کد خبر:۸۱۵۶۴۳
غلامی:

ارائه الگوی سنجش شایستگی مدیران نهاد‌های علمی در ساماندهی مراکز آموزش عالی ضروری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ساماندهی آموزش عالی باید ظرفیت‌های مدیریتی سنجیده شوند به همین منظور ارائه الگوی سنجش شایستگی مدیران نهاد‌های علمی ضروری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست بررسی الگوی سنجش شایستگی مدیران نهاد‌های علمی با بیان اینکه نظارت و ارزیابی در بخش آموزش عالی مبحث بسیار مهمی است، گفت: اعمال نظارت و ارزیابی صحیح، مقدمه ارتقاء کیفیت آموزش عالی است.

در این نشست که با حضور سعدان زکایی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی آموزش عالی و برخی از روسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عملکرد نظارت و ارزیابی از سوی ستاد وزارت و همچنین نظارت‌های استانی آموزش عالی در مجموع مثبت بوده است، اظهار کرد: در این روش، تعریف دقیق شاخص‌های مورد نظر بسیار مهم است و این شاخص‌ها در اعمال نظارت و ارزیابی آموزش عالی به خوبی تعریف شده و همه ما باید تلاش کنیم که این رویه که به سوی تضمین کیفیت آموزش عالی در همه زمینه‌ها پیش می‌رود، به صورت جدی و قوی اعمال شود.

وزیر علوم با بیان اینکه ارائه الگوی سنجش شایستگی مدیران نهاد‌های علمی، امری مهم و در عین حال دشوار است، ادامه داد: به طور کلی ما باید نسلی را به عنوان مدیران آینده آموزش عالی در نظر بگیریم و استعداد‌های مدیریتی همه مدیران رده‌های مختلف را در دوران خدمت تقویت کنیم که این روش هم اکنون در دانشگاه‌ها به صورت منظم انجام می‌شود و همکاران در رده‌های مدیریتی با نشان دادن استعداد‌های برتر خود به رده‌های بالای مدیریتی نیز می‌رسند.
 
وی افزود: مصوبه‌ها و شاخص‌های تعیین شده در نظارت و ارزیابی آموزش عالی باید متقن و محکم باشند و در برابر مقاومت افراد و واحد‌ها درخصوص اعمال نظارت‌های قانونی نباید به صورت ضعیف برخورد شود، زیرا این روش لازمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.
 
غلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم درخصوص انتخاب مدیران شایسته، الگو‌های مطلوبی ارائه دهیم، تصریح کرد: ارائه الگو، شاخص‌های ارزیابی و همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص، ضمن کمک به تربیت و انتخاب مدیران شایسته، به مدیران در حال مسئولیت هم کمک می‌کند تا برخی از شاخص‌ها را در خود بررسی کرده و ضعف و قوت خود را بسنجد و در جهت تکمیل و ترمیم آن برآیند.

ساماندهی مراکز آموزش عالی به صورت جدی در حال پیگیری است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از مرحله توسعه کمی مراکز آموزش عالی عبور کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر ساماندهی مراکز آموزش عالی به صورت جدی در حال پی‌گیری است و در این فضا لازم است به ظرفیت‌های مدیریتی هم بپردازیم تا در مرحله اجرا نتیجه قابل قبولی حاصل شود.
 
غلامی با بیان اینکه هم اکنون آموزش، پژوهش و فناوری کشور نیاز به نوآوری و ساماندهی جدی دارد، تاکید کرد: در این خصوص فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و اخبار آن به مراجع تصمیم‌گیری کشور هم رسیده که انعکاس آن هم مثبت بوده است و ما باید همگی به جد تلاش کنیم تا شأن جایگاه علمی کشور را بیش از این ارتقاء دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا ساحت علم، پژوهش و فناوری به نحو شایسته‌ای حفظ شود.
 
وزیر علوم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا نتایج این نشست به ارائه الگویی معتبر و متقن در انتخاب مدیران آموزش عالی کشور منجر شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار