دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی گفت: شرکتهای خلاق در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی حضور مییابند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سید امیر آقایی مدیر بخش ترویجی بازی و اسباببازی و دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز، در نشست پنجمین جشنواره ملی اسباببازی، اظهار کرد: با توسعه فناوری و تاثیر روز افزون آن بر رشد کودکان و نوجوانان، بکارگیری روشهای آموزشی نوین، گیرا و ماندگار، اهمیت بسزایی در تعلیم و تربیت یافته است.
این کارشناس حوزه فناوریهای نرم و هویت ساز با بیان اینه: یکی از مناسبترین و پر بازدهترین روشهای آموزشی و تربیتی، آموزش بازی محور است. با توجه به تأثیر شگرفی که روشهای آموزشی و تربیتی بازیمحور بر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دارد، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی کرده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه آموزش با استفاده از ابزارکهای بازی و اسباب بازی اظهار کرد: با نگاه ویژه به آموزش بازی محور و ایجاد بستر مناسب برای فعالین این حوزه، ۲۷ مجموعه منتخب فعال محصولات خود را به صورت تجربه بازی در غرفهها به علاقهمندان عرضه میکنند. این ۲۷ مجموعه منتخب بازیها و اساب بازیهای منتخب را در حوزههای مانند: «رباتیک»، «سلامت»، «هوافضا»، «منطقی و ریاضی»، «باغبانی»، «ایمنی»، ... را محتوا سازی کردهاند.
یکی دیگر از اقدامات تدارک دیده شده در این نمایشگاه «تور تخصصی ویژه» است که برای معرفی تخصصیتر مجموعههای بازی محور حاضر در نمایشگاه به مدیران مراکز آموزشی و مربیان، تدارک دیده شده است. دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.