ملت نهایتاً با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح دوفوریتی شفافسازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.
در صورت تصویب نهایی طرح مزبور، اهداف و گروههای سیاسی و داوطلبان شرکت در انتخابات موظفاند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیتهای انتخاباتی و هزینههای تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینهها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف و با رعایت روشهای استاندارد حسابداری در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند، به گونهای که از طریق کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و هیأتهای اجرایی و نظارت، حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد.
وکلای ملت نهایتاً با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح دوفوریتی شفافسازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.
در صورت تصویب نهایی طرح مزبور، اهداف و گروههای سیاسی و داوطلبان شرکت در انتخابات موظفاند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیتهای انتخاباتی و هزینههای تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینهها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف و با رعایت روشهای استاندارد حسابداری در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند، به گونهای که از طریق کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و هیأتهای اجرایی و نظارت، حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.